Gå til innhold

Etter keisersnitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjennomgikk et planagt keisersnitt for snart 6 uker siden. Operasjonssåret har grodd fint. Jeg har prøvd å følge rådet om å avlaste såret, ved å blant annet ikke løfte noe tyngre enn babyen.Jeg må imidlertid erkjenne at det av og til har blitt noen løft av handleposer og annet som kanskje er tyngre.

Nå er jeg bekymret for om jeg har løftet på meg brokk:Når jeg ligger på ryggen i sengen kan jeg tydelig se og kjenne at magen til høyre for navlen er forstørret i forhold til venstre side.Det gjør ikke vondt når jeg trykker lett på magen,men er litt ømt og kjennes ut som en litt hard og ujevn kul på ca.10-15 cm. Når jeg står oppreist ser jeg ingen forskjell på høyre og venstre side.

Kan dette være brokk? eller ansamling av blod- eller sårvæske? Jeg skal snart på 6-ukers kontroll hos min fastlege.Kan hun ta ultralyd for å se hva dette er?

På forhånd takk for svar

Kvinne,39 år.

Anonymkode: eaf7b...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er vanskelig å vurdere uten å undersøke deg. Blod og sårvæske burde være borte nå. Ja, det er mulig å undersøke deg med ultralyd, så hør med legen når du er på kontroll.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...