Gå til innhold

Hva mener du om å premiere barna med 1.000 kroner for hver sekser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
12 minutter siden, Xtra skrev:

Kan man gå konkurs av inntekter man ikke får eller har regnet med?

Antar at det var snakk om hva det ville ha gjort med økonomien dersom vedkommende skulle ha betalt tusen kroner til barn hver gang de fikk en sekser...

Anonymkode: 86154...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ungdomskolen fikk søsteren min toppkarakterer, og jobbet aldri med skolen hjemme. Jeg jobbet meg ihjel hjemme, og havnet sånn omtrent midt på. Jeg er glad vi aldri ble belønnet med penger for gode karakterer. Det hadde igrunn ikke fått meg til å føle meg noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antar at det var snakk om hva det ville ha gjort med økonomien dersom vedkommende skulle ha betalt tusen kroner til barn hver gang de fikk en sekser...

Anonymkode: 86154...2bc

Ah, hadde det bare vært så vel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett barn, og har betalt for 5'ere og 6'ere. Da han var ungdom så han ikke sammenhengen mellom innsats, gode karakterer og fremtidig jobbmuligheter da han gikk på ungdomsskolen og videregående, og slik ytre stimuli bidro til ekstra innsats som vi voksne visste ville betale seg senere. 

Nå studerer han, og ser i langt større grad sammenhengen mellom innsats og resultat. Vi betaler nada for eksamensresultat nå, eller det vil si - vi gjør jo det indirekte når vi vippser penger i perioder hvor han studerer intenst og trenger ekstra penger fordi han jobber mindre inntektsgivende ved siden av. Uansett - vi opplever at han ikke lenger trenger penger for å motiveres, fordi han i større grad motiveres av mestring og tilbakemeldinger fra forelesere/medstudenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 3.4.2018 den 15.49, AnonymBruker skrev:

http://www.side2.no/foreldre/anne-brith-gir-snnen-1000-kroner-for-hver-sekser-barnepsykolog---jeg-er-kritisk/3423298369.html

«Jeg har ikke problemer med å belønne gode karakterer med penger. Mulig jeg kunne kjøpt ting til han eller hatt andre «belønninger» men vi har nå bestemt at det aller første året på ungdomsskolen skal være slik».

Det skriver Side2-blogger og firebarnsmor Anne-Brith i et blogginnlegg der hun forteller at hun gir sin eldste sønn, som nå går i åttende klasse, tusen kroner for hver sekser han får.

Barnepsykolog: - Jeg er kritisk

- Ikke alle barn har evner til å oppnå toppkarakterer, sier Gunn Iren Müller, leder i Foreldreutvalget for grunnopplæringen.

 

Anonymkode: 27a1d...e29

Min x- mann praktiserte dette og jeg var i mot det pga av at ungene var på så forskjellig nivå. I hvert fall på den tiden. 

I dag fikk min sønn 6 i engelsk litteratur og han har blitt like flink han også. Jeg vet ikke hvordan min x- mann praktiserer dette nå. 

Jeg ba min sønn ut på middag for å feire, men han ville heller feire med øl sammen med en kompis. 

Jeg synes det er greit å feire litt, men når man har flere barn med ulike evner, synes jeg det blir helt feil å premiere det ene barnet med penger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...