Gå til innhold

Lov å si at man er for sliten til å reise i besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skulle egentlig i besøk til min mor og far i dag. De bor ca 2 timer reisevei unna. Men jeg var så sliten i dag. Har hatt mye stress med jobben. Jeg er singel og har barn. Har vært mye på skuldrene mine. Er det styggt av meg å si at jeg er sĺiten og at jeg heller kommer en annen dag? Jeg så at jeg kom en av dagene i uken istedet. Men det virker som om de blir skuffet på meg dersom jeg er sliten og sier at jeg kommer en annen dag... kjedelig. 

Jeg orket det heller ikke av en annen grunn. De er veldig å prate om bekymringer og negative ting iblant. Og jeg orket det bare ikke i dag. Men sa såklart ikke ifra om det til de. 

Hva mener dere? Var det dårlig gjort av meg å utsette å komme innom på besøk? 

Anonymkode: c915b...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er naturlig at foreldre som venter besøk av barn og barnebarn blir litt skuffet om de ikke kommer. Det skyldes lengsel etter som igjen er kjærlighet. Det skal du ikke tolke negativt. Vi foreldre forventes kanskje å aldri uttrykke det, men det skinner nok igjennom av og til at vi også kan bli skuffet om vi har sett frem til noe. Foreldre er også bare mennesker 😀 Ta deg en tur i uken og gled dem med det og slapp av i dag med god samvittighet selv om de gledet seg til dagen sammen i dag. 

Anonymkode: 21fda...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle egentlig i besøk til min mor og far i dag. De bor ca 2 timer reisevei unna. Men jeg var så sliten i dag. Har hatt mye stress med jobben. Jeg er singel og har barn. Har vært mye på skuldrene mine. Er det styggt av meg å si at jeg er sĺiten og at jeg heller kommer en annen dag? Jeg så at jeg kom en av dagene i uken istedet. Men det virker som om de blir skuffet på meg dersom jeg er sliten og sier at jeg kommer en annen dag... kjedelig. 

Jeg orket det heller ikke av en annen grunn. De er veldig å prate om bekymringer og negative ting iblant. Og jeg orket det bare ikke i dag. Men sa såklart ikke ifra om det til de. 

Hva mener dere? Var det dårlig gjort av meg å utsette å komme innom på besøk? 

Anonymkode: c915b...3fc

De må ha lov til å bli skuffet over at du ikke kommer, de hadde sikkert sett frem til besøk. 

Anonymkode: 7a66f...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det må være lov si iblant spesielt når man har barn. Vår tid er knapp og hverdagene er mange. Man kan jo la det være litt kortere tid til neste besøk og ta igjen " det forsømte" da. Hvis ikke de bare blir veldig lei seg da selvfølgelig om du bare må si fra at nå er du sliten.😊

Anonymkode: 4612b...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere? Var det dårlig gjort av meg å utsette å komme innom på besøk? 

Anonymkode: c915b...3fc

Det er klart det lov til å si at man er så sliten at man ikke orker å dra bort på besøk. Foreldrene dine ble sikkert lei seg, men om du forklarer det for dem så skjønner de nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det kommer an på. Hvis de har handlet inn mat og begynt å forberede middag, så synes jeg det er dårlig gjort å avlyse bare fordi du er sliten. Avtaler er til for å holdes og du tåler å være sliten noen timer . 

Hvis du er syk, så er det selvfølgelig ok å avlyse. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle egentlig i besøk til min mor og far i dag. De bor ca 2 timer reisevei unna. Men jeg var så sliten i dag. Har hatt mye stress med jobben. Jeg er singel og har barn. Har vært mye på skuldrene mine. Er det styggt av meg å si at jeg er sĺiten og at jeg heller kommer en annen dag? Jeg så at jeg kom en av dagene i uken istedet. Men det virker som om de blir skuffet på meg dersom jeg er sliten og sier at jeg kommer en annen dag... kjedelig. 

Jeg orket det heller ikke av en annen grunn. De er veldig å prate om bekymringer og negative ting iblant. Og jeg orket det bare ikke i dag. Men sa såklart ikke ifra om det til de. 

Hva mener dere? Var det dårlig gjort av meg å utsette å komme innom på besøk? 

Anonymkode: c915b...3fc

Det er lov, men du burde ha sagt i fra et par dager på forhånd.

Anonymkode: dbc22...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov, men det er lov å bli skuffet for de som ikke får besøk som avtalt også. 

Ps. Som andre her sier er det dumt og respektløst å melde avbud så tett opp til en (middags)avtale - om du ikke har blitt akutt syk selvfølgelig. «Sliten» er ikke god nok grunn syns jeg. Husk at de du skal besøke har handlet inn og holdt av dagen, og dette er både penger og tid de kunne brukt til/på noe annet...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...