Gå til innhold

Øke benzo og gi fra seg lappen etc.?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, har trappet ned på benzo i to år og fått det gradvis verre og verre. 
Da jeg sist var på poliklinikk for 3 år siden var det eneste de var opptatt av at jeg skulle slutte med benzo.

Nå når jeg nesten ikke bruker noe så orker jeg nesten ikke lengre gå ut (har kanskje vær ute av leiligheten en eller to timer de siste tre ukene).
Eksponering har ikke fungert så veldig bra for meg, bortsett fra da jeg hadde en psykiatrisk sykepleier som hjalp meg.
Da hadde jeg god progresjon, men så gikk vedtaket ut og jeg fikk det ikke fornyet selv om jeg ønsket dette. 
Så mye av den harde jobben jeg gjorde har nesten vært forgjeves da jeg blir dårligere uten hjelp.
Og pr. idag så har jeg ingen form for hjelp.

En annen viktig grunn til nedtrapping var de nye medisinreglene for førerkort. Jeg bor i Oslo så jeg trenger strengt tatt ikke bil, men har hele livet vært veldig opptatt av bil etc. så vil være veldig tungt for meg å gi fra meg lappen, men slik situasjonen er pr. idag så kjører jeg jo nesten heller ingen ting siden angsten er så sterkt.

Tar jeg litt ekstra benzo får jeg det mye bedre og klarer å komme meg ut, og nå lurer jeg på om jeg skal øke dosen til det jeg gikk på de siste 10 årene for å få det bedre. Skjønner nesten ikke vitsen med å torturer meg selv slik det er nå.
Er vel bedre å bruke benzo og ha litt liv enn å bare ligge inne hele dagen uten?.

Hva syntes dere?.

Anonymkode: 0e899...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kutta ut benzo i flere år. Uten problemer, men jeg tok 2-3 ganger i uka, ikke hver dag. Men det var rivotrl og det var 1,5 mg hver gang, så det er jo en kraftig dose. Så bestemte jeg meg for å kutte ut kjøring, da jeg allikevel har fått sterk OCD om å overse noe på veien, så hver biltur ble bare ekkel allikevel. Da begynte jeg med benzo og sluttet med å kjøre bil.

 

Jeg bor også i Oslo. Du trenger ikke gi fra deg lappen, den kan da ligge der til en gang i fremtiden, når du orker å kutte benzo?

 

Jeg har da fortsatt lappen, jeg bare bruker ikke å kjøre lengre...

Anonymkode: 26ecc...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kutta ut benzo i flere år. Uten problemer, men jeg tok 2-3 ganger i uka, ikke hver dag. Men det var rivotrl og det var 1,5 mg hver gang, så det er jo en kraftig dose. Så bestemte jeg meg for å kutte ut kjøring, da jeg allikevel har fått sterk OCD om å overse noe på veien, så hver biltur ble bare ekkel allikevel. Da begynte jeg med benzo og sluttet med å kjøre bil.

 

Jeg bor også i Oslo. Du trenger ikke gi fra deg lappen, den kan da ligge der til en gang i fremtiden, når du orker å kutte benzo?

 

Jeg har da fortsatt lappen, jeg bare bruker ikke å kjøre lengre...

Anonymkode: 26ecc...745

Så man må ikke kjøre opp igjen?. Tror det mest fornuftige for min del vil være å fokusere på å få til mere aktivitet utenfor hjemmet, om jeg så må benytte meg av benzo i begynnelsen så for det heller være.

Anonymkode: 0e899...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man må ikke kjøre opp igjen?. Tror det mest fornuftige for min del vil være å fokusere på å få til mere aktivitet utenfor hjemmet, om jeg så må benytte meg av benzo i begynnelsen så for det heller være.

Anonymkode: 0e899...bfc

Jeg har ikke hørt om noe sånt. Jeg tror at man slipper det. Mange må jo ta sløvende medisiner en periode, feks ved operasjoner o.l, at man da skulle måtte kjøre opp igjen etter det virker usannsynlig. Men byråkratiet kan jo overraske. Men hvem skal finne ut att du får benzo, hvis du ikke blir tatt blodprøve/spyttprøve med benzo innabords i en trafikkontroll?

Anonymkode: 26ecc...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...