Gå til innhold

Mobilen min lades nesten ikke....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet hva som kan "feile" mobilen min? 

Jeg hadde en gammel ledning, og jeg trodde at den var skylden i at mobilen min nesten ikke lades. Jeg kjøpte en ny ledning og når jeg bruker den nye ledningen så vil den ikke lades i det hele tatt... Men når jeg bruker den gamle lades den ganske sent ... Har stått på lading fra klokken 15 i dag, og nå klokken 22.34 har den gått fra 4 prosent til 70 prosent... med en gammel nesten ødelagt lader.. (siden den nye ikke funker på den) 

Noen som forstår hva som kan ha skjedd med mobilen? Kan det være noe med batteriet / bør jeg mulig skifte ut til ny mobil.... ? 

 

Anonymkode: 99f71...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva som kan "feile" mobilen min? 

Jeg hadde en gammel ledning, og jeg trodde at den var skylden i at mobilen min nesten ikke lades. Jeg kjøpte en ny ledning og når jeg bruker den nye ledningen så vil den ikke lades i det hele tatt... Men når jeg bruker den gamle lades den ganske sent ... Har stått på lading fra klokken 15 i dag, og nå klokken 22.34 har den gått fra 4 prosent til 70 prosent... med en gammel nesten ødelagt lader.. (siden den nye ikke funker på den) 

Noen som forstår hva som kan ha skjedd med mobilen? Kan det være noe med batteriet / bør jeg mulig skifte ut til ny mobil.... ? 

 

Anonymkode: 99f71...80e

Dårlig batteri.

Anonymkode: e7f19...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er batteriet. Du må ha ny mobil. 

Anonymkode: 6662a...b34

Huff... og da må jeg ha ny mobil... Kostbart men sånn er det... 

Anonymkode: 99f71...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, cathlin skrev:

Hvis du har iphone kan du sjekke batteritilstanden hvis du laster ned siste oppdatering. 

takk for tips :) 

Anonymkode: 99f71...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg tviler på om ledningen i seg selv har noe å si, men det er forskjell på hvor mye strøm (ampere) ulike ladere leverer selv om de passer til ledningen. Det står med liten skrift på laderen: 0.5A eller 1.5A f.eks. Er det den originale laderen til mobilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva som kan "feile" mobilen min? 

Jeg hadde en gammel ledning, og jeg trodde at den var skylden i at mobilen min nesten ikke lades. Jeg kjøpte en ny ledning og når jeg bruker den nye ledningen så vil den ikke lades i det hele tatt... Men når jeg bruker den gamle lades den ganske sent ... Har stått på lading fra klokken 15 i dag, og nå klokken 22.34 har den gått fra 4 prosent til 70 prosent... med en gammel nesten ødelagt lader.. (siden den nye ikke funker på den) 

Noen som forstår hva som kan ha skjedd med mobilen? Kan det være noe med batteriet / bør jeg mulig skifte ut til ny mobil.... ? 

 

Anonymkode: 99f71...80e

Hvis det er iphone du har så har det stått i media at de er laget for å tåle et visst antall ladinger før batteriet er omtrent ferdig. Alle batterier har jo en viss levetid, men jeg har inntrykk av at iphone sitt er dårligere enn androidtelefoners - uten at jeg egentlig har noe belegg for å si det. :) Høres ut som typisk gammelt og dårlig batteri i alle fall, hvor gammel er telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tviler på om ledningen i seg selv har noe å si, men det er forskjell på hvor mye strøm (ampere) ulike ladere leverer selv om de passer til ledningen. Det står med liten skrift på laderen: 0.5A eller 1.5A f.eks. Er det den originale laderen til mobilen? 

Den ødelagte ledningen må avgi mer strøm enn den andre. Den nye ledningen leverer kun strøm til en batterilader som jeg lader opp. Dvs den nye laderen virker men ikke på mobilen.... På mobilen bruker jeg nå en lader der det hvite beskyttelsesgreiene på ledningen har gått av.. dermed bør jeg egentlig ikke bruke den ,men den er den eneste lader som funker på mobilen merkelig nok.... 

Håper at jeg slipper å kjøpe ny mobil... Men det beste må nok være å kjøpe mobilen kontant for rundt 4000 kroner når man skal kjøpe den istedet for å betale en masse avdrag på en mobil...

Anonymkode: 99f71...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Lillemus skrev:

Hvis det er iphone du har så har det stått i media at de er laget for å tåle et visst antall ladinger før batteriet er omtrent ferdig. Alle batterier har jo en viss levetid, men jeg har inntrykk av at iphone sitt er dårligere enn androidtelefoners - uten at jeg egentlig har noe belegg for å si det. :) Høres ut som typisk gammelt og dårlig batteri i alle fall, hvor gammel er telefonen?

Det er en samsung og den er to år gammel... 

Anonymkode: 99f71...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en samsung og den er to år gammel... 

Anonymkode: 99f71...80e

Hvis den er mye brukt og mye ladet så kan batteriet være såpass slitt at det begynner å merkes også på en Samsung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvis den er mye brukt og mye ladet så kan batteriet være såpass slitt at det begynner å merkes også på en Samsung.

så da må jeg kanskje kjøpe ny? eller kan man kjøpe nytt batteri? Jeg har brukt den ganske mye... og ladet den ganske mye... 

Anonymkode: 99f71...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så da må jeg kanskje kjøpe ny? eller kan man kjøpe nytt batteri? Jeg har brukt den ganske mye... og ladet den ganske mye... 

Anonymkode: 99f71...80e

Du får kjøpt nytt batteri ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...