Gå til innhold

Lei av folk som sier at som singel har man ikke et liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lei av at endel folk sier til meg at man ikke har et liv som singel. Man må ha en partner for å ha et liv, ellers er livet ingenting. Jeg mener noe helt annet. Jeg mener at etter at jeg har både blitt avvist og såret utallige ganger så må jeg ha det fint alene. Viktig!. Jeg koser meg, og gjør det beste ut av livet mitt tross for at jeg er alene. Fikk høre en si til meg: hvorfor reiser du på ferier når du er alene? jeg ville heller brukt den tiden på å finne drømmeprinsen... for en ferie går over, men det gjør ikke forhold. Men jeg har erfart noe annet :  ferier gir meg gode minner å leve på videre mens drømmeprinsen har såret meg gang på gang , og jeg ble alene. 

Har man lov å ha et fullverdig liv selv når man er singel eller uten at man skal kritisere livet mitt? Hva mener dere om dette:) ? 

Anonymkode: 89a52...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lei av at endel folk sier til meg at man ikke har et liv som singel. Man må ha en partner for å ha et liv, ellers er livet ingenting. Jeg mener noe helt annet. Jeg mener at etter at jeg har både blitt avvist og såret utallige ganger så må jeg ha det fint alene. Viktig!. Jeg koser meg, og gjør det beste ut av livet mitt tross for at jeg er alene. Fikk høre en si til meg: hvorfor reiser du på ferier når du er alene? jeg ville heller brukt den tiden på å finne drømmeprinsen... for en ferie går over, men det gjør ikke forhold. Men jeg har erfart noe annet :  ferier gir meg gode minner å leve på videre mens drømmeprinsen har såret meg gang på gang , og jeg ble alene. 

Har man lov å ha et fullverdig liv selv når man er singel eller uten at man skal kritisere livet mitt? Hva mener dere om dette:) ? 

Anonymkode: 89a52...a89

Jeg er overrasket dersom du stadig møtes med denne typen bemerkninger. Jeg opplever aldri at folk sier slikt til meg. 

Anonymkode: f0cee...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lei av at endel folk sier til meg at man ikke har et liv som singel. Man må ha en partner for å ha et liv, ellers er livet ingenting. Jeg mener noe helt annet. Jeg mener at etter at jeg har både blitt avvist og såret utallige ganger så må jeg ha det fint alene. Viktig!. Jeg koser meg, og gjør det beste ut av livet mitt tross for at jeg er alene. Fikk høre en si til meg: hvorfor reiser du på ferier når du er alene? jeg ville heller brukt den tiden på å finne drømmeprinsen... for en ferie går over, men det gjør ikke forhold. Men jeg har erfart noe annet :  ferier gir meg gode minner å leve på videre mens drømmeprinsen har såret meg gang på gang , og jeg ble alene. 

Har man lov å ha et fullverdig liv selv når man er singel eller uten at man skal kritisere livet mitt? Hva mener dere om dette:) ? 

Anonymkode: 89a52...a89

Ja selvfølgelig kan man ha et rikt liv selv om man er singel. Akkurat som en person i et forhold kan kjenne på både ensomhet og sorg. 

Jeg reagerer litt på måten du ordlegger deg på i innlegget. Det høres fryktelig krampaktig ut. Som om du bare må ta til takke med tørre skalker og et lunkent glass vann mens du smiler tappert, om du skjønner. Om du opplever mennesker kritiserer/kommenterer din singel-tilværelse tror jeg kanskje de kan ha plukket opp de signalene du sender ut, for de er ikke spesielt positive for å si det slik. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lei av at endel folk sier til meg at man ikke har et liv som singel. Man må ha en partner for å ha et liv, ellers er livet ingenting. Jeg mener noe helt annet. Jeg mener at etter at jeg har både blitt avvist og såret utallige ganger så må jeg ha det fint alene. Viktig!. Jeg koser meg, og gjør det beste ut av livet mitt tross for at jeg er alene. Fikk høre en si til meg: hvorfor reiser du på ferier når du er alene? jeg ville heller brukt den tiden på å finne drømmeprinsen... for en ferie går over, men det gjør ikke forhold. Men jeg har erfart noe annet :  ferier gir meg gode minner å leve på videre mens drømmeprinsen har såret meg gang på gang , og jeg ble alene. 

