Gå til innhold

Trump-presidenten i USA... For og imot hans meninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hører veldig mange kritisere Trump, presidenten i USA. Selv så har jeg ingen meninger om han. Jeg følger ikke med i politikk. Men jeg har vært turist i USA,, og etter at jeg var der fikk jeg høre en haug med kommentarer om at en del vil ikke reise dit fordi de liker ikke Trump sine holdninger og meninger. Men jeg vet ikke hva det er som gjør at han er så dårlig likt. 

Noen som vet litt om dette? Hva er det positive med Trump- sitt styre og hva er det negative? Ønsker gjerne å vite litt om hva han står for. Ble nyskjerrig... Noen som kan fortelle meg litt om det?  

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Han mislikes pga sitt syn på invandring. Det er også dette han drar velgere på. Jeg liker innvandringspolitikken hans, men ellers er det ikke noe å skryte av. Ideologien er  MEG MEG MEG, ikke OSS OSS OSS, men amerikanerne har alltid vært individualister. For de som er avhengig av velferdsstaten er han en dårlig president, etter som feks medicaid minimeres, og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Worrysome plenty skrev:

Han mislikes pga sitt syn på invandring. Det er også dette han drar velgere på. Jeg liker innvandringspolitikken hans, men ellers er det ikke noe å skryte av. Ideologien er  MEG MEG MEG, ikke OSS OSS OSS, men amerikanerne har alltid vært individualister. For de som er avhengig av velferdsstaten er han en dårlig president, etter som feks medicaid minimeres, og slike ting.

 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Worrysome plenty skrev:

Han mislikes pga sitt syn på invandring. Det er også dette han drar velgere på. Jeg liker innvandringspolitikken hans, men ellers er det ikke noe å skryte av. Ideologien er  MEG MEG MEG, ikke OSS OSS OSS, men amerikanerne har alltid vært individualister. For de som er avhengig av velferdsstaten er han en dårlig president, etter som feks medicaid minimeres, og slike ting.

Jeg har vært turist i USA, og vil gjerne tilbake dit, men jeg synes det var interessant å lese litt, og å se litt på youtube om politikken der borte. Jeg synes det beste er en president som er OSS OSS OSS.. istedet for meg meg meg. Men jeg har ikke dannet meg helt en formening om Trump ennå. Må lese mer om det før jeg har en mening om det. Jeg har aldri vært interessert i politikk. Men ble ganske nyskjerrig siden mange bekjente av meg påstår at Hillary burde være president fremfor Trump, og at de håper på en annen president enn Trump. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trump var en ganske dårlig kandidat, Clinton var den verste kandidaten hittil. Det var de 2 folket hadde å velge blant

Hvorfor står det så dårlig til med politikerne over der? Vel det er mange grunner men hovedproblemet er at store bedrifter kjøper politikere (og politikern med mest penger vinner 90% av gangene valget, så vil du være politiker har du ikke mye valg..), men så blir politikern valgt og plutselig er det ikke folket politikern bryr seg om, men heller å gi tilbake for donasjonen ved skatteletter etc til donorene. Bedrifter bruker også ekstremt forkastelige taktikker som bla.a de vi kjøper f35 av, det prosjektet er en katastrofe av enorme dimensjoner et kostnadsluk som har gått helt over styr og kastet bort helt ekstremistiske summer av skattebetalernes penger, men bare har fått fortsette, hvorfor det, jo fordi de sier til lederne i hver stat, støtt oss og gi oss mer penger, ellers flytter vi produksjonen vår til en annen stat istedenfor, og ved å sette noen bedrifter i hver stat, får de stort "leverage" over politikerne som vil bli sett på som syndebukk om bedriften flytter til nabostaten. Mediene som folk har hentet informasjon fra har også vært kjøpt og betalt og spredt propaganda og dermed gjør det enda vanskeligere for "ekte" kandidater å vinne valg, dessuten er korrpusjon lovlig i politikken så en trenger ikke engang å skjule det alt er åpent men mediene dysser det ned

