Gå til innhold

Psykiaterens eneste løsning på alle mine problemer er antipsykotika og han kunne ikke tatt mer feil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er under TUD (tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold) og han som er TUD-ansvarlig tror han kjenner meg bedre enn det jeg selv gjør. Han jobber på den akuttpsykiatriske avdelingen i byen jeg bor og jeg får alltid han som behandler de gangene jeg er innlagt. Det værste er at han har gitt meg en psykoselidelse og at hans eneste løsning på mine problemer er antipsykotika. I følge han vil antipsykotika virke på suicidale tanker, depresjon og mangel på følelser blant annet. Jeg har gått på antipsykotika før og det hjalp ikke noe på de nevnte problemene, det ble heller verre. Hva gjør jeg for å få han til å forstå?

Anonymkode: bf7db...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er under TUD (tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold) og han som er TUD-ansvarlig tror han kjenner meg bedre enn det jeg selv gjør. Han jobber på den akuttpsykiatriske avdelingen i byen jeg bor og jeg får alltid han som behandler de gangene jeg er innlagt. Det værste er at han har gitt meg en psykoselidelse og at hans eneste løsning på mine problemer er antipsykotika. I følge han vil antipsykotika virke på suicidale tanker, depresjon og mangel på følelser blant annet. Jeg har gått på antipsykotika før og det hjalp ikke noe på de nevnte problemene, det ble heller verre. Hva gjør jeg for å få han til å forstå?

Anonymkode: bf7db...842

Har du andre forslag til hva som kan gjøre deg bedre? Og om du har det, har du forsøkt å dele dem med ham?

Anonymkode: c2b76...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du andre forslag til hva som kan gjøre deg bedre? Og om du har det, har du forsøkt å dele dem med ham?

Anonymkode: c2b76...9dd

Ja, jeg har andre forslag til hva som kan gjøre meg bedre og jeg har også delt disse med ham, men han vil ikke høre. 

Anonymkode: bf7db...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har andre forslag til hva som kan gjøre meg bedre og jeg har også delt disse med ham, men han vil ikke høre. 

Anonymkode: bf7db...842

Hva mener han er forandret siden han vet det ikke virket med AP forrige gang men at det vil virke nå?

Anonymkode: c2b76...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.4.2018 den 11.37, AnonymBruker skrev:

Hva mener han er forandret siden han vet det ikke virket med AP forrige gang men at det vil virke nå?

Anonymkode: c2b76...9dd

Han mener at antipsykotika virker selv om jeg selv ikke synes det. 

Anonymkode: bf7db...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han mener at antipsykotika virker selv om jeg selv ikke synes det. 

Anonymkode: bf7db...842

Hva synes andre som din familie, venner osv?  Husk å vurdere både symptomer og funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er merkelig rart. Nå er det selvsagt ikke likt fra person til person og jeg har en relativt høy alder og er ikke idømt noe tvunget psykisk helsevern men mitt innrykk etter de seneste kontakter med helsevesen er at antipsykotiske medisiner ikke lenger regnes som såkalt livsnødvendige medisiner og dermed ikke noe en pasient strengt tatt trenger. Det er politikken nå virker det som. Slå den sier jeg. Kanskje noen som trenger å forfalske historien.?

Anonymkode: 309f3...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Hva synes andre som din familie, venner osv?  Husk å vurdere både symptomer og funksjon.

Familie har sagt at jeg har blitt lettere etter at jeg sluttet med medisin og venner har sagt at jeg virker oppegående. Har ikke spurt spesifikt om hva de synes, men det er i alle fall tilbakemeldingen jeg har fått.

Anonymkode: bf7db...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig rart. Nå er det selvsagt ikke likt fra person til person og jeg har en relativt høy alder og er ikke idømt noe tvunget psykisk helsevern men mitt innrykk etter de seneste kontakter med helsevesen er at antipsykotiske medisiner ikke lenger regnes som såkalt livsnødvendige medisiner og dermed ikke noe en pasient strengt tatt trenger. Det er politikken nå virker det som. Slå den sier jeg. Kanskje noen som trenger å forfalske historien.?

Anonymkode: 309f3...891

Mener du at de ikke kan tvangsmedisinere med antipsykotika fordi det ikke lenger regnes som livsnødvendig?

Anonymkode: bf7db...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familie har sagt at jeg har blitt lettere etter at jeg sluttet med medisin og venner har sagt at jeg virker oppegående. Har ikke spurt spesifikt om hva de synes, men det er i alle fall tilbakemeldingen jeg har fått.

Anonymkode: bf7db...842

Det er en meget viktig opplysning å dele med psykiateren. Særlig hvis du får dem til å overbringe opplysningen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Det er en meget viktig opplysning å dele med psykiateren. Særlig hvis du får dem til å overbringe opplysningen selv.

Det skal jeg gjøre. 

Anonymkode: bf7db...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...