Har man lov å ha et fullverdig liv selv når man er singel eller uten at man skal kritisere livet mitt? Hva mener dere om dette:) ? 

Anonymkode: 89a52...a89

Jeg var mer eller mindre singel i mange år og fikk aldri slike kommentarer. Foreldre kunne vel forsiktig antyde at jeg etter deres syn kanskje kunne roe ned litt, men det er jo noe ganske annet enn slike stakkarslige kommentarer. Har litt vanskelig for å tro at mange kommenterer slik. Og uansett er jo slike kommentarer lite å bry seg om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært singel lenge og opplever ikke å få slike kommentarer.   Først nå begynner jeg å bli klar for et eventuelt forhold, men har det meget bra som singel. Nå har ikke jeg opplevd hva et godt forhold er, verken fra foreldre eller partner. Har mine tanker om hvordan et forhold bør være og inntil jeg finner det, så forblir jeg singel. Nå sender ikke jeg ut signaler om at jeg ønsker en partner heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, emilie321 skrev:

 Nå sender ikke jeg ut signaler om at jeg ønsker en partner heller da...

Du er inne på noe der. Har selv hatt venninner som til stadighet har klaget over at de aldri finner en partner, samtidig som de har gjort minimalt for å legge til rette for å finne en kjæreste. Man kan ikke sitte hjemme i stua og klage over at drømmeprinsen ikke ringer på, liksom. Nå sier jeg ikke at dette var tilfelle for trådstarter, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk høre en si til meg: hvorfor reiser du på ferier når du er alene? jeg ville heller brukt den tiden på å finne drømmeprinsen.

Det der er jo totalt ulogisk - drømmeprinsen kan vel like gjerne dukke opp på et sted du ferierer, som på hjemstedet ditt. Er du sikker på at du tolket dette riktig - og hva svarte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, laban skrev:

Det der er jo totalt ulogisk - drømmeprinsen kan vel like gjerne dukke opp på et sted du ferierer, som på hjemstedet ditt. Er du sikker på at du tolket dette riktig - og hva svarte du?

Disse kommentarene kom på et erotisk forum på nettet. Og ikke av vanlige folk. 

Anonymkode: 89a52...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse kommentarene kom på et erotisk forum på nettet. Og ikke av vanlige folk. 

Anonymkode: 89a52...a89

Da er det jo bare å blåse i det.

Jeg var singel og barnløs i veldig mange år. Jeg synes de styggeste kommentarene handlet om livet uten barn, ikke uten partner. Relativt nybakte mødre kan få seg til å si at man ikke er ordentlig voksen eller vet hva livet handler om eller hva ansvar er eller liknende pissprat, uten å tenke over at man ikke bare kan bestemme seg for å få familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, emilie321 skrev:

Har selv vært singel lenge og opplever ikke å få slike kommentarer.   Først nå begynner jeg å bli klar for et eventuelt forhold, men har det meget bra som singel. Nå har ikke jeg opplevd hva et godt forhold er, verken fra foreldre eller partner. Har mine tanker om hvordan et forhold bør være og inntil jeg finner det, så forblir jeg singel. Nå sender ikke jeg ut signaler om at jeg ønsker en partner heller da...

Jeg har forsøkt men har fått så mange avvisninger at jeg har lagt det litt på hyllen. Derfor er jeg singel. Men forsøker å ha det godt som singel. Jeg har det bedre som singel enn i et feil forhold.. 

Anonymkode: 89a52...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, laban skrev:

Da er det jo bare å blåse i det.

