Gå til innhold

Trening uke 14


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg har fått gjort mye av det jeg hadde planlagt denne uka - men den ene aktiviteten ble litt vel dramatisk:

 

Mandag: tur i skogen, ganske høyt tempo - 8,6 km

Tirsdag: Gikk frem og tilbake til jobb (det har jeg aldri gjort før!) - totalt 14,4 km :)

Torsdag: Gikk til jobb (7,2 km) + frem og tilbake til koret (totalt 5,2  km)

Lørdag: Skulle ri for første gang på et halvt år. Gøy!!! Men - etter 1,5 km ble hestene skremt og jeg ble kastet av i full fart og landet på ryggen! Kunne gått verre, men jeg er litt mørbanket.... Kom meg opp på hesteryggen igjen og red tilbake...

Søndag: Gikk en roooooolig tur med mannen, 4,3 km, vondt å gå, særlig i nedoverbakke... :( Fikk plukket litt søppel lange veien, så nå er jeg en ekte plogger :-)

 

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Mandag : Ingen lang tur. Det ble 4, 32 km powerwalk. Halvparten i oppoverbakker ( ble svett)  9 etasjer med trapper en gang. 2 steg om gangen.

Tirsdag : Trening på Evo i en time. Powerwalk i 25 min på tredemølla hvor jeg vekslet mellom 10 og 15 % stigning. Styrketrening i ca 35 min. 9 etasjer med trapper 2 ganger den dagen og 2 steg om gangen.

Onsdag : Trening på Evo i en time. Powerwalk i 25 min på tredemølla hvor jeg vekslet mellom 10 og 15 % stigning. Styrketrening i ca 35 min.  9 etasjer med trapper 2 ganger den dagen og 2 steg om gangen.

torsdag :  Trening på Evo i en time. Powerwalk i 25 min på tredemølla hvor jeg vekslet mellom 10 og 15 % stigning. Styrketrening i ca 35 min.  9 etasjer med trapper 2 ganger den dagen og 2 steg om gangen.

Lørdag :  Hjemmetrening. Har kjøpt meg ny krakk for å trene step-ups på. Trente step-ups mens jeg samtidig holdt manualer i hver hånd. Da blir det litt tyngre. Den var litt høy den krakken og jeg kjenner det godt i baksiden av lårene i dag.  Trente armene litt med manualene ettrpå.

Søndag : Powerwalk og innimellom litt jogging i 1, 4 mil. Halvparten var oppoverbakker. En gang 9 etasjer med trapper. 2 trinn om gangen. Litt step-ups trening på krakken i dag også, men hadde så vondt i lårene så orket ikke holde på så lenge. Trente armene med manualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg har fått gjort mye av det jeg hadde planlagt denne uka - men den ene aktiviteten ble litt vel dramatisk:

 

Mandag: tur i skogen, ganske høyt tempo - 8,6 km

Tirsdag: Gikk frem og tilbake til jobb (det har jeg aldri gjort før!) - totalt 14,4 km :)

Torsdag: Gikk til jobb (7,2 km) + frem og tilbake til koret (totalt 5,2  km)

Lørdag: Skulle ri for første gang på et halvt år. Gøy!!! Men - etter 1,5 km ble hestene skremt og jeg ble kastet av i full fart og landet på ryggen! Kunne gått verre, men jeg er litt mørbanket.... Kom meg opp på hesteryggen igjen og red tilbake...

Søndag: Gikk en roooooolig tur med mannen, 4,3 km, vondt å gå, særlig i nedoverbakke... :( Fikk plukket litt søppel lange veien, så nå er jeg en ekte plogger :-)

 

Dere andre da?

Skummelt med den hesten. Godt det gikk såpass bra tross alt. Du er tøff som tør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Lørdag: Skulle ri for første gang på et halvt år. Gøy!!! Men - etter 1,5 km ble hestene skremt og jeg ble kastet av i full fart og landet på ryggen! Kunne gått verre, men jeg er litt mørbanket.... Kom meg opp på hesteryggen igjen og red tilbake...

Hva var det som skremte dem? Har blitt kastet av og har ramlet av på egenhånd mange ganger, men det er bare å komme seg opp på hesteryggen igjen! :)

Mandag - 10 km / 2,5 times gåtur + 2,5 km x 2 da vi gikk bort til et spisested for å spise middag etterpå

Søndag - 3,5 km kosetur med kjæresten :)

Grunnen til at det ikke har blitt noe mer er at denne uka har vi sjauet noe voldsomt på jobben - vært i aktivitet minst 7,5 time i strekk hver dag, en dag jobbet jeg fra 8-19:30. Hadde vel på det minste 13.000 skritt etter jobb - da var kroppen så mørbanket at det ikke var snakk om annet enn å spise, dusje og slappe av da jeg kom hjem gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg har fått gjort mye av det jeg hadde planlagt denne uka - men den ene aktiviteten ble litt vel dramatisk:

 

Mandag: tur i skogen, ganske høyt tempo - 8,6 km

Tirsdag: Gikk frem og tilbake til jobb (det har jeg aldri gjort før!) - totalt 14,4 km :)

Torsdag: Gikk til jobb (7,2 km) + frem og tilbake til koret (totalt 5,2  km)

Lørdag: Skulle ri for første gang på et halvt år. Gøy!!! Men - etter 1,5 km ble hestene skremt og jeg ble kastet av i full fart og landet på ryggen! Kunne gått verre, men jeg er litt mørbanket.... Kom meg opp på hesteryggen igjen og red tilbake...

