Gå til innhold

Noen andre som føler at livet bare er kastet bort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det blir ikke til noen ting. Får ikke gjort noe, får ikke til noe, står på stedet hvil år etter år, blir åpenbart aldri en produktiv samfunnsborger. 

Var dette alt?

Hva er poenget?

Det er helt meningsløst.

Anonymkode: 6faf4...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke til noen ting. Får ikke gjort noe, får ikke til noe, står på stedet hvil år etter år, blir åpenbart aldri en produktiv samfunnsborger. 

Var dette alt?

Hva er poenget?

Det er helt meningsløst.

Anonymkode: 6faf4...838

Du må selv skape mening. Det er opp til deg. Dessverre, eller heldigvis, alt etter som. 

Anonymkode: c67aa...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må selv skape mening. Det er opp til deg. Dessverre, eller heldigvis, alt etter som. 

Anonymkode: c67aa...d3a

Forsøkt. Det er nyttesløst.

Anonymkode: 6faf4...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøkt. Det er nyttesløst.

Anonymkode: 6faf4...838

Prøvd å lytte til Jordan Peterson og?

Anonymkode: c67aa...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd å lytte til Jordan Peterson og?

Anonymkode: c67aa...d3a

Hveem er det?

Anonymkode: 6faf4...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut et par videoer av ham på YouTube.

Anonymkode: c67aa...d3a

Hva er poenget med å se videoer av en konservativ mann fra alt-høyre som mener alle som ikke gifter seg og får barn blir dypt ulykkelige når de runder 40. Og etterpå går det bare nedover.

Anonymkode: 84a2c...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

aDet blir ikke til noen ting. Får ikke gjort noe, får ikke til noe, står på stedet hvil år etter år, blir åpenbart aldri en produktiv samfunnsborger. 

Var dette alt?

Hva er poenget?

Det er helt meningsløst.

Anonymkode: 6faf4...838

Det er ikke uvanlig at mange mennesker stiller slike spørsmål .Skjønner at du har behov for noe dypere mening med livet .

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å se videoer av en konservativ mann fra alt-høyre som mener alle som ikke gifter seg og får barn blir dypt ulykkelige når de runder 40. Og etterpå går det bare nedover.

Anonymkode: 84a2c...98c

Å uff da😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å se videoer av en konservativ mann fra alt-høyre som mener alle som ikke gifter seg og får barn blir dypt ulykkelige når de runder 40. Og etterpå går det bare nedover.

Anonymkode: 84a2c...98c

Glasset er stadig halvtomt, eller? 

Mange, spesielt unge menn, har endret sine liv og fått inspirasjon til å leve mer meningsfylte liv gjennom hans forelesninger og bøker. Noen poeng må han jo ha. 

Anonymkode: c67aa...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glasset er stadig halvtomt, eller? 

Mange, spesielt unge menn, har endret sine liv og fått inspirasjon til å leve mer meningsfylte liv gjennom hans forelesninger og bøker. Noen poeng må han jo ha. 

Anonymkode: c67aa...d3a

Mange kan få hjelp av mye. Jeg har mindre enn 15 år til pensjonsalder, og er ikke ung lenger.

Anonymkode: 6faf4...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Den høyere mening med livet... Et spørsmål mange grubler over, og gjerne i høyere grad blant oss som sliter psykisk.

Jeg har følt masse bitterhet. Født med genfeil som medfører sterkt nedsatt syn og et påvirket utseende... Opplevd ting barn ikke skal oppleve, mobbing, uflaks i form av å få flere somatiske sykdommer og på toppen de psykiske med bipolar2 som hovedproblem. Jeg har forsøkt meg i arbeidsliv, skole innen litt forskjellige områder. Ikke noe av det har jeg klart å fullføre, og trygd ble til slutt det beste for meg. Men det nytter ikke å være bitter, og jeg har jobbet en god del med å legge det av meg. Selv om jeg fortsatt ikke er overbegeistret over meg selv, så får jeg jo prøve å om ikke annet være litt produktiv overfor meg selv og de jeg er glad if. Enkelte steder finnes det gode aktivitetstilbud for mennesker som sliter eller har slitt psykisk. I min kommune har vi fått Fontenehus, hvor det er stor aktivitet innen et år etter åpning. Det finnes og et sted med forskjellig kreativ aktivitet, som i høy grad er på brukerinitiativ. Så har man Aktiv på dagtid - et billig treningstilbud man kan benytte seg av. 

Jeg prøver å si til meg selv at jeg i det minste har prøvd, når bitterheten over ikke å ha fullført utdanning eller være i arbeid vokser seg for stor. Men lett er det ikke, og jeg er ingen mester på det. Men det hjelper å ha steder å gå til der man kan føle at man bidrar uten at det stilles store krav til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Problemer blir sjelden borte av seg selv. Dette er også min erfaring. Allikevel er det alltid noe ved livet som gjør at vi må henge ved det i gode og onde dager. Jeg håper aldri noe forandres ved det.Kanskje du bør søke hjelp for å komme videre om du føler bare " stillstand" i livet nå. På den annen side lever vi en kultur der det kun er handling som teller. " Å gjøre noe" i situasjonen og å være  handlekraftig er vår tids idealer. Vi vil ikke ha det kjedelig og å være i øyeblikket. Men smertene kan bli så uutholdelige at de kan gå over i forvirringstilstand om man ikke tar vare på seg selv. Veien til institusjonalisering og kanskje miste innflytelse på eget liv kan da være kort tror jeg som systemet fremdeles er. Men så viktig at hjelpen er der når man trenger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg har alltid vært vaklevoren i det meste i mitt liv og aldri riktig visst hva jeg ville alltid. Som begynnende eldre har jeg som så mange begynt å tenke at det spørs om ikke en Gudstro er " best når det gjelder.Jeg vet ikke.Håper du finner frem i jungelen av hjelpetilbud og at de "ikke koster skjorta."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vil gjerne bare skyndsomt få legge til at jeg tenker ikke på noe liv på jorda som bortkastet eller verdiløst. Men jeg tror manges liv og da også mitt eget ikke alltid har føltes så særlig meningsfylt i  lange perioder  om gangen og at alt i livet velger vi bare ikke selv. Men jeg tror det går an å trene "velgemuskelen litt" slik at man kanskje velger seg bort fra helt håpløse tilstander om du forstår. For meg har det å gjøre med å gå litt mer " på slankeren" selv om det er veldig vanskelig dels på grunn av mangelfulle erfaringer omkring mat og veldig mye mobbing i oppvekst. Bare uhyre viktig å søke rett hjelp i tide føler jeg uansett hva man strever med. Vår tid er knapp og hverdagene mange.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men jeg føler vel også at mitt liv var mye " waste of time" og " blodet i årene alt er frosset til is" av mye jeg så langt bare har opplevet ,men jeg velger å ta en dag av gangen og prøver å finne mening på min måte i mitt liv. Håper du gjenvinner balanse om det er hva du trenger i ditt liv.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...