Gå til innhold

Mistenker jeg er gravid men vet ikke


Nina101296

Anbefalte innlegg

Kan ikke huske sist jeg hadde mensen. Den siste perioden jeg klarer å huske var i desember. 

-Muring smerter ved livmor

-Trøtthet

-små svimmel inne mellom, et par ganger har det vært veldig

-ekstrem rygg smerte i perioder

-Apetit som er av å på

- smerter fire cm under brystet/ usikker på om det er mellomgulvet man kaller det

-Tungpustet når jeg legger meg/ å når jeg slapper av ofte 

- Veldig hodepine ofte, noen ganger lett hodepine 

-Kvalme men kaster aldri opp

- Har forlat å jernmangel men går på tilskudd nå

-Oppblåst mage, å vondt i magen et par ganger 

-Ømme bryst, blitt litt større,endret farge på nipplene/ er blitt litt mørkere å mer markerte. 

-Humør som er veldig opp å ned. 

 

Har tatt test men de fleste får negativ mens den ene testen har en veldig svak strek. 

Blir gal av å gå å tro å ikke tro at jeg er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 21 år gammel, har har hyppige turer til do også fordi jeg har økt vannlating men vet ikke om det bare er tilfeldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen her som kan svare på om du er gravid. Jo mer du kjenner etter for å finne symptomer, jo flere vil du antakelig føle, og du blir lurt. Når det gjelder mensen er det avgjørende hva slags syklus du pleier å ha. Om den pleier å være helt uregelmessig, slik at et par måneders opphold er helt normalt, utgjør jo ikke det et symptom. 

 

Dette er altå ikke et kvalifisert svar, kanskje du også får svar fra gynekologen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nina101296 skrev:

Har tatt test men de fleste får negativ mens den ene testen har en veldig svak strek. 

Hvis du har tatt test med morgenurin, fulgt bruksanvisningen nøyaktig og fått negativt resultat, er det svært lite sannsynlig at du er gravid.  Bruk en ordentlig test, ikke en sånn "test lenge før du skulle hatt mensen"-sak.

Kontakt lege hvis du får sterke smerter på siden av magen.  Men dette er trolig noe helt uskyldig.  Jeg regner med at du ikke bruker prevensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var mange symptomer og lite som peker mot en felles forklaring. Du har ikke hatt menstruasjon på fire måneder. Det tyder på en hormonforstyrrelse hvor eggstokkfunksjonen blir hemmet. Det kan f.eks, skje med stoffskifteforstyrrelser. Dette er noe du må snakke med din fastlege om. Jeg vil foreslå følgende prøver ang dine manglende menstruasjoner: østradiol, FSH, LH, prolaktin, TSH og fritt-T4. Man kan også ta en blodprøve av HCG for totalt å utelukke graviditet.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...