Gå til innhold

Gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,


Jeg hadde sex med partneren min et par dager før forventet eggløsning. Ca. 10-12 dager etter eggløsning hadde jeg en slags blødning som varte i 1 - 2,5 dager. Det kom bittelitt rosa-aktig blod/utflod den første dagen, og litt brunfarget blod/utflod neste dag. Det var ikke mye i det hele tatt, og det minnet ikke om menstruasjon. Jeg har aldri hatt noe liknende før. 

Siden dette (begynte fredag 30. mars) har jeg hatt mye magekramper, som fortsatt pågår. Trodde kanskje at jeg kom til å få mensen, for jeg får ofte litt kramper en dag før menstruasjon eller på selve dagen. Men ingenting skjer. Føler meg ikke kvalm, bare sliten (men har nylig vært syk, så det er kanskje ikke så overraskende), og med disse plagsomme magekrampene som varer i flere timer i strekk, i flere dager. Dessuten føler jeg meg KJEMPE oppblåst, som er vanlig rundt den tiden jeg får mensen, men det går liksom ikke over. Har også litt vondt helt nederst i ryggen nå de siste 3 dagene.

Alle magekrampene og følelsen av å være kjempe oppblåst har pågått helt til i dag, altså i 1 uke, men i dag har jeg også vært veldig dårlig i magen med hyppige toalettbesøk. 

Har vanligvis en 28-dagers syklus, men i dag er dag 31, og testen jeg tok i dag morges viste negativ. Det kan godt hende at jeg er sen pga. stress og sykdom, men kan dette høres ut som tidlige symptomer på graviditet? Når kan jeg eventuelt forvente å få en positiv test? Hvor lenge burde jeg vente før jeg tester igjen? Blir jo så skuffet når det viser negativt, samtidig som jeg bare føler meg dårlig og fortsatt venter på mensen.

Vet jo at det ikke er annet jeg kan gjøre enn å vente, men jeg føler meg så rar. Er som regel veldig aktiv, og det er jeg ikke i nærheten av å være nå! Lurer på om dette er tidlige symptomer, eller om jeg bare er syk/dårlig og i ferd med å få mensen. Hva tror du? Kan det hende at jeg er gravid? 

Anonymkode: d49a4...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du er altså nå tre dager over 'ventet menstruasjon'. Noen kan ha tidlige symptomer. Vanligvis er graviditetstesten positiv på ventet tidspunkt for menstruasjon og kanskje litt før. Jeg synes at du skal ta en ny test om 2-3 dager.

Du sier at du nylig har vært syk. Det kan påvirke syklus med forsinket eggløsning.

Burde du ikke søke lege for dine mageproblemer? du er oppblåst, har store smerter og hyppige avføring (?) Det gir grunn til undersøkelse.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...