Gå til innhold

Sammenligner du ditt liv med andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har iblant sittet å klandret meg selv fordi jeg lever som jeg gjør. Men jeg har stoppet med det. Har kommet frem til at det har ingen nytte å sitte å gnage på alt som skulle vært anderledes. Men det beste er å tenke på hvordan man ønsker og vil leve utifra sine egne forutsetninger. Jeg kunne ønske at mye var anderledes. Men jeg har utrolig mye bra i livet også. Og velger å fokusere på det, og gjøre det som gjør meg godt istedet for å fokusere på alt som jeg synes er vanskelig å få til i livet. 

Alle har ulike situasjoner. Og det er faktisk ingen vits i å sammenligne livet sitt med andres. 

Hva gjør dere? Er dere god på å sammenligne deres liv med andres? 

 

Anonymkode: ae28c...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere? Er dere god på å sammenligne deres liv med andres? 

Anonymkode: ae28c...371

Jeg er litt usikker på hva du egentlig mener. Stort sett er jeg fornøyd og har det bra, men det hender jo jeg tenker at "Åh! Det kunne jeg også tenkt meg å gjøre - tenk å være tøff nok til å gjøre noe slikt!" når jeg leser om folk som f.eks. velger å bosette seg langt utenfor allfarvei og skaper sin egen arbeidsplass på en eller annen måte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg misunner de som har sjelefred, Evnt er harmoniske. Jeg bruker så mye tid på å bekymre meg veldig over ting. Det er altså så Kjett. Ellers er jeg relativt fornøyd, men også litt sur på meg selv for alle sjangser jeg har blåst fordi jeg ikke kan ta et hint.

Anonymkode: f4a75...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er litt usikker på hva du egentlig mener. Stort sett er jeg fornøyd og har det bra, men det hender jo jeg tenker at "Åh! Det kunne jeg også tenkt meg å gjøre - tenk å være tøff nok til å gjøre noe slikt!" når jeg leser om folk som f.eks. velger å bosette seg langt utenfor allfarvei og skaper sin egen arbeidsplass på en eller annen måte. :) 

Ja,foreks... tenk på noe du egentlig har lyst å gjøre i livet, men så får du det ikke til pga sperrer ,og redsel av gamle erfaringer med å begi seg ut på noe sånnt. Jeg har fått en del sperrer. Men det er lett å sitte å se på alle som får det som man ønsker til. Men jeg har innsett at vi lever alle i hver våre situasjoner, og det gjelder å gripe fornuft med hva som er bra for seg eller ikke. :) 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misunner de som har sjelefred, Evnt er harmoniske. Jeg bruker så mye tid på å bekymre meg veldig over ting. Det er altså så Kjett. Ellers er jeg relativt fornøyd, men også litt sur på meg selv for alle sjangser jeg har blåst fordi jeg ikke kan ta et hint.

Anonymkode: f4a75...5b2

Mange sier til meg at det virker som om at jeg har fått en mer indre sjelefred. Og ja det stemmer. Var en lege som ga meg noen gode råd om at hver gang jeg trodde at jeg slet med å få ting til, så må jeg bare si til meg selv at jeg må roe ned, og slappe mer av. For stresser man så får det ihvertfall aldri til. Men samtidig er det viktig å akseptere livet sitt på det ståsted man står her og nå. Kjenner folk som har endt opp foreks barnløse uten at det var et ønske. Men man må forsøke å finne sin egen lykke i livet tross det. 

Men vet hvor lett det er å gnage på alt man skulle hatt, alt som skulle vært gjort anderledes osv. Vet hvor enkelt det er. :) .

Jeg er fornøyd med det meste. Er kun noen få "små-ting" som ikke er helt på plass. Men som jeg innser aldri kanskje kommer på plass, men jeg kan leve uten det. 

Anonymkode: ae28c...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har iblant sittet å klandret meg selv fordi jeg lever som jeg gjør. Men jeg har stoppet med det. Har kommet frem til at det har ingen nytte å sitte å gnage på alt som skulle vært anderledes. Men det beste er å tenke på hvordan man ønsker og vil leve utifra sine egne forutsetninger. Jeg kunne ønske at mye var anderledes. Men jeg har utrolig mye bra i livet også. Og velger å fokusere på det, og gjøre det som gjør meg godt istedet for å fokusere på alt som jeg synes er vanskelig å få til i livet. 

Alle har ulike situasjoner. Og det er faktisk ingen vits i å sammenligne livet sitt med andres. 

Hva gjør dere? Er dere god på å sammenligne deres liv med andres? 

 

Anonymkode: ae28c...371

Nei.

jeg sammenligner ikke mitt liv med andres.

Anonymkode: fa739...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tidvis gjør jeg det. Å være frivillig uten barn i slutten av 30-årene, gir jo også en del tanker. Det er ikke mange igjen i kretsen min i samme båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
5 minutter siden, cilie skrev:

Ja, tidvis gjør jeg det. Å være frivillig uten barn i slutten av 30-årene, gir jo også en del tanker. Det er ikke mange igjen i kretsen min i samme båt.

For noen år siden var du redd for å komme i den situasjonen, men da har du skiftet mening ?

Hvorfor bry seg med hva andre måtte tenke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

For noen år siden var du redd for å komme i den situasjonen, men da har du skiftet mening ?

Hvorfor bry seg med hva andre måtte tenke ?

Jeg tenker at det er et valg jeg har tatt. - Det var rett da. Om det er rett om 10 år, vet jeg ikke. Det kan være for sent nå. Evt om jeg blir som veldig mange - får et barn helt på tampen. 

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre mener, men det er klart jeg kan «kikke» på andres liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, cilie skrev:

Jeg tenker at det er et valg jeg har tatt. - Det var rett da. Om det er rett om 10 år, vet jeg ikke. Det kan være for sent nå. Evt om jeg blir som veldig mange - får et barn helt på tampen. 

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva andre mener, men det er klart jeg kan «kikke» på andres liv. 

Ja, jeg ser på Facebook om alle gamle klassekamerater og alle har familie og alle har jobb og hus og hytter og båter og ferier.

Og jeg sitter som venneløs trygda.

Anonymkode: 74438...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke noe særlig på hva andre har fått av hus, bil og båt, sånn sett er jeg fornøyd slik jeg har det idag.  Men jeg sammenligner meg alt for ofte med friske og hva de greier av aktiviteter og da kommer jeg til kort. Når tankene går inn på det sporet så ser jeg jo hvor lite jeg får til og orker. Det må jeg slutte med. Må heller sammenligne meg med meg selv. Fra og være mye innlagt, så er jeg nå aldri innlagt og i tillegg så lever jeg et for meg, aktivt liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser på Facebook om alle gamle klassekamerater og alle har familie og alle har jobb og hus og hytter og båter og ferier.

Og jeg sitter som venneløs trygda.

Anonymkode: 74438...ad3

Og jeg har vært gjennom både det med hus, hytter og båter og synes det er en stor befrielse å kun eie bare en leilighet og bil. Det er rett og slett deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er skremmende at noen miljøer virker så helkorