Gå til innhold

Hvordan takler dere sinne hos andre ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går med en urolig følelse i kroppen etter sist samtale hos psykologen min. Han ble helt plutselig veldig engasjert da vi kom inn på et tema. Snakket høyt og ble sint. Selv om det ikke var rettet mot meg personlig opplevde jeg det ubehagelig. Jeg takler sinne veldig dårlig og kommer til å være mer på vakt ovenfor psykologen min etter dette. Hvordan takler dere sinne hos andre?

Anonymkode: 1519b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går med en urolig følelse i kroppen etter sist samtale hos psykologen min. Han ble helt plutselig veldig engasjert da vi kom inn på et tema. Snakket høyt og ble sint. Selv om det ikke var rettet mot meg personlig opplevde jeg det ubehagelig. Jeg takler sinne veldig dårlig og kommer til å være mer på vakt ovenfor psykologen min etter dette. Hvordan takler dere sinne hos andre?

Anonymkode: 1519b...776

Hvorfor tolker du ham som sint?

Anonymkode: 7af08...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verbalt sinne i mer saklige diskusjoner som handler om engasjement og at folk blir revet med litt synes jeg er helt greit og menneskelig.

Anonymkode: 18b6f...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette ble nå en diskusjon om hva sinne er. Jeg blir litt usikker jeg da, trodde det var relativt enkelt å se eller høre at en person er sint?. Opplever det uansett ubehagelig når voksne utrykker sinne. Skulle ønske jeg kunne takle det bedre. 

Anonymkode: 1519b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går med en urolig følelse i kroppen etter sist samtale hos psykologen min. Han ble helt plutselig veldig engasjert da vi kom inn på et tema. Snakket høyt og ble sint. Selv om det ikke var rettet mot meg personlig opplevde jeg det ubehagelig. Jeg takler sinne veldig dårlig og kommer til å være mer på vakt ovenfor psykologen min etter dette. Hvordan takler dere sinne hos andre?

Anonymkode: 1519b...776

Alle friske mennesker kan bli sinte, sinne er en nødvendig følelse i en del sammenhenger. Siden du taker sinne så dårlig, så har du nå en flott mulighet til å ta opp dette i terapi. Snakk med psykologen neste time om hvordan du reagerte på han forrige time. 

Anonymkode: e4a77...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle friske mennesker kan bli sinte, sinne er en nødvendig følelse i en del sammenhenger. Siden du taker sinne så dårlig, så har du nå en flott mulighet til å ta opp dette i terapi. Snakk med psykologen neste time om hvordan du reagerte på han forrige time. 

Anonymkode: e4a77...22d

Vet ikke om jeg tørr det. Spesielt hvis det er helt greit at en psykolog blir sint. Tror det var litt kroppsspråket, at han satte seg opp i stolen og lente seg frem mot meg og så rasende ut. At det skiftet så fort og kom så uventet. Jeg må nok bare ta selvkritikk og tenke at det er helt greit å være sint. At det ikke er farlig. 

Anonymkode: 1519b...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg tørr det. Spesielt hvis det er helt greit at en psykolog blir sint. Tror det var litt kroppsspråket, at han satte seg opp i stolen og lente seg frem mot meg og så rasende ut. At det skiftet så fort og kom så uventet. Jeg må nok bare ta selvkritikk og tenke at det er helt greit å være sint. At det ikke er farlig. 

Anonymkode: 1519b...776

Å ikke ta opp dette i terapien, anser jeg som unnvikelse av et viktig tema. Hva er vitsen med å gå i terapi om du ikke snakker om det som er vanskelig?

Anonymkode: e4a77...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det der har du alt å vinne på å ta opp med psykologen din. Hvis han fakstisk skal hjelpe deg, er det viktig for dere begge at dere har en helt ærlig dialog om hvordan dere reagerer på hverandre.

Aldri gøy når noen blir skikkelig sinna på en. Selv om jeg selv kan skremme andre hvis jeg blir skikkelig sint, blir jeg ikke sjelden ganske satt ut når noen blir sint på meg. Da gjør jeg hva jeg kan for å framstå rolig, og forsøke å være saklig. Men føler jeg meg tråkket på eller urimelig behandliet, kan det renne over for meg og. Men krangler fører aldri noe godt med seg, og jeg hater egentlig å være sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...