GÃ¥ til innhold

Behandling tvang under frivillig paragraf


IsteSitron

Anbefalte innlegg

Hei, lenge siden sist😊

Har skjedd mye siden da. Har flyttet til en psykiatrisk institusjon mange timer unna der jeg kommer fra, nærmere bestemt Østlandet (er fra Stavanger).  Her har jeg nå fått en full utredning. Har ikke fått svar enda, men psykiateren har hele tiden ment at jeg har en psykoselidelse. Men det jeg reagerer sterkt på er at pga min lidelse og mine vansker har jeg nå hatt fastvakt (2 stk) i over 4 måneder. Det er ingen planer om å endre det med det første og dette begrunner dem med at jeg må være frisk nok til å være alene. Jeg trodde ikke dette var lov når jeg er frivillig innlagt? Er det jeg som tar feil?

Hilsen en som savner privatlivet sitt😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
34 minutter siden, IsteSitron skrev:

Hei, lenge siden sist😊

Har skjedd mye siden da. Har flyttet til en psykiatrisk institusjon mange timer unna der jeg kommer fra, nærmere bestemt Østlandet (er fra Stavanger).  Her har jeg nå fått en full utredning. Har ikke fått svar enda, men psykiateren har hele tiden ment at jeg har en psykoselidelse. Men det jeg reagerer sterkt på er at pga min lidelse og mine vansker har jeg nå hatt fastvakt (2 stk) i over 4 måneder. Det er ingen planer om å endre det med det første og dette begrunner dem med at jeg må være frisk nok til å være alene. Jeg trodde ikke dette var lov når jeg er frivillig innlagt? Er det jeg som tar feil?

Hilsen en som savner privatlivet sitt😞

Du får ikke fastvakt i 4 måneder ved psykoselidelse om det ikke er grunn for det.

Anonymkode: 84615...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som frivillig innlagt, kan du velge å skrive deg ut, men du kan ikke bestemme hvordan behandlingen skal være. Fastvakt er et VIP-tilbud sammenlignet med tvang som skjerming eller belter.

Du kan ikke forvente at de skal akseptere at du skal skade deg evt ta livet ditt mens du er innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden du har fastvakt så er det vel en grunn til det? Du får slutte å skade deg selv viss det er det du har gjort mens du er der. 4mnd er jo ganske lenge å være innestengt på institusjon da. Hvorfor orker du å være der så lenge frivillig? Man kan da få god og grundig utredning uten å være innlagt..

Anonymkode: 1dc52...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden du har fastvakt så er det vel en grunn til det? Du får slutte å skade deg selv viss det er det du har gjort mens du er der. 4mnd er jo ganske lenge å være innestengt på institusjon da. Hvorfor orker du å være der så lenge frivillig? Man kan da få god og grundig utredning uten å være innlagt..

Anonymkode: 1dc52...a0a

Vet om en selvskader som var der i over to år. 

Anonymkode: 73f63...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...