Gå til innhold

Jeg har fått en annens jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan ville du hatt det og tatt det om du tok i fra en annen jobb? Hva ville du sagt til personen? 

Anonymkode: f1e21...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du hatt det og tatt det om du tok i fra en annen jobb? Hva ville du sagt til personen? 

Anonymkode: f1e21...51d

Du må nok være litt mer konkret om jeg skal klare å svare på dette i alle fall. Skjønner ikke helt hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du hatt det og tatt det om du tok i fra en annen jobb? Hva ville du sagt til personen? 

Anonymkode: f1e21...51d

Det har vel strengt tatt de aller fleste. Få jobber kommer liksom fra intet :-) 

Anonymkode: 4c83d...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du hatt det og tatt det om du tok i fra en annen jobb? Hva ville du sagt til personen? 

Anonymkode: f1e21...51d

Behøver du si noe?

Anonymkode: 00e1d...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Du må nok være litt mer konkret om jeg skal klare å svare på dette i alle fall. Skjønner ikke helt hva du mener.

En kollega har ventet på jobben jeg  fikk i 2 år. Jeg vet at hn så inderlig gjerne vil ha den. Jeg hadde krav på jobben pga rettigheter selv om jeg begynte lenge etter vedkommede. 

Jeg vurderer sterkt å trekke meg i morgen når dette blir tatt opp. Gruer meg sykt mye til å møte vedkommede som fikk nyheten servert idag. 

Anonymkode: f1e21...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behøver du si noe?

Anonymkode: 00e1d...b1e

Jeg må jo si noe når jeg treffer vedkommede på jobb. Hn pleier å sitte ved siden av meg også. 

Anonymkode: f1e21...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sånn er det å ha typiske feminine personlighetstrekk, det er derfor jenter tjener 80 øre per krone menn gjør (ikke fordi feminine blir undertrykket av slemme ondskapsfulle menn, selv om det er "trendy" å skylde på)

Hva som er riktig eller galt å gjøre er ingen fasit der, men økonomiskt/karriæremessigt straffer det seg hardt å ha feminine trekk, så ikke forvent å bli belønnet for dine gode handlinger, du vil bli straffet økonomiskt/karriæremessigt men sånn er det skal noen frem må noen bakover, slik er virkeligheten

Lykke til

Anonymkode: 3a17a...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega har ventet på jobben jeg  fikk i 2 år. Jeg vet at hn så inderlig gjerne vil ha den. Jeg hadde krav på jobben pga rettigheter selv om jeg begynte lenge etter vedkommede. 

Jeg vurderer sterkt å trekke meg i morgen når dette blir tatt opp. Gruer meg sykt mye til å møte vedkommede som fikk nyheten servert idag. 

Anonymkode: f1e21...51d

Du skal selvfølgelig ikke trekke deg! Som en annen her sier - hadde du vært en mann så hadde du ikke engang tenkt tanken.

Du hadde krav på jobben etter visse rettigheter. Det hadde ikke din kollega. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Lillemus skrev:

 hadde du vært en mann

Finnes menn som har typiske feminine trekk også så er godt mulig TS er mann, men det er mer typisk kvinnfolk med slike trekk ja :) Men problemet blir det samme uansett tiss handler om personligheter og hvordan de påvirker våre valg her i livet

Det finnes en nedside også ved karriærejag en må ofre ting og det har sin pris bla blir mange karriærekvinner deprimerte, men det er jo noe en må vurdere fordeler og ulemper i sitt tilfelle

Anonymkode: 3a17a...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må jo si noe når jeg treffer vedkommede på jobb. Hn pleier å sitte ved siden av meg også. 

Anonymkode: f1e21...51d

Du må vel ikke si noe annet enn det du pleier å si.

Anonymkode: 00e1d...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må vel ikke si noe annet enn det du pleier å si.

Anonymkode: 00e1d...b1e

Jeg vet det blir tatt opp. 

