Gå til innhold

Jeg misliker andre mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil nesten si jeg hater alle. Det må sies at jeg ikke lar det gå utover noen. Jeg er snill som et lam på utsiden, men inni meg tenker jeg mye dritt og stygge tanker om stort sett alle jeg møter, både i RL og på nettet. Jeg syntes folk rett og slett er noen stupide, ignorante og ekle krypt. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 0b122...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Svart sinne ? Hvitt sinne er det vi føler vis feks noen bulker bilen og så stikker av etterpå. Det er et der og da sinne .

Svart sinne er når noen har opplevd noe som er svært skadelig over tid . Det bygger seg opp til et sinne som er i kroppen hele tiden.  Svart sinne vises ofte ikke ,personen som har det går å kjenner på det alene.

En sjelden gang eksploderer folk med svart sinne og da kan skadene på andre bli store. Ikke at jeg mener at du er en av dem bare for å ha sagt det.

Anonymkode: 19c2c...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil nesten si jeg hater alle. Det må sies at jeg ikke lar det gå utover noen. Jeg er snill som et lam på utsiden, men inni meg tenker jeg mye dritt og stygge tanker om stort sett alle jeg møter, både i RL og på nettet. Jeg syntes folk rett og slett er noen stupide, ignorante og ekle krypt. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 0b122...68b

Muligens depresjon som viser seg i sinne fremfor tristhet

Anonymkode: a6ffd...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Narsissisme?

Ikke umulig. Kanskje asperger-diagnosen er feil.

Anonymkode: 0b122...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke umulig. Kanskje asperger-diagnosen er feil.

Anonymkode: 0b122...68b

Det hadde vært meget relevant å nevne diagnosen i det første innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, kupton skrev:

Det hadde vært meget relevant å nevne diagnosen i det første innlegget.

Så AS kan oppfattes som narsistisme?

Anonymkode: 06f64...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så AS kan oppfattes som narsistisme?

Anonymkode: 06f64...b23

Begge tilstander kan ha symptomer som nevnt i startinnlegget. Så ja, det kan oppfattes som narsissisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil nesten si jeg hater alle. Det må sies at jeg ikke lar det gå utover noen. Jeg er snill som et lam på utsiden, men inni meg tenker jeg mye dritt og stygge tanker om stort sett alle jeg møter, både i RL og på nettet. Jeg syntes folk rett og slett er noen stupide, ignorante og ekle krypt. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 0b122...68b

Det er ikke uvanlig at "Aspergere" sitter hjemme og hater gud og hvermann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Janus30 skrev:

Det er ikke uvanlig at "Aspergere" sitter hjemme og hater gud og hvermann. 

Hvorfor bruker du anførselstegn?

Anonymkode: 0b122...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du anførselstegn?

Anonymkode: 0b122...68b

Diagnosen din er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vil nesten si jeg hater alle. Det må sies at jeg ikke lar det gå utover noen. Jeg er snill som et lam på utsiden, men inni meg tenker jeg mye dritt og stygge tanker om stort sett alle jeg møter, både i RL og på nettet. Jeg syntes folk rett og slett er noen stupide, ignorante og ekle krypt. Hvorfor er det slik?

Noen ganger er det slik hos folk som har problemer med selvhevdelse. Om det gjelder deg vet jeg ikke, men jeg nevner det fordi du sier du er snill som et lam på utsiden. Hvis man blir krenket og ikke får sagt fra, eller generelt har en følelse av maktesløshet overfor omgivelsene, kan det bygge seg opp til et kronisk sinne, mye på samme måte som brukeren over er inne på med svart vs. hvitt sinne.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du anførselstegn?

Anonymkode: 0b122...68b

Fordi jeg vanligvis forsøker å unngå å bruke diagnoser som navn på mennesker. Det er dehumanisering i mine øyne. Ingen bør oppleve å føle seg redusert til en F-kode.

For meg er ikke du en Asperger, du er et menneske med Asperger syndrom. 

En mann med autismespekterforstyrrelse, ikke autist og bare autist. 

En kvinne med bipolar lidelse, ikke en bipolar. 

Psykiatrien bør lære av somatikken hvor vi er mennesker med en sykdom. Du hører ikke så mange presentere seg som diabetikere lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Janus30 skrev:

Det er ikke uvanlig at "Aspergere" sitter hjemme og hater gud og hvermann. 

Hva skal vi ellers gjøre? :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, gråstein skrev:

Hva skal vi ellers gjøre? :ph34r:

Nå som det begynner å bli varmere i været kan man jo sitte ute og hate ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, kupton skrev:

Det hadde vært meget relevant å nevne diagnosen i det første innlegget.

 

18 timer siden, Janus30 skrev:

Det er ikke uvanlig at "Aspergere" sitter hjemme og hater gud og hvermann. 

Jo det vil jeg si er uvanlig, men det er ikke diagnosen som hater i tilfelle, det er personens innstilling eller holdning som er forvridd. Må bare komme ut av en slik situasjon, for det hjelper ingen ting for seg selv heller å holde på slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke umulig. Kanskje asperger-diagnosen er feil.

Anonymkode: 0b122...68b

Kanskje, men den har jo ingen ting med dette å gjøre. Så lenge en skylder på en eller annen diagnose, så bli en sittende fast . Tenk på hva du har kontroll på og hva du ikke kan kontrollere. Det kan virke som du har noe, kanskje andre diagnoser å slite med også ? Hva vet du selv om det ?

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, FGT skrev:

Kanskje, men den har jo ingen ting med dette å gjøre. Så lenge en skylder på en eller annen diagnose, så bli en sittende fast . Tenk på hva du har kontroll på og hva du ikke kan kontrollere. Det kan virke som du har noe, kanskje andre diagnoser å slite med også ? Hva vet du selv om det ?

I følge deg skylles problemer alt annet enn aspergeren (hva er egentlig poenget med diagnossen da`?). Det er en grunn til at så mange av masseskyterne i USA har asperger, vel? Kan det være fordi de står utenfor samfunnet og føler seg utstøtt? Det er vel ikke uten grunn asperger kan forvekles med narsissisme, schzoid og psykopati. Det er ganske alvorlige diagnoser. Det er en grunn til at veldig veldig mange har få eller ingen venner, ikke jobber og har liten utdanning. Det er mulig du har en veldig lett utgave selv. 

Anonymkode: 0b122...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du opplevd mye " overtramp" fra andre menneskers side? At andre har krenket dine grenser åpenlyst og du har ingen du lan kontakte som tar dette seriøst?

Anonymkode: a2b6a...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...