Gå til innhold

Gravid: Rosa utflod på papir etter sex


Caroline89

Anbefalte innlegg

Hei Mette,

jeg er gravid igjen etter å ha opplevd to missed abortion. Jeg lever nå utrooolig forsiktig (drikker ikke kaffe ellee pepsi max engang). Var også forsiktig sist, men er veldig forsiktig nå.

Jeg er idag i uke 6+4 og etter jeg har samleie er det bittelitt rosa slim på toalettpapiret. Det er ikke rosa mer en ved ett tørk. Dette skjedde i går og var også bittelitt rosa sist vi hadde sex også. Jeg blør aldri etter sex og husker dette også skjedde i graviditet nr 1. Nå er jeg så bekymret i påsken!! Skal jeg slutte å ha samleie frem til uke 12, er det tryggest? Jeg har tidlig ultralyd i uke 9+3, bør jeg skaffe meg en tidligere? Til info er jeg satt på albyl E av min gynekolog som jeg tar daglig. Jeg er 28 år og frisk og normalvektig.

 

God påske til deg Mette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Gratulerer med graviditet. Jeg forstår at du er engstelig, og at minste blodspor bekymrer deg. Jeg kan forsikre deg om at samleie ikke kan fremkalle abort. Det er ikke uvanlig med slike blødninger i graviditeten, og de skyldes i de fleste tilfeller at hormoner (spesielt østrogen som øker kraftig i svangerskapet) påvirker livmorhalsen så den blir blodrik og lett blør ved berøring/samleie. Du kan fortsatt ha samleie. Ta det opp med legen ved neste kontroll med ultralyd og få utført en gynekologisk undersøkelse for å få sjekket livmorhalsen, bare for en sikkerhets skyld.

Fortsatt god påske, og ikke bekymre deg.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmorhalsen var fin og det blødde ikke. På ultralyd i uke 7+1 så hun et levende foster med perfekt størrelse på plommesekk og fostersekk forøvrig. Vi hørte godt en rask hjertelyd (husker ikke helt slag per minutt men tror kanskje 145-160, men kan huske feil). Har ingen smerter/blødninger unntatt den ene etter sex. Hva vil du si er min abortrisiko nå? Er 8 uker i morgen. 28 år og frisk, men med 2 MA bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Caroline89
På 9.4.2018 den 15.49, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Veldige gode sjanser for at det skal gå bra. Lykke til, hilsen Mette

 

Vært på ultralyd nå i uke 12 +1 hos Sverre Sand og alt så helt topp ut. Ikke nakkefold, masse bevegelse, perfekt hjerterytme. Så endelig etter 2 missed abortions ser det ut til å gå veien. Legen sa han så en typisk "sandwich" og trodde det var en liten jente. Er ikke dette for tidlig å se nå da? legen var ganske sikker, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Caroline89 skrev:

 

Vært på ultralyd nå i uke 12 +1 hos Sverre Sand og alt så helt topp ut. Ikke nakkefold, masse bevegelse, perfekt hjerterytme. Så endelig etter 2 missed abortions ser det ut til å gå veien. Legen sa han så en typisk "sandwich" og trodde det var en liten jente. Er ikke dette for tidlig å se nå da? legen var ganske sikker, men

Jeg var på ul i uke 12 med min yngste og fikk vite at det var en jente, det stemte det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Fra uke 12 er det mulig å se kjønnet på fosteret. Lykke til videre. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...