Gå til innhold

Bruk av medisin og livsskjebne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er snart 63 år dame og barnløs og ingen historikk hva gjelder faste forhold.Fra tidlig voksen alder måtte jeg ta Trilafon i mange år og siden zeldox frem til nå. Jeg har opplevet mindre hårvekst og forandringer nedentil som jeg tilskriver denne medisineringen. Vet du om noe forskning på området?

Når det gjelder barnløshet så var man panisk redd for å bli gravid da jeg var ung. Hvor mange vonde historier mer enn fra litteraturen husker man ikke. Men det er som alt i livet. Man vet ingenting før man sitter der selv.😊😊

Anonymkode: 5f54d...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå vet jeg ikke helt hvilke forandringer  'nedentil' du hentyder til, men jeg kan garantere deg at det ikke har noen relasjon til dine medisiner. Mindre hårvekst på 'Venusberget' er noe de fleste (alle?) kvinner opplever etter overgangsalderen. Det opptrer gjerne litt senere enn de andre symptomer som hetetokter og nattesvette. Det skyldes at ikke bare østrogenproduksjonen reduseres, men også produksjon av de mannlige hormoner som stimulerer hårvekst. Det er forsket mye på hormonendringer hos kvinner omkring og etter menopausen (siste menstruasjon).

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart at mannlige hormoner stimulerer hårvekst når menn iallefall i vår tid har så lite hår ofte.

Anonymkode: 5f54d...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men kanskje menn av vår tid bare " uttrykker sin kjønnsidentitet" på andre måter eller annerledes enn før? ( Dvs holder nøye manikyr o.l eller får flere sykdommer nå enn før som innebærer hårtap)

Tror det er mye man ikke vet også om menns kjønnsliv. Husker en sjømann ( så norsk som noen) i min nærmeste familie som hadde fått omskjæring i utlandet fortalte han dengang han var til sjøs og at det dengang ryktes at det var mere " renslig" ( (hva man nå skulle måtte legge i det begrepet.)) Ikke spurte jeg noe mer da det jo selvsagt er helt privat anliggende))

Noe og tenke på er det jo også at en av fire eller var det fem menn i årskullene som jeg er blant har ingen egne barn. Jeg tror det handler mer om kulturelle barrierer enn man tror dette med barn og barnløshet. Men dette er ikke interessant virker det som  for verken forskere eller politikere i dag. Vanskelig å si hvorfor for ressursene har vel aldri bært større. Men noen ønsker kanskje " full kontroll" med samfunnet hvis man kan spissformulere litt og drodle litt om fremtiden

Anonymkode: 5f54d...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...