Anonymkode: f1e21...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid er det slik hvis det er mer enn en søker. En får jobben. De andre får den ikke.

Anonymkode: 7b0a0...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid er det slik hvis det er mer enn en søker. En får jobben. De andre får den ikke.

Anonymkode: 7b0a0...f22

Dere forstår ikke. Ingen forstår. Jeg klarer ikke mer så jeg går for min alternative løsnlng som en annen kollega foreslo for meg idag. Takk for at dere prøvde. 

Anonymkode: f1e21...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere forstår ikke. Ingen forstår. Jeg klarer ikke mer så jeg går for min alternative løsnlng som en annen kollega foreslo for meg idag. Takk for at dere prøvde. 

Anonymkode: f1e21...51d

Du får da kunne klare tåle at du fikk en jobb selv om andre ønsket seg den. Både du, den andre, og livet går videre uansett skjønner du. 

Anonymkode: 4c83d...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det blir tatt opp. 

Anonymkode: f1e21...51d

Men det skjer vel ikke noe annet enn at noen (andre enn deg) forklarer reglene? Det finnes mange slike regler i arbeidslivet, og det vil ofte være slik at de ser litt urettferdige ut fra en bestemt vinkel. Men de er der nettopp for at ingen skal kunne overkjøre dem som tenker slik du gjør nå. Det er vanlig at mange vil ha en jobb, det er derfor man må ha regler. Ikke gi fra deg noe du har lyst på fordi ting for én gangs skyld gikk i din favør, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, laban skrev:

Men det skjer vel ikke noe annet enn at noen (andre enn deg) forklarer reglene? Det finnes mange slike regler i arbeidslivet, og det vil ofte være slik at de ser litt urettferdige ut fra en bestemt vinkel. Men de er der nettopp for at ingen skal kunne overkjøre dem som tenker slik du gjør nå. Det er vanlig at mange vil ha en jobb, det er derfor man må ha regler. Ikke gi fra deg noe du har lyst på fordi ting for én gangs skyld gikk i din favør, stå på!

Jeg fikk vite det i går av sjefen. Jeg ble lei meg (pga den andre). 

I dag satt hn som vanlig ved siden av meg. Jeg hadde så vondt av vedk. Hn er en så utrolig snill og fantastisk person! Hn passer mye bedre til jobben enn meg også. Hn har hatt det tøft, er alenemor og mistet sin ektefelle for ikke lenge siden (hn døde).

Hn skulle få vite det idag sa sjefen. I morgen treffer jeg vedk på nytt, og jeg gruer meg sykt mye. Jeg vet hn kommer til å si noe men ingen tror meg når jeg sier det. 

Jeg har forsøkt å snakke med folk om det, men ingen forstår situasjonen (eller kanskje rettere sagt; gidder ikke bry seg fordi de ikke forstår). 

Anonymkode: f1e21...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hn er en så utrolig snill og fantastisk person! Hn passer mye bedre til jobben enn meg også. Hn har hatt det tøft, er alenemor og mistet sin ektefelle for ikke lenge siden (hn døde).

Har ikke du også hatt det tøft på flere måter i årevis? Jobber tildeles ikke ut fra sosiale kriterier.

Hvis hun hadde vært ekstern søker - eller jobbet lenger unna deg, slik at dere ikke kjente hverandre - ville du ikke visst noe om hennes private situasjon. Men resultatet ville vært det samme. Det er ikke ditt ansvar å sørge for andre enn dine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Dette var det rareste jeg har lest fra noen som har fått seg ny jobb.

Du har fått ny jobb og du er et offer ?

Jaja, jeg får vel si kondolerer da ? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Dette var det rareste jeg har lest fra noen som har fått seg ny jobb.

Du har fått ny jobb og du er et offer ?

Jaja, jeg får vel si kondolerer da ? :huh:

Du trenger ikke være frekk! 

Anonymkode: f1e21...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...