Gå til innhold

Valget mellom å dø og å leve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det føles som jeg er på toppen av en høy blokk og jeg har valget mellom å brenne inne eller å hoppe. Det føles som jeg har valget mellom å dø og å leve, hva medfører mest smerte?

Anonymkode: 820e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles som jeg er på toppen av en høy blokk og jeg har valget mellom å brenne inne eller å hoppe. Det føles som jeg har valget mellom å dø og å leve, hva medfører mest smerte?

Anonymkode: 820e9...61b

Hva er det som gjør livet så vanskelig?

Anonymkode: 1c748...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle kan oppleve at kanskje " gamle sår" slås opp i nye livshendelser og skaper kanskje dypere fortvilelse enn noen gang. Kanskje man bare har bitt for mye i seg og ikke hatt mulighet til å samtale med en fagperson om hva man har opplevet og hvordan man nå føler det. Det eneste riktige er å oppsøke hjelpeapparatet for å få hjelpen man nå trenger så sårt.

Anonymkode: 02669...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør livet så vanskelig?

Anonymkode: 1c748...78d

Akkurat nå så er alt vanskelig, bare det å stå opp, ta på masken og komme seg igjennom dagen. Men det aller værste er tankene. 

Anonymkode: 820e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå så er alt vanskelig, bare det å stå opp, ta på masken og komme seg igjennom dagen. Men det aller værste er tankene. 

Anonymkode: 820e9...61b

Fælt når det er slik :-/ 

Bruker du medisiner? Får du noen form for samtaler med en terapeut? 

Anonymkode: 1c748...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan oppleve at kanskje " gamle sår" slås opp i nye livshendelser og skaper kanskje dypere fortvilelse enn noen gang. Kanskje man bare har bitt for mye i seg og ikke hatt mulighet til å samtale med en fagperson om hva man har opplevet og hvordan man nå føler det. Det eneste riktige er å oppsøke hjelpeapparatet for å få hjelpen man nå trenger så sårt.

Anonymkode: 02669...ae7

Det er kanskje det eneste riktige, men jeg tør ikke. Jeg er under tvang som mest sannsynlig blir opphevet snart (med mindre de gjennomskuer hvor vanskelig jeg har det). Så jeg kan ikke innrømme det nå, da blir jeg mest sannsynlig tvangsmedisinert også og det klarer jeg ikke. 

Anonymkode: 820e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fælt når det er slik :-/ 

Bruker du medisiner? Får du noen form for samtaler med en terapeut? 

Anonymkode: 1c748...78d

Bruker ikke noen medisiner nå, men gjorde det før. Har samtaler med psykiatrisk sykepleier en gang i uken. 

Anonymkode: 820e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke noen medisiner nå, men gjorde det før. Har samtaler med psykiatrisk sykepleier en gang i uken. 

Anonymkode: 820e9...61b

Du er innlagt men vil lure dem til å tro du har det bedre enn du har det. Hva vinner du på det?

Anonymkode: 1c748...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er innlagt men vil lure dem til å tro du har det bedre enn du har det. Hva vinner du på det?

Anonymkode: 1c748...78d

Jeg er ikke innlagt. Er redd jeg kan bli både tvangsinnlagt og tvangsmedisinert om jeg er ærlig. 

Anonymkode: 820e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke innlagt. Er redd jeg kan bli både tvangsinnlagt og tvangsmedisinert om jeg er ærlig. 

Anonymkode: 820e9...61b

Åja, ok, da misforstå jeg. Men hva slags tvang er det du er under da?

Anonymkode: 1c748...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, ok, da misforstå jeg. Men hva slags tvang er det du er under da?

Anonymkode: 1c748...78d

Må ha samtale en gang i uken. 

Anonymkode: 820e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke innlagt. Er redd jeg kan bli både tvangsinnlagt og tvangsmedisinert om jeg er ærlig. 

Anonymkode: 820e9...61b

Her kan det være at du vurderer helt feil. Du viser jo god evne til å samarbeide siden du møter til samtalene dine, og dersom du klarer å kommunisere ryddig og åpent om behandling, så vil de nye reglene om tvang gjøre det vanskeligere å tvangsbehandle deg. 

Anonymkode: 0fb20...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kan det være at du vurderer helt feil. Du viser jo god evne til å samarbeide siden du møter til samtalene dine, og dersom du klarer å kommunisere ryddig og åpent om behandling, så vil de nye reglene om tvang gjøre det vanskeligere å tvangsbehandle deg. 

Anonymkode: 0fb20...43b

Det kan være jeg vurderer feil, men så er det jo også en sjanse for at jeg har rett. Vet ikke om det er en risiko jeg er villig til å ta.

Anonymkode: 820e9...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det føles som jeg er på toppen av en høy blokk og jeg har valget mellom å brenne inne eller å hoppe. Det føles som jeg har valget mellom å dø og å leve, hva medfører mest smerte?

Anonymkode: 820e9...61b

Det medfører totalt mest smerte å leve.

Man kan likevel, ha mest lyst til å leve.

Smerten ved å dø, er fort over, men man går jo da glipp av mye, eller gir andre mye smerte, så det er en vanskelig avvining for de fleste,

men den heller nok i retning av at man for andres del bør ta seg sammen og orke å leve.

 

 

Anonymkode: f1293...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...