Søndag: Gikk en roooooolig tur med mannen, 4,3 km, vondt å gå, særlig i nedoverbakke... :( Fikk plukket litt søppel lange veien, så nå er jeg en ekte plogger :-)

 

Dere andre da?

Har hørt så mange kjipe historier om rideulykker i det siste. Hva skjedde egentlig? Lærte du noe av episoden? Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å unngå skader, da jeg allerede har veldig skrøpelig rygg (operert)  og nakke...

Anonymkode: 2fa1f...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsbeste her m 3 turer; fre, lør og søn. Har dog ingen grunn til å være fornøyd med totalen, da kostholdet har vært helt «påske» hele uka. Uansett glad jeg har kjent følelsen av å bli skikkelig svett m treningstøy på og klarte å ikke utsette også treningen til «mandag.» 

Så er spørsmålet hvorvidt den plutselige energien til å trene igjen - til tross for hodepine hele helga - skyldes at jeg er full av karbo - eller om det er tilfeldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
17 minutter siden, cilie skrev:

Årsbeste her m 3 turer; fre, lør og søn. Har dog ingen grunn til å være fornøyd med totalen, da kostholdet har vært helt «påske» hele uka. Uansett glad jeg har kjent følelsen av å bli skikkelig svett m treningstøy på og klarte å ikke utsette også treningen til «mandag.» 

Så er spørsmålet hvorvidt den plutselige energien til å trene igjen - til tross for hodepine hele helga - skyldes at jeg er full av karbo - eller om det er tilfeldig. 

Det er vanskelig å vite hva du mener med " full av karbo" , men hva med den gyldne middelvei ? 

Uansett godt å se at du er mer positiv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Litt spinkel uke, men greit alt tatt i betraktning. En økt med styrketrening pluss  en joggetur på 9 km,  delvis med kona.

Fikk litt endelig litt godfølelse av å jogge, men ble veldig tung i beina på slutten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er vanskelig å vite hva du mener med " full av karbo" , men hva med den gyldne middelvei ? 

Uansett godt å se at du er mer positiv :-)

Ja, det blir vel noe midt i mellom på sikt, men prøver på ganske strikt lavkarbo fra nå igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. Inspirert av tråden meldte jeg meg på spinning intervall i kveld.

 

Forrige uke var jo kort, så ble bare to turer på treningssenteret ;). I helgen bare en times (relativt bratt) gåtur - uvanlig lite helgeaktivitet til å være meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, cilie skrev:

Ja, det blir vel noe midt i mellom på sikt, men prøver på ganske strikt lavkarbo fra nå igjen. 

Dere som går på strikt lavkarbo, spiser dere ikke grovt knekkebrød heller ? 

Jeg spiser lite brød, men spiser mye grovt knekkebrød og lasser på med mye paprika ,  tomater og purreløk. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Dere som går på strikt lavkarbo, spiser dere ikke grovt knekkebrød heller ? 

Jeg spiser lite brød, men spiser mye grovt knekkebrød og lasser på med mye paprika ,  tomater og purreløk. 

Nei, har ikke gjort det. Jeg får se hvordan det blir framover😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Har hørt så mange kjipe historier om rideulykker i det siste. Hva skjedde egentlig? Lærte du noe av episoden? Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å unngå skader, da jeg allerede har veldig skrøpelig rygg (operert)  og nakke...

Anonymkode: 2fa1f...10d

Det var ei stor grein som falt fra et tre i skogkanten. Var så fullstendig avslappet med slakke tøyler at jeg ikke rakk å spenne muskler og holde meg fast og styre hesten - men kanskje var det det som gjorde at jeg ikke slo meg mer?

Jeg lærte vel at jeg er litt for uerfaren til å være så avslappet- at jeg bør være litt på vakt for uforutsette hendelser 😉 Skal ri igjen på lørdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trente 18 km en dag, og trente en gåtur på 5 km , løp ,2,5 km og gikk 2,5 km ene dagen. Altså 3 dager med trening tilsammen. I dag så har jeg løpt 14 km og gått 6 km :) . Føler formen er dårlig, men ifølge tidklokken så lå jeg på 4,50 minutter per kilometer på løpingen på de lange distansene..Overraskende nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...