Gå til innhold

Har fastlegen gått ut på dato?


ISW

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, laban skrev:

Nei, det er ikke det jeg mener.  Jeg mener at hvis det foregår åpenlys forskjellsbehandling av pasienter i all offentlighet på venterommet, slik du skriver ovenfor, har det antakelig med formaliteter å gjøre, ikke det du kaller status.  F.eks. nevnte du at "personer med følge av utenlandsk opphav måtte i stor del gå med uforrettet sak".  Det skyldes nok heller at de f.eks. trodde de kunne komme uten timeavtale, slik som på en legevakt, ikke det utenlandske opphavet.  Det er vel også helst legesekretærer og annet kontorpersonale som håndterer køen på venterommet, ikke legene selv. 

Dette trekker du fram stadig vekk - at leger og annet helsepersonell ikke gjør jobben sin bra nok, fordi de sliter privat.  Jeg tror nesten det er omvendt - at leger ser såpass mye alvor og elendighet, at de ikke lar tanken på sine egne barn som er forkjølet eller har vannkopper, forstyrre seg i arbeidet.  Selvfølgelig finnes det unntak, men jeg tror ikke helsevesenet sliter fordi folk har for komplisert privatliv.

Det er da rikelig med skrekkhistorier fra helsevesenet i media?  Fetteren min fikk akutte hjerteproblemer i fjor sommer.  Fra han begynte å føle seg dårlig til han lå ferdig operert på riksen, tok det litt over to timer.  Han er full av lovord over oppfølgingen han har fått.  Det er slike historier som ikke kommer i media.  Nå skal det sies at hjertekirurgi er ganske høyt på legenes prestisjeliste, men det er et eksempel. 

Jeg er ikke ute etter å "ta" deg, men jeg synes det er litt trist med alle de pessimistiske innleggene dine.  Ønsker deg en fin dag, nå er det snart vår ;)
     

Jeg beundrer din utholdenhet!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@laban: Å argumentere med maggie55 er helt fåfengt. Hun har en helt annen virkelighetsforståelse enn 99% av oss andre. I overført betydning lever hun i en annen verden. Så den med Sudan var ikke så dum :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, kupton skrev:

Å argumentere med maggie55 er helt fåfengt. Hun har en helt annen virkelighetsforståelse enn 99% av oss andre. I overført betydning lever hun i en annen verden.

Joda, jeg har vel egentlig forstått det, i likhet med de fleste andre her.  Synes bare det blir så mange triste innlegg.  Men jeg skal la dem få stå for seg selv.  Håper hun får hjelp :(

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Stå fast i din tro som jeg står fast i min og bare le kritikken bort man skal ta med seg all latter man kan få i livet. Men ingenting er urokkelig i verden heller ikke vedtatte sannheter. En gang trodde man faktisk at jorda var flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle er ikke " dette elskelige vesen" av disse legene heller. Kanskje derfor man laget slik ordning.??  Eller er det bare ondsinnet sladder.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...