Gå til innhold

Utslett av p-piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er ei jente på 20år! Jeg sliter med å finne p-piller! Har brukt Loette, men fikk utslett på bryst, rygg og panne. Utslettet består av mange små gule kviser, og områdene er gjerne røde. Det samme opplever jeg nå med pillen Yas. (Reagerer også på penicillin)

Har tidligere benyttet meg av cerazette, men ble psykisk sliten, da jeg ofte var redd for å være gravid, da jeg ikke fikk mensen. Derfor er det viktig for å meg å ha en pille der jeg kan få mensen. Likevel var dette en pille jeg fysisk reagerte på.

Problemet var at legen trodde utslettet skulle forsvinne da jeg startet med yas, men det har det ikke gjort (har blitt litt mindre enn på Loette, men syns fortsatt det er mye.)Får utslett første uka på nytt brett, og får utslett dersom jeg utsetter kroppen for mye sol og en lavere solfaktor. Utslettet kan til tider føles sårt, spesielt på ryggen.

spørsmålet er da hva er problemet? Hva er det jeg antageligvis ikke tåler? Lurer også på om det finnes en p-pille jeg vil tåle

 

Anonymkode: aaa54...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være et tilsetningsstoff som du ikke tåler. Du kan i stedet forsøke prevensjonsring eller prevensjonsplaster. De har samme virkning som p-piller.

Hva med å få satt inn en p-stav eller hormonspiral? det anbefales til unge jenter.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...