Gå til innhold

Jeg kunne tenke meg å gjøre noe helt annet på 17 mai i år.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Er det noen som har noen gode forslag ? 

Jeg var på Gaustadtoppen i høst, men da hadde vi mye tåke og fikk ikke med oss utsikten. 

Det er mye snø i år og kanskje ikke mulig å gå dit på beina 17 mai og snøen er vel såpass råtten at det kanskje er vanskelig å gå dit på ski også ? 

Flere gode forslag mottas med takk . Helst ikke så langt unna østlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er det noen som har noen gode forslag ? 

Jeg var på Gaustadtoppen i høst, men da hadde vi mye tåke og fikk ikke med oss utsikten. 

Det er mye snø i år og kanskje ikke mulig å gå dit på beina 17 mai og snøen er vel såpass råtten at det kanskje er vanskelig å gå dit på ski også ? 

Flere gode forslag mottas med takk . Helst ikke så langt unna østlandet :)

Har hørt om flere som har vært på toppturer på 17. mai, blant annet på Galdhøpiggen. FInnes stoff om det på Facebook og nettet ellers. Høres jo artig ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Tusen takk for tips begge to . Googlet og blir helt syk når jeg ser alle de fine bildene :) Skal diskutere det med min bedre halvdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om din bedre halvdel ikke er så gira på å dra langt er det flere av turistforenings lokalavdelinger som har egne 17 mai feiringer. Bare å søke på 17 mai 2108 turistforeningen på google så får du opp flere arrangement.

Anonymkode: 2c0f8...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om din bedre halvdel ikke er så gira på å dra langt er det flere av turistforenings lokalavdelinger som har egne 17 mai feiringer. Bare å søke på 17 mai 2108 turistforeningen på google så får du opp flere arrangement.

Anonymkode: 2c0f8...092

Jeg skal feire 17 mai med han. Det er det viktigste :)

Han vil, men det er litt usikkerhet ang 18 mai enda. Jeg skal ha fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er det noen som har noen gode forslag ? 

Jeg var på Gaustadtoppen i høst, men da hadde vi mye tåke og fikk ikke med oss utsikten. 

Det er mye snø i år og kanskje ikke mulig å gå dit på beina 17 mai og snøen er vel såpass råtten at det kanskje er vanskelig å gå dit på ski også ? 

Flere gode forslag mottas med takk . Helst ikke så langt unna østlandet :)

Ta en tur på sjøen. Gå i land, fyr opp bål og stek bølser.

Anonymkode: 2ddd7...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt toget til Finse og gått på ski innover Hardangervidda med flagg i sekken! Synes det ser så herlig ut! Min drøm når ungene har flyttet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg ville tatt toget til Finse og gått på ski innover Hardangervidda med flagg i sekken! Synes det ser så herlig ut! Min drøm når ungene har flyttet ut!

Det er noe sånt noe jeg drømmer om ja. Vil helst på fjellet .

Yngstejenta har sluttet å feire med oss hun også. Hun har egne planer hele dagen, så vi er fri til å gjøre hva vil vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler bare at jeg trenger ikke flere 17.maier og i år skrus ikke TV en på engang. Vi trenger bare forskjellig tror jeg.😊

Anonymkode: 839cb...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skal feire 17 mai med han. Det er det viktigste :)

Han vil, men det er litt usikkerhet ang 18 mai enda. Jeg skal ha fri :)

Jojo, tenkte mer at om han ikke er gira på å dra langt for 17 mai finnes det også mer kortreiste 17 mai feiringer fra turistforeningen.

Anonymkode: 2c0f8...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke huske en eneste 17. mai i mitt liv som jeg har hatt det noe fint. Far var alltid borte og min mor hadde nok. Og i russetida var jeg syk. Men alt er ikke all verden for meg.😊

Anonymkode: 839cb...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med vanlige langrennski, kan det kanskje være litt trasig å gå til Gaustatoppen. Men med fjellski og feller, er det neppe noe problem. Foreløpig er veien over der vinterstengt, men kan jo hende den er åpen til 17. mai. Uansett kommer man et stykke opp om man kjører om Rjukan. I år er jeg ganske sikker på at det er skiføre på Norefjell til 17. mai også, om dere vil reise litt kortere. Ellerså er det veldig fint på Haukeli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, Trine skrev:

Med vanlige langrennski, kan det kanskje være litt trasig å gå til Gaustatoppen. Men med fjellski og feller, er det neppe noe problem. Foreløpig er veien over der vinterstengt, men kan jo hende den er åpen til 17. mai. Uansett kommer man et stykke opp om man kjører om Rjukan. I år er jeg ganske sikker på at det er skiføre på Norefjell til 17. mai også, om dere vil reise litt kortere. Ellerså er det veldig fint på Haukeli.

Jeg ser DNT arrangerer tur til Gaustadtoppen 17 mai :)

Ja, det er helt sikkert masse snø på Norefjell 17 mai. Jeg tror det til og med er snø i Oslomarka 17 mai i år. I hvert fall i nordmarka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det blir en normal 17 mai likevel, så vi får ha det til gode til et annet år :)

Årsaken er at min bedre halvdel bytter jobb og det er først nå vi vet når han starter i den nye og slutter i den gamle. Det er litt dumt å spørre  om å få feriedag med det samme man har startet i ny jobb. Derfor gidder ikke jeg heller å ta feriedag da. Tar i steden fri 30 april, da uten det norske flagg i sekken :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett så har jeg handlet inn så mange egg til påsken som fremdeles står urørt at det blir rikelig med eggedosis med oppklipte appelsinbåter. En oppskrift som jeg så i et dameblad eller ukeblad som bestemor abonnerte på da hun og andre fulgte med i føljetongene. Vi hadde ikke den tradisjonen men jeg bestemte meg for at det skulle jeg spise når jeg ble voksen også ha pannelugg da. 

Alt har stått i kjøleskap og dette med datomerking er jo ut. 

Eggedosis blir det på meg.😊

 

Anonymkode: 839cb...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje like greit å tenke på å reise bort for min del. Bor i samme oppgang som flere av årets russ så det blir sikkert ikke bare å få sove om natten.Sikkert flere som er lærere også.😊

Anonymkode: 839cb...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...