Kan ting endre seg, kanskje, med social media (som idag fores til de samme propaganda "mainstream news" gjennom algortimer for å angivelig bekjempe "fake news" kan i teorien veie opp dersom uavhengige medier tar av siden folk innser at de har blitt rundtlurt av propagandaen, uansett om de stemmer republikanerne eller demokratene taper de for ingen av dem har folkets interesse i tankene. Om du får en bølge av uavhengige medier (dersom youtube etc slutter å sensurere dem slik de gjør idag....) så kan vi få en oppblomstring av uavhengige kandidater og/eller kandidater som faktisk bryr seg om folket og vil gjøre som de vil. De fleste av USAs kriger har vært forsvart gjennom å spre propaganda til folket gjennom mediene forøvrig, det har vært en katastrofe nasjonalt og globalt.

At du har venner som støtter clinton (det gjør vel 90% i norge) er helt sinnsykt, det er vanskelig å tenke seg noen værre å stemme på i et demokratisk valg, husk Clinton RIGGET valget slik at hun ble kandidat isteden for Sanders, dersom nissene av noen venner du har og/eller norske medier forstår hvor alvorlig det er ville de aldri kunne tenke seg å forsvare å stemme på henne, hvordan kan du stemme på noen som RIGGER VALGET????, hvis hun rigger valget før hun blir valgt, hva tror dere vil skje etter hun har blitt valgt, helt sinnsykt. Om norske medier og/eller vennene dine hadde undersøkt ville dere sett at SANDERS var faktisk en MYE MYE bedre kandidat, han var mer en "norsk" sosialist (nesten) og norske medier ville elsket han, men de tar seg ikke bryet de bare leser propaganden til demokratene og spiser det opp som en saueflokk og forer propaganden videre til det norske folket, patetisk

 

Tanken bak USA var frihet, lave skatter og liten stat, gjør hva du vil, skap ditt liv på dine premisser,  men friheten har blit tatt fra dem bit for bit nå er befolkningen stort sette skattekveg som finansierer diverse kriger (hovedsaklig grunnløse) og legemiddelfirmaer og fengsles/mister huset om de røyker litt hasj, du er også skyldig til du har bevist deg uskyldig dersom du ikke kan betale deg ut av å sitte i fengsel inntil saken din kommer opp om 1-2-3 år, du kan altså settes i fengsel i årevis selv om du er uskyldig, og når du slipper ut får du ingen kompensaasjon bare en fuck you

Dette er ikke the land of the free and home of the brave, lenger.

Beveg deg dit på egen risiko, husker vi hadde en norsk utviklingshemmet mann som kjørte inn i en enveiskjørt gate ved uhell og ble angrepet av sinte beboere, han skjønte ingenting av hvorfor de kom angripende aggresivt mot han og forsøkte kjøre vekk, i rettsaken kom beboerne med fantasifortellinger om hva han hadde gjort og hvor redde de ble for han (en autistisk mann som kjørte vekk fra dem når de angrep han og ikke skadet noen som helst) og han fikk noen tiår i fengsel og ikke medisinsk behandling for hans skader han har som gjør at han lider veldig, han ba om å få bli henrettet fordi han led så mye. Han sitter nok i fengsel enda han nordmannen, i the land of the free home of the brave

Sier som folk som vil dra til muslimske land for å bli beriket, dra på egen risiko, hvis du ikke vil bli fengslet for å ha blitt voldtatt drar du ikke til muslimske land, sånn er det bare, hvis du vil satse på å ha flaks og dra til dysfunksjonelle land fordi det er så flott og berikende så kjør på

Lykke til

Anonymkode: 86ec4...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører veldig mange kritisere Trump, presidenten i USA. Selv så har jeg ingen meninger om han. Jeg følger ikke med i politikk. Men jeg har vært turist i USA,, og etter at jeg var der fikk jeg høre en haug med kommentarer om at en del vil ikke reise dit fordi de liker ikke Trump sine holdninger og meninger. Men jeg vet ikke hva det er som gjør at han er så dårlig likt. 

