Gå til innhold

Trening uke 13


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Gjest Mina1

Denne uken : torsdag: løp 20 km. Fredag: løp 14 km. Søndag: løp 18 km. 

Hardtrening men håper det gir resultater. ;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det ble 5 skiturer på fjellet. Ingen veldig lange, men det er jo uansett en bra uke når det gjelder å være aktiv.

Nå begynner det å bli bart på gansveiene så det blir greiere å løpe, men fikk et kjempegnagsår på siste turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Det ble 5 skiturer på fjellet. Ingen veldig lange, men det er jo uansett en bra uke når det gjelder å være aktiv.

Nå begynner det å bli bart på gansveiene så det blir greiere å løpe, men fikk et kjempegnagsår på siste turen.

Du er flink! . Håper på varmere vær nå. Er så kaldt ute og vanskelig med tanke på hvordan en skal kle seg når man er i fysisk aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
25 minutter siden, Mina1 skrev:

Denne uken : torsdag: løp 20 km. Fredag: løp 14 km. Søndag: løp 18 km. 

Hardtrening men håper det gir resultater. ;)

Oi - så god du er!

Jeg har planlagt min første løpetur denne uka - etter flere måneder uten løping....

Uka mi var slik:

Tirsdag: 6,3 km langrennstur med snart-17-åringen. Meget lavt tempo, men jeg var glad for at hun ble med :P Ikke helt å regne med som trening - for om kvelden måtte jeg ut og gå en lang treningstur alene - gikk 10,6 km på 1 time og 56 minutter. Kaldt og måneskinn - nydelig var det!

Onsdag rant jeg slalåm i 3,5 timer.

Lørdag rant jeg slalåm i 4 timer og 45 minutter.

Jeg startet arbeidsuka nå med å gå til jobben. Kjempestolt - har aldri gjort det før :) Skal gå hjem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
37 minutter siden, påskelilje skrev:

Oi - så god du er!

Jeg har planlagt min første løpetur denne uka - etter flere måneder uten løping....

Uka mi var slik:

Tirsdag: 6,3 km langrennstur med snart-17-åringen. Meget lavt tempo, men jeg var glad for at hun ble med :P Ikke helt å regne med som trening - for om kvelden måtte jeg ut og gå en lang treningstur alene - gikk 10,6 km på 1 time og 56 minutter. Kaldt og måneskinn - nydelig var det!

Onsdag rant jeg slalåm i 3,5 timer.

Lørdag rant jeg slalåm i 4 timer og 45 minutter.

Jeg startet arbeidsuka nå med å gå til jobben. Kjempestolt - har aldri gjort det før :) Skal gå hjem også.

Du er en spreking!. :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1
1 time siden, Gargamel skrev:

Neida, det er bare å bruke denne:

https://www.runnersworld.com/what-to-wear

Betyr ofte litt mindre klær enn man skulle tro, men det funker.

Takk for linken! Supert. Ganske smart :) .Jeg merker at jeg enten tar for mye klær på meg eller for lite :D . Men det går bra så lenge jeg løper, men når jeg stopper ca 2 km fra der jeg bor så kan det bli ganske tøfft om jeg har for lite klær på..  

Trener hardt for tiden, men kommer til å roe ned når måneden er over :D. Har mine mål denne måneden ;) . Kamplysten! Har noen venner som jeg skal kjempe mot i et løp. hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 3.4.2018 den 14.05, Mina1 skrev:

Takk for linken! Supert. Ganske smart :) .Jeg merker at jeg enten tar for mye klær på meg eller for lite :D . Men det går bra så lenge jeg løper, men når jeg stopper ca 2 km fra der jeg bor så kan det bli ganske tøfft om jeg har for lite klær på..  

Trener hardt for tiden, men kommer til å roe ned når måneden er over :D. Har mine mål denne måneden ;) . Kamplysten! Har noen venner som jeg skal kjempe mot i et løp. hehe. 

Det er alltid spennende med løp! Det er imponerende hvor mange km du løper i uka. Det viktigste er å løpe mamge km, mem hvis du virkelig vil kvesse formen bør du også ta noen økter med intervall.

8x2 minutter med skikkelig høy fart.  2-3 minutter "hvile" / rolig jogg eller gange i mellom hvert drag. Bare et forslag. Det går også an å ta 4x4 min eller 8x1 min.  Poenget er å virkelig dra opp tempoet for å få fart i beina og hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
9 timer siden, Gargamel skrev:

Det er alltid spennende med løp! Det er imponerende hvor mange km du løper i uka. Det viktigste er å løpe mamge km, mem hvis du virkelig vil kvesse formen bør du også ta noen økter med intervall.

8x2 minutter med skikkelig høy fart.  2-3 minutter "hvile" / rolig jogg eller gange i mellom hvert drag. Bare et forslag. Det går også an å ta 4x4 min eller 8x1 min.  Poenget er å virkelig dra opp tempoet for å få fart i beina og hjertet.

Enig :) Intervaller er veldig god trening. Takk for tipset! . Jeg har bare løpt 20 kilometer denne uken. Og kun en trening, men håper på å slippe latheten, og komme meg ut på en trening i dag.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 9.56, Mina1 skrev:

Denne uken : torsdag: løp 20 km. Fredag: løp 14 km. Søndag: løp 18 km. 

Hardtrening men håper det gir resultater. ;)

Som du løper! Jeg hadde ikke vært i stand til å løpe på mange dager etter den første turen der - hadde ikke vært i stand til den engang faktisk.

Vi snakker vel om påskeuka her nå - da var vi på ski 5 av 8 dager (altså fra palmelørdag - påskeaften) + at jeg gikk 3,5 km på truger en dag. :) Ikke la jeg på meg mer enn en liten halvkilo i påska heller så jeg er fornøyd med den uka. :lol:

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
5 timer siden, Lillemus skrev:

Som du løper! Jeg hadde ikke vært i stand til å løpe på mange dager etter den første turen der - hadde ikke vært i stand til den engang faktisk.

Vi snakker vel om påskeuka her nå - da var vi på ski 5 av 8 dager (altså fra palmelørdag - påskeaften) + at jeg gikk 3,5 km på truger en dag. :) Ikke la jeg på meg mer enn en liten halvkilo i påska heller så jeg er fornøyd med den uka. :lol:

Jeg løper i panikk om dagene. Trener til et halvmaratonløp. Og det nærmer seg. Denne uken så har jeg bare løpt 30 kilometere.... Hører at noen av mine bekjente venner løper 160 km i konkurranseløping på et år...Itillegg trener de ca 90 til 100 km i uken så jeg blir jo helt stresset :D . Men ja jeg er jo flink .... ikke sant ? :D .

Du er flink du og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg løper i panikk om dagene. Trener til et halvmaratonløp. Og det nærmer seg. Denne uken så har jeg bare løpt 30 kilometere.... Hører at noen av mine bekjente venner løper 160 km i konkurranseløping på et år...Itillegg trener de ca 90 til 100 km i uken så jeg blir jo helt stresset :D . Men ja jeg er jo flink .... ikke sant ? :D .

Du er flink du og. 

Du løper jo en halvmaraton som bare det, det er jo bare 1 km lengre enn det du løp den torsdagen. :) Husk at hvile og restitusjon er viktig også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...