Gå til innhold

Ville du ønsket ærlige svar fra alle du kjente om hvordan de oppfatter deg?


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, umakenverdt skrev:

:) Bra at det er eksempler på at fremgang på dette området er mulig. Tror faktisk jeg føler ørlite bedring på dette området selv også. Grubler noe mindre enn jeg gjorde før, klarer i perioder å tenke at jeg må gi meg litt slingringsmonn og fokusere på nysgjerrigheten. Faller gang på gang tilbake, men prøver i alle fall :)

Så bra at du føler ørlite bedring:)

Min erfaring når jeg er i dårlige perioder, er at de rundt ser bedring lenge før jeg selv ser det. Kanskje det er sånn med deg også? Kanskje du har mer enn ørlite bedring? 

Nå er jeg litt ovenpå, men jeg faller gang på gang jeg også. Faller bare ikke så dypt som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, emilie321 skrev:

Så bra at du føler ørlite bedring:)

Min erfaring når jeg er i dårlige perioder, er at de rundt ser bedring lenge før jeg selv ser det. Kanskje det er sånn med deg også? Kanskje du har mer enn ørlite bedring? 

Nå er jeg litt ovenpå, men jeg faller gang på gang jeg også. Faller bare ikke så dypt som før. 

Det er vanskelig å vurdere egen mulige endring synes jeg, men kan jo håpe det er som du skriver :) Men får bare fortsette å prøve å tenke på en mer hensiktsmessig måte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4/14/2018 den 19.47, umakenverdt skrev:

Ja, jeg lurer på det jeg også. Men hvis man visste hvordan relasjonen var kunne jeg kanskje tatt på meg skyld for reelle problemer i relasjonen med andre, ikke bare alle problemene jeg tror er der.... Men jeg vet ikke.

Du tror ikke det er mulig du har asperger syndrom?

Du hører jo kun på deg selv, det er som å snakke/skrive til veggen, å kommunisere med deg.

Jeg har selv asperger syndrom, men jeg "lytter" til andre, det er dog, en ting som gjør meg uvanlig for å regne, syndromet sin del.

Jeg er sta, men da jeg begynte høre på et menneske, dvs min pensjonerte psykiater, dvs jeg fikk evnen,, ikke bare lytte, høre på, huske hva sa, men på alvor ta innover meg andre menneskers tenkesett, det var fra da, livet mitt ble mulig leve som menneske. Og da velintegrert i samfunnet, med fokus mer der man bør hadet.

For har du autisme, så er det fakrisk sånn at du går i ring, og kommer tilbake til dine egne tanker, allrid, det ser jeg er sånn med deg, derfor spør jeg, har du egentlig autisme?

Så det er et tips til deg, ikke tro du alltid vet best, i hvert fall ikke spør, når du likevel, glir inn i din egen tåkesvære, og dine egne tankebobler, og hva andre måtte mene, bare forblir noe du er takknemlig for, men det fører liksom ikke til noen endring, noen fremgang, noen bedring i livskvalitet...

Hvis du ikke har tanker om at du har autisme, ikke tenk mer på mitt svar.

Da er du utenfor alt jeg kan forstå,

men jeg håper du får det bedre.

Klem

Anonymkode: 710ed...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke det er mulig du har asperger syndrom?

Du hører jo kun på deg selv, det er som å snakke/skrive til veggen, å kommunisere med deg.

Jeg har selv asperger syndrom, men jeg "lytter" til andre, det er dog, en ting som gjør meg uvanlig for å regne, syndromet sin del.

Jeg er sta, men da jeg begynte høre på et menneske, dvs min pensjonerte psykiater, dvs jeg fikk evnen,, ikke bare lytte, høre på, huske hva sa, men på alvor ta innover meg andre menneskers tenkesett, det var fra da, livet mitt ble mulig leve som menneske. Og da velintegrert i samfunnet, med fokus mer der man bør hadet.

For har du autisme, så er det fakrisk sånn at du går i ring, og kommer tilbake til dine egne tanker, allrid, det ser jeg er sånn med deg, derfor spør jeg, har du egentlig autisme?

Så det er et tips til deg, ikke tro du alltid vet best, i hvert fall ikke spør, når du likevel, glir inn i din egen tåkesvære, og dine egne tankebobler, og hva andre måtte mene, bare forblir noe du er takknemlig for, men det fører liksom ikke til noen endring, noen fremgang, noen bedring i livskvalitet...

Hvis du ikke har tanker om at du har autisme, ikke tenk mer på mitt svar.

Da er du utenfor alt jeg kan forstå,

men jeg håper du får det bedre.

Klem

Anonymkode: 710ed...396

Tusen takk for råd. Det med å lære meg å lytte og forstå andre tror jeg du har mye rett i. Er ikke så flink i å forstå andre og har vansker med å ta til meg råd og endre meg. Faller lett tilbake i egne tankemønster. 

Behandler har nevnt mulig asperger syndrom, men vet ikke sikkert. Noe passer kanskje, slik du nevner. 

Jeg ønsker også å få det bedre. 

Klem tilbake til deg også

Endret av umakenverdt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo jeg ville ønsket ærlige svar , men jeg ville samtidig bevare i mitt bakhode at alt er så veldig sjelden som det framstilles. Som regel er det noe som ønskes solgt deg eller noen " patenterte" sannheter" som kanskje ikke er bra for deg engang. Jeg ville bevart min indre dialog og visst at den gjør deg aldri ensom.😊

Anonymkode: 0f335...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.4.2018 den 18.59, XbellaX skrev:

Dette høres fryktelig slitsomt ut...