Noen som vet litt om dette? Hva er det positive med Trump- sitt styre og hva er det negative? Ønsker gjerne å vite litt om hva han står for. Ble nyskjerrig... Noen som kan fortelle meg litt om det?  

Anonymkode: 002dc...5c9

Jeg synes du skal skru på fjernsynet, se ulike nyheter og lese forskjellige aviser for å danne deg noen meninger. 

Anonymkode: 3481d...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører veldig mange kritisere Trump, presidenten i USA. Selv så har jeg ingen meninger om han. Jeg følger ikke med i politikk. Men jeg har vært turist i USA,, og etter at jeg var der fikk jeg høre en haug med kommentarer om at en del vil ikke reise dit fordi de liker ikke Trump sine holdninger og meninger. Men jeg vet ikke hva det er som gjør at han er så dårlig likt. 

Noen som vet litt om dette? Hva er det positive med Trump- sitt styre og hva er det negative? Ønsker gjerne å vite litt om hva han står for. Ble nyskjerrig... Noen som kan fortelle meg litt om det?  

Anonymkode: 002dc...5c9

Hvor har du vært de siste årene om du ikke har fått med deg noe av det Trump står for?

 

Trump er en klovn, men en farlig en. Det virker ikke som han har den minste forståelse for den rolle han besitter og det ansvar han har.  Det som gjør det hele ekstra skremmende er at han har et enormt gjennomslag med den enkle retorikken sin.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Xtra skrev:

Hvor har du vært de siste årene om du ikke har fått med deg noe av det Trump står for?

 

Trump er en klovn, men en farlig en. Det virker ikke som han har den minste forståelse for den rolle han besitter og det ansvar han har.  Det som gjør det hele ekstra skremmende er at han har et enormt gjennomslag med den enkle retorikken sin.

Jeg har tydelig levd i min egen verden ;) . Har bare hørt mange si mye rart om Trump, og nå ble jeg nyskjerrig på hvorfor. Jeg hørte på opptak at han prater som en New Yorker... og regner med at han er fra New York i USA. Men som alle politikere osv.. så er han ganske rappkjeftet... Men i New York er ganske mange av de som jeg kom i prat med ganske direkte i ordbruken. Men jeg må sitte meg inn i Trump sitt arbeid og meninger  før jeg kan gi det en bedømmelse. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beveg deg dit på egen risiko, husker vi hadde en norsk utviklingshemmet mann som kjørte inn i en enveiskjørt gate ved uhell og ble angrepet av sinte beboere

Han er da ikke direkte utviklingshemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men som alle politikere osv.. så er han ganske rappkjeftet...

Noe av problemet med Trump, er at han ikke snakker som en typisk politiker, i hvert fall ikke en som har en så viktig rolle. Han snakker mer som om han fortsatt var med i sin egen reality-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Xtra skrev:

Hvor har du vært de siste årene om du ikke har fått med deg noe av det Trump står for?

 

Trump er en klovn, men en farlig en. Det virker ikke som han har den minste forståelse for den rolle han besitter og det ansvar han har.  Det som gjør det hele ekstra skremmende er at han har et enormt gjennomslag med den enkle retorikken sin.

Han er langt smartere enn det du og dine likesinnende later til å tro.

Sånn er det.

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som jeg lot merke til i USA var at det var ganske vanlig å være litt rett frem og litt lite servicevennlig på butikkene.Det overrasket meg, for foreks i Europa så har jeg opplevd langt bedre servicevennlighet. Dette kan ha vært tilfeldig. Det var så klart noen personer som var ganske høflig. Men jeg var ikke vant med så direkte ordbruk osv. Men vi kom frem til at dette måtte være amerikanernes åpenhet på en måte. Altså at de er mer direkte typer i oppførsel og ord? Jeg vet ikke. ;) . Men uansett så hadde vi det koselig i USA. 

