Gå til innhold

Er det noen lærere her som kan svare på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om det er noen sammenheng mellom skoleflinkhet og det å være slank/være i god form og være dyktig i idrett?

Anonymkode: d722d...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er noen sammenheng mellom skoleflinkhet og det å være slank/være i god form og være dyktig i idrett?

Anonymkode: d722d...e79

Jeg er ikke lærer, men mener å huske fra egne skoledager at det ofte var de samme som var skoleflinke og som også var gode i gym. Andre igjen gjorde det veldig godt i gym, men ikke så bra i teoretiske fag og omvendt. De som er veldig gode i gym var slanke / normalvektige, det er vel i grunnen ikke så rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen her kan generalisere et svar på spm ditt. Det fins nok mange skoleflinke som er dyktige i idrett - vi har flere toppidrettsutøvere som studerer tunge studier ved siden av karrierene - men det fins også det motsatte. De som trener på et høyt nivå er kanskje ofte strukturerte og disiplinerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er en sammenheng mellom skole prestasjon og fysisk form ja

Og det er en sammenheng mellom fysisk form og idrettsprestasjoner

Dermed blir det en sammenheng mellom skoleprestasjoner og fysisk form og idrettsprestasjoner