Jeg var singel og barnløs i veldig mange år. Jeg synes de styggeste kommentarene handlet om livet uten barn, ikke uten partner. Relativt nybakte mødre kan få seg til å si at man ikke er ordentlig voksen eller vet hva livet handler om eller hva ansvar er eller liknende pissprat, uten å tenke over at man ikke bare kan bestemme seg for å få familie.

Det er sant. Jeg orket ikke å søke men var på en Chat å pratet litt. Men var feile chatten. Det sier jo seg selv. Men jeg var der fordi at jeg ikke søkte noe. Ja det er å blåse i. Jeg har det bra som singel. Og bedre som singel enn i et dårlig forhold. 

Anonymkode: 89a52...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, XbellaX skrev:

Ja selvfølgelig kan man ha et rikt liv selv om man er singel. Akkurat som en person i et forhold kan kjenne på både ensomhet og sorg. 

Jeg reagerer litt på måten du ordlegger deg på i innlegget. Det høres fryktelig krampaktig ut. Som om du bare må ta til takke med tørre skalker og et lunkent glass vann mens du smiler tappert, om du skjønner. Om du opplever mennesker kritiserer/kommenterer din singel-tilværelse tror jeg kanskje de kan ha plukket opp de signalene du sender ut, for de er ikke spesielt positive for å si det slik. 

 

Signaler jeg sender ut? Dette ble sagt på et erotisk forum. 

Anonymkode: 89a52...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Signaler jeg sender ut? Dette ble sagt på et erotisk forum. 

Anonymkode: 89a52...a89

Ja, signaler du sender ut. Du sender et hav av signaler også på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse kommentarene kom på et erotisk forum på nettet. Og ikke av vanlige folk. 

Anonymkode: 89a52...a89

Det forbauser meg gang på gang hvor seriøst du tar ulike nettfora. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lei av at endel folk sier til meg at man ikke har et liv som singel. Man må ha en partner for å ha et liv, ellers er livet ingenting. (...)

Fikk høre en si til meg: hvorfor reiser du på ferier når du er alene? jeg ville heller brukt den tiden på å finne drømmeprinsen... (...)

Har man lov å ha et fullverdig liv selv når man er singel eller uten at man skal kritisere livet mitt?

Her gir du jo inntrykk av at det er folk som kjenner deg, som til stadighet sier sånt. Hvis du roter deg inn på sider for erotikk, dating etc., må du nesten regne med at mye handler om sex og kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, laban skrev:

Her gir du jo inntrykk av at det er folk som kjenner deg, som til stadighet sier sånt. Hvis du roter deg inn på sider for erotikk, dating etc., må du nesten regne med at mye handler om sex og kjærlighet.

De som kjenner meg i virkeligheten støtter meg fullt ut. Og forstår meg fullt ut i min situasjon. Dette var bare et erotisk forum. De som kjenner meg sier at de forstår godt at jeg velger å være alene litt når jeg har opplevd så mye kjedelige situasjoner som jeg har. 

Anonymkode: 89a52...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, XbellaX skrev:

Ja, signaler du sender ut. Du sender et hav av signaler også på nett.

Deg om det.

Anonymkode: 89a52...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, laban skrev:

Da er det jo bare å blåse i det.

Jeg var singel og barnløs i veldig mange år. Jeg synes de styggeste kommentarene handlet om livet uten barn, ikke uten partner. Relativt nybakte mødre kan få seg til å si at man ikke er ordentlig voksen eller vet hva livet handler om eller hva ansvar er eller liknende pissprat, uten å tenke over at man ikke bare kan bestemme seg for å få familie.

Statistikk viser at er de uten barn og familie mer ulykkelige.

 

Anonymkode: b5656...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Deg om det.

Anonymkode: 89a52...a89

Jeg skal forsøke å forklare litt bedre. Det kan lett tolkes dit hen at du fremstår som at du selv opplever du har det ganske miserabelt. Og jeg lurer på om det er de andre plukker opp, spesielt dersom du ordlegger deg slik du har gjort her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...