Gå til innhold

Jeg føler ikke meg som meg selv på antipsykotika, finnes det noe som kan fungere for meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler meg ikke som meg selv på antipsykotika. Har prøvd abilify og zypadhera og på begge de følte jeg meg ikke som meg selv. Er litt vanskelig å forklare hvordan jeg ikke føler meg som meg selv, men tankene og følelsene mine blir på en måte endret. Er dette likt med alle antipsykotika og ikke noe man får gjort noe med? Så vidt jeg har forstått det er det bare risperdal som finnes i depotinjeksjon av andregenerasjons antipsykotika som jeg ikke har prøvd ennå. Er det verdt å prøve denne? Jeg er ganske skeptisk til å prøve de førstegenrasjons antipsykotikane da jeg tenker at de har verre bivirkninger og at de ikke er like bra, stemmer egentlig dette?

Anonymkode: 071c4...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vis du skal prøve Risperdal så pass på at du får riktig dose. Jeg tok det en gang og ble så neddopet at jeg ikke klarte å være ut av senga på en uke.

Personlig liker jeg ingen antipsykotika av de grunnene du nevner. Men folk er forskjellige så det er bare å prøve seg frem, vis du synes det er best.

Anonymkode: 1ea8f...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vis du skal prøve Risperdal så pass på at du får riktig dose. Jeg tok det en gang og ble så neddopet at jeg ikke klarte å være ut av senga på en uke.

Personlig liker jeg ingen antipsykotika av de grunnene du nevner. Men folk er forskjellige så det er bare å prøve seg frem, vis du synes det er best.

Anonymkode: 1ea8f...c82

Uff, det høres ikke bra ut. Håper jeg får begynne med minste dose dersom jeg må begynne på antipsykotika igjen.

Jeg hadde ikke forventet å høre om andre som sliter med samme bivirkningen som meg, når jeg har tatt opp det med at jeg ikke føler meg som meg selv fordi tankene og følelsene mine blir endret med behandlerne mine så har de alle ikke skjønt noen ting og det virker som de aldri har hørt om denne bivirkningen før. 

Anonymkode: 071c4...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, kupton skrev:

Når en behandler en psykoselidelse, er det faktisk meningen at noe av tankene og følelsene skal endres.

Men tankene og følelsene mine endrer seg negativt og jeg får også vanskelige tanker. Det er vel ikke meningen?

Anonymkode: 071c4...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...