Noen sier at folket der nede er helt skrudd siden de stemmer frem Trump, men jeg vil vel tro at det er hyggelige folk der nede som alle andre stede. Trump har nok sine positive sider i politikken men også sine negative. USA er veldig selvpatriotiske i inntrykk, men allikevel .. så var det utrolig kult å oppleve landet. Men nå sitter jeg å forsøker å få med meg Trump og politikken der nede. Hillary er nok også New yorker,for hun minner meg om folkeslaget i måten hun prater på ;) 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Noe av problemet med Trump, er at han ikke snakker som en typisk politiker, i hvert fall ikke en som har en så viktig rolle. Han snakker mer som om han fortsatt var med i sin egen reality-serie.

Er det noe bedre med det sedvanlig tåkepratet fra andre politikere?

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som jeg lot merke til i USA var at det var ganske vanlig å være litt rett frem og litt lite servicevennlig på butikkene.Det overrasket meg, for foreks i Europa så har jeg opplevd langt bedre servicevennlighet. Dette kan ha vært tilfeldig. Det var så klart noen personer som var ganske høflig. Men jeg var ikke vant med så direkte ordbruk osv. Men vi kom frem til at dette måtte være amerikanernes åpenhet på en måte. Altså at de er mer direkte typer i oppførsel og ord? Jeg vet ikke. ;) . Men uansett så hadde vi det koselig i USA. 

Noen sier at folket der nede er helt skrudd siden de stemmer frem Trump, men jeg vil vel tro at det er hyggelige folk der nede som alle andre stede. Trump har nok sine positive sider i politikken men også sine negative. USA er veldig selvpatriotiske i inntrykk, men allikevel .. så var det utrolig kult å oppleve landet. Men nå sitter jeg å forsøker å få med meg Trump og politikken der nede. Hillary er nok også New yorker,for hun minner meg om folkeslaget i måten hun prater på ;) 

Anonymkode: 002dc...5c9

Hvor er «der nede»?

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor er «der nede»?

Anonymkode: 4381d...ee9

Jeg mener at i USA .... sier nede i USA men vi kan like godt si i USA, mener ikke nede som annet enn at jeg ser litt nedover på kartet...altså i New York så pratet mange på lik måte som Trump på opptakene jeg har sett på nå. Altså mange amerikanere har en ganske lik måte å prate som han, samme med Hillary. Altså ganske direkte måte å si ting på. Men det behøver ikke å bety at man er en dårlig leder. Men jeg forstår det slik at mange irriterer seg på måten de formulerer seg på osv. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at i USA .... sier nede i USA men vi kan like godt si i USA, mener ikke nede som annet enn at jeg ser litt nedover på kartet...altså i New York så pratet mange på lik måte som Trump på opptakene jeg har sett på nå. Altså mange amerikanere har en ganske lik måte å prate som han, samme med Hillary. Altså ganske direkte måte å si ting på. Men det behøver ikke å bety at man er en dårlig leder. Men jeg forstår det slik at mange irriterer seg på måten de formulerer seg på osv. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Jeg trodde det var vanlig å si «der borte» om USA.

Anonymkode: 4381d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe bedre med det sedvanlig tåkepratet fra andre politikere?

Anonymkode: 4381d...ee9

Det kan fort bli litt farligere når man har en så viktig rolle internasjonalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe bedre med det sedvanlig tåkepratet fra andre politikere?

Anonymkode: 4381d...ee9

Alle politikere har sine spesielle sider. Det er sant. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var vanlig å si «der borte» om USA.

Anonymkode: 4381d...ee9

spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, laban skrev:

Det kan fort bli litt farligere når man har en så viktig rolle internasjonalt. 

Helt sant. 

Anonymkode: 002dc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...