Gå til innhold

Mulig gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp sluttet med p-pillene, ca 1-2 uker siden. Først begynnte det med forstoppelse. Så begynte det å stramme og presse øverst i magen. Og ofte på do og tisser, det er uvanlig for meg. Nå kjenner jeg at noe presser på blæren når jeg ligger . Egentlig er hele magen nå stram og øm, vondt nederst i magen. Og er veldig Kvalm..Har aldri hatt det sånn før, så begynner å stresse litt.. er det for tidlig å ta en test? 

Anonymkode: 219f2...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

P-piller virker ved å stoppe eggmodning og eggløsning. Det tar minst to uker for å modne et egg til eggløsning og evt befruktning og deretter noen dager til det kommer positiv test. Så det har ingen hensikt å teste før ca 4 uker etter at du sluttet med pillen. Hvis du har magesmerter, er øm i magen, er kvalm og har forstoppelse, så bør du søke lege.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hva mener du med 'hvor tidlig'? testen blir positiv før legen kan se noe sikkert. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så det er kun tisseprøven som gjelder før legen merker noe ? Går det ikke ann å ta blodprøve eller noe ?

Anonymkode: 219f2...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Blodprøven blir positiv litt før tisseprøven (dagen før). Legen ser fosteranlegg ved ultralyd, men ikke før det har gått ca 6 uker fra fiste menstruasjons første dag. Hvorfor det det så viktig med så tidlig diagnose? Ønsker du å bli gravid? Hvor gammel er du?

Hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er 23 år , både ja og nei egentlig. Det er viktig å finne ut hva som er årsaken til at jeg er så kvalm. Er så kvalm at jeg nesten kaster opp, og det er ikke gøy når jeg er på jobb. Og hvorfor magen er så øm og vond, og er ikke mye syk til vanlig. Etter jeg dusjet i går var det veldig vondt å ta nederst på magen, men smertene forsvant heldigvis litt. Det er jo mulighet for at det kan være cyster men aldri kjent disse symptomene før som jeg har nå. 

Anonymkode: 219f2...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jo, nå husker jeg, og jeg anbefalte deg å søke lege. I morgen er det torsdag og snart har vi helg. Du bør søke lege snarest for å få det avklart. Dette er ikke tegn på graviditet. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...