Gå til innhold

Etter-påske-tanker..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du noen gang prøvet å beskrive din psykiske lidelse ved annet enn å " sjekke hver morgen at den er på plass"?

Jeg mener har du skrevet " din lidelses historie" eller moddelert eller tegnet eller gitt den annet uttrykk.

Jeg lavet en liten tegning med vannfarger en gang av en kirkegår med gravsteder og ellers bare avtrykk av føtter på gangstien mellom gravstene. Det var et av mine forsøk. Min lidelse er mye navnløs. En gang ble schisofreni nevnt men ingenting sikkert. Stolte ikke så mye på Terapauten selv faktis uten å ønske "å trekke noen ned i søla."

Tror du vi alle har vår lidelses historie. ? Jeg har alltid håpet at jeg kan skrive min lidelses historie og engang kan jeg da legge pennen vekk og min lidelse er historie. (!)

Agatha Christie overrasket jo med de siste episodene med Poirot( eller var dette lavet for TV etter hennes død og ikke av hennes bøker) 

De fleste med psykisk lidelse har ikke dette behovet har jeg intrykk av. De oppsummerer det hele greit og har aldri kjent på dette behovet eller trangen. Eller hatt denne vansken fordi det er jo nettopp det . Denne uendelige lidelseshistorien  gjør det jo umulig å tenke på annet. Det har med en psykotisk opplevelse man har gått å sullet for lenge i har jeg hørt. 

Men det mulig å skrive sin lidelses historie og noengang slippe pennen ville kanskje andre si?

Er du din psykiske lidelse eller er din psykiske lidelse bare faktabasert kunnskap om en diagnose?

Anonymkode: 57fbf...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eller synes du kanskje bare at enkelte mennesker og enkelte historier bare er en lidelse?

Anonymkode: 57fbf...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min lidelse historie, men jeg tenker at den har vært med å forme meg slik jeg er i dag. For ikke å si alle de jeg har møtt på min vei som har hjulpet meg videre, hadde ikke klart meg uten dem. Prøver så godt jeg kan å leve i nuet og å konsentrere meg om framtida.

Livet skal forstås baklengs, men leves forlengst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Ja jeg tror jeg forstår. Det er ting som bare ikke kan beskrives på noe måter. Som avhengighet av medisiner eller narkotika.

Anonymkode: 57fbf...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...