Gå til innhold

Antidepressiva


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg går på sertralin hexal 50mg å glemte å ta den idag. Hva skjer om jeg venter med å ta den til i morgen? Jeg er så bekymret, har aldri glemt å ta pillen min før. 

Anonymkode: b9a55...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg går på sertralin hexal 50mg å glemte å ta den idag. Hva skjer om jeg venter med å ta den til i morgen? Jeg er så bekymret, har aldri glemt å ta pillen min før. 

Anonymkode: b9a55...e04

Det går helt fint. Men du kan sikkert ta den nå også. Det er jo ikke så sent på dagen. 

Anonymkode: cb43d...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint. Men du kan sikkert ta den nå også. Det er jo ikke så sent på dagen. 

Anonymkode: cb43d...fc1

Det er nettopp det, jeg er usikker på om jeg tok den eller ikke.. jeg får bare vente til i morgen.

Anonymkode: b9a55...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det, jeg er usikker på om jeg tok den eller ikke.. jeg får bare vente til i morgen.

Anonymkode: b9a55...e04

ok. Er du usikker dropper du bare å ta den og fortsetter i morgen som vanlig. Dette er helt problemfritt. Du kommer ikke til å merke noe til dette i kroppen din, bare slapp helt av.

Anonymkode: cb43d...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok. Er du usikker dropper du bare å ta den og fortsetter i morgen som vanlig. Dette er helt problemfritt. Du kommer ikke til å merke noe til dette i kroppen din, bare slapp helt av.

Anonymkode: cb43d...fc1

Tusen takk for svar, det hjalp virkelig. Er ikke like engstelig lenger!

Anonymkode: b9a55...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, det hjalp virkelig. Er ikke like engstelig lenger!

Anonymkode: b9a55...e04

Flott! Du er ikke den første som har glemt en dose medisin eller er i tvil om du har tatt en dose. Er en i tvil skal en ikke ta noe i fare for å doble dosen, men heller stå over og fortsette  dagen etter. På de aller fleste medisiner vil en ikke merke noe til dette pga halveringstid, og på sertralin og på den dosen du går på vil du ikke merke noe. Når det er sagt er det selvsagt et poeng å være mest mulig nøyaktig sånn på det jevne med inntak av medisiner for best utbytte og for å ha mest mulig ro i kroppen, men små unntak går helt fint. Fint å få være til hjelp. Ha en fin dag videre.

Anonymkode: cb43d...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at denne tråden blir stengt av Kvinneguiden-moderatorene.

Anonymkode: ba1e3...8b2

Hva?

Anonymkode: b9a55...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at denne tråden blir stengt av Kvinneguiden-moderatorene.

Anonymkode: ba1e3...8b2

Dette er det rådet absolutt alle leger i hele Norges land ville gitt, så så veldig farlig kan det ikke være. 

Anonymkode: cb43d...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle svar. Skal nå kjøpe en boks der det står dager på, sånn at jeg ikke glemmer å ta den igjen.

Anonymkode: b9a55...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hoppet over en dag, og fikk forferdelige, grusomme mareritt om natta, turte ikke sove mer. Går på Cymbalta. 

Anonymkode: afcaf...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, nå blir jeg stressa. Går det an at jeg bare tar en halv? Skader det viss jeg har tatt en hel fra før? 

 

Anonymkode: b9a55...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I Felleskatalogen står det: 

Dersom du har glemt å ta Sertralin Hexal:

Dersom du glemmer å ta en dose skal du ikke ta den glemte dosen, men vente til neste dag og ta neste dose til riktig tid.

Du må ikke ta en dobbel dose som erstatning for en glemt dose.

Anonymkode: afcaf...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, nå blir jeg stressa. Går det an at jeg bare tar en halv? Skader det viss jeg har tatt en hel fra før? 

 

Anonymkode: b9a55...e04

Du går på en liten dose sertralin, og igjen, du vil ikke merke noen ting til dette. Følg rådet som felleskatalogen oppgir og som du har fått.

Anonymkode: cb43d...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står i de fleste pakningsvedlegg i alle pilleesker at er man i tvil om man har husket sin medisindoser en dag skal man vente til neste dag med å ta medisin. I morgen kan du jo heller ta medisinen litt tidligere på dagen om du føler deg engstelig i morgen. Eller du kan kanskje ringe legevakten å spørre og bare fortelle om hvilken medisin det gjelder. Skjer det ofte at du glemmer ville jeg tatt det opp med legen om dette er en person du har noe tiltro til. 

Jeg er selv ikke helsepersonell på noe måte .Bare opptatt av livets mange tankekors.

Anonymkode: 68bde...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...