Gå til innhold

Blødning og p-stav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Satte inn p-stav i mars 2017. Hadde småblødninger i 3 måneder etter innsettelse.  Hadde en lang periode nå uten blødning. For 2 uker siden hadde jeg blodig utflod, og denne uken har jeg fått blødning som en vanlig menstruasjon.. Er dette på grunn av p staven igjen tror du? Anbefaler du å ta den ut dersom det fortsetter?

Har ingen andre bivirkninger av p-staven. Slet med kraftig pms i uken før mensen før jeg begynte på den og har fått det mye bedre etter jeg satt den inn. Hadde også smertefull menstruasjon. 

Jeg er 23 år. 

Anonymkode: ff0e4...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det jeg kan  regne ut er at du ikke hadde blødninger fra juni 2017 til nå mars 2018, og nå har du blodig utflod og så 'menstruasjon'. Det er sannsynligvis p-staven som, gir uregelmessigheten, men jeg synes du bør få en undersøkelse hos fastlegen for å utelukke andre årsaker.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jo legge til at jeg Ble operert for cellforandringer i aug. Tok ny celleprøve i mars og fikk svar denne uken at den var normal og hpv negativ. Ble veldig glad for det, men denne blødningen gjør meg urolig med tanke på det siste året jeg har hatt med forandringer grad 2-3. 

Anonymkode: ff0e4...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satte inn p-stav i mars 2017. Hadde småblødninger i 3 måneder etter innsettelse.  Hadde en lang periode nå uten blødning. For 2 uker siden hadde jeg blodig utflod, og denne uken har jeg fått blødning som en vanlig menstruasjon.. Er dette på grunn av p staven igjen tror du? Anbefaler du å ta den ut dersom det fortsetter?

Har ingen andre bivirkninger av p-staven. Slet med kraftig pms i uken før mensen før jeg begynte på den og har fått det mye bedre etter jeg satt den inn. Hadde også smertefull menstruasjon. 

Jeg er 23 år. 

Anonymkode: ff0e4...9c4

24* år. skrivefeil. 

Anonymkode: ff0e4...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var viktig tilleggsinformasjon. Betyr 'operasjon' at du er konisert, altså har fjernet den ytterste delen av livmorhalsen? Det kan gi blødning fra sårflaten. Da er det ekstra grunn til undersøkelse.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konisering ja. Men denne operasjonen hadde jeg i august. Kan det blø så lenge etterpå? 

Anonymkode: ff0e4...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Det kan skje det at den innvendige delen av livmorhalsen krenger seg ut, og det kan gi blødning, men sjelden som en menstruasjon. Som sagt, få din lege til å undersøke deg.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...