Ja, det er i grunnen det. Men så er jeg også vant til det. Jeg finner ut at det bare må være slik det er. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, umakenverdt skrev:

Tusen takk for råd. Det med å lære meg å lytte og forstå andre tror jeg du har mye rett i. Er ikke så flink i å forstå andre og har vansker med å ta til meg råd og endre meg. Faller lett tilbake i egne tankemønster. 

Behandler har nevnt mulig asperger syndrom, men vet ikke sikkert. Noe passer kanskje, slik du nevner. 

Jeg ønsker også å få det bedre. 

Klem tilbake til deg også

Noe av problemet ditt er at du setter så alt for høye krav til deg selv. Du er kjempestreng mot deg selv.. men jeg er ikke stort bedre selv, kjenner meg bare igjen i deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, umakenverdt skrev:

Tusen takk for råd. Det med å lære meg å lytte og forstå andre tror jeg du har mye rett i. Er ikke så flink i å forstå andre og har vansker med å ta til meg råd og endre meg. Faller lett tilbake i egne tankemønster. 

Behandler har nevnt mulig asperger syndrom, men vet ikke sikkert. Noe passer kanskje, slik du nevner. 

Jeg ønsker også å få det bedre. 

Klem tilbake til deg også

Jeg er uenig i at du ikke lytter til andre, og jeg har overhodet ingen opplevelse av at "det er som å snakke til veggen å snakke med deg". Tvert om så synes jeg du både lytter og reflekterer over ting som blir sagt til deg. For øvrig er du svært enkel å forholde seg til - og hyggelig å være sammen med, men akkurat det har du litt vanskelig for å tro på;-)

Anonymkode: d647c...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Det er jo slik det nok er også, folk opplever relasjoner med meg på forskjellige måter og det er jo lettere å ta hensyn til dersom man er klar over det. I noen relasjoner oppleves jeg som lite lyttende og i liten grad reflekterende over det som sies, og det er da noe jeg kan ta med meg videre og forsøke å jobbe med. Det betyr ikke at alle oppfatter meg på den måten eller at jeg (dersom det finnes noe svar på det) er det objektivt sett, men at jeg kan oppfattes på den måten av noen. 

Jeg synes det er lettere å forholde seg til enn at jeg må ta hensyn til alle mulige eventualiteter som jeg ikke vet om noen opplever i sine relasjoner til meg. Men det hadde vel kanskje vært verre dersom noen mente jeg var et fryktelig menneske og sa det til meg, det vet jeg liksom ikke hvordan jeg skulle startet å jobbe med. 

Menneskelige relasjoner er skikkelig vanskelig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
yellow ledbetter
På 8.4.2018 den 16.50, umakenverdt skrev:

Jeg har tenkt litt på dette i det siste. Jeg har tenkt at det hadde vært lettere om jeg hadde fått et ærlig svar fra de jeg forholder meg til om hva de mener er bra og dårlig med meg ut fra relasjonen med dem. Da hadde usikkerheten kanskje blitt mindre og jeg kunne kanskje lettere ha forholdt meg til dem. Alle har gode og dårlige sider, men det er vanskelig å se dette i seg selv. Men så leser jeg at flere mener at mennesker lever uten innsyn i dette av en grunn. Livsløgnen om oss selv og dens viktighet for at vi klarer å holde oss oppe. Det lille håpet om at man kanskje ikke er så ille, hadde jo forsvunnet dersom man hadde fått det svart på hvitt?

Hva tenker du? Ville du ha visst hva alle du har en relasjon med tenker om deg?

Hvis jeg spør, vil jeg selvsagt ha et ærlig svar. Stort sett bryr jeg meg fint lite om hva folk tenker og mener om meg, så lenge de ikke mener at jeg gjør noe som er direkte negativt for dem. Er jeg slem mot noen uten å skjønne det selv, må de gjerne si fra, men utover det er det en uting å kommentere alt mulig ved en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Uansett tror jeg bare vi alle bare gir av hva vi til enhver tid har. Sånn tror jeg det henger sammen i livene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje ikke jeg er sterk nok til å håndtere det, for tror ganske mange synes jeg er en negativ påvirkning. Kanskje det er bedre ikke å vite. Men samtidig kan jeg ikke gjøre noe med alt jeg tror andre mener om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg tror kanskje ikke jeg er sterk nok til å håndtere det, for tror ganske mange synes jeg er en negativ påvirkning. Kanskje det er bedre ikke å vite. Men samtidig kan jeg ikke gjøre noe med alt jeg tror andre mener om meg.

Hvor ille kan du egentlig være? Går du rundt og plager folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
18 timer siden, cathlin skrev:

Hvor ille kan du egentlig være? Går du rundt og plager folk? 

Jeg går ikke rundt og plager folk med vilje nei, men kan jo ikke vite om folk blir plaget av det jeg gjør til enhver tid. Men jeg innser kanskje at jeg ikke er sterk nok til å vite hva alle rundt meg tenker om relasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
På 11.4.2018 den 19.51, Janus30 skrev:

Hvite løgner får samfunnet til å gå rundt. Å vite når man bør si noe annet enn sin dundrende ærlige mening er en viktig del av den sosiale kompetansen.

Det er egentlig sant. Jeg er ingen løgner i utgangspunktet. Men jeg tar noen hvite løgner iblant av god mening. For å ikke fornærme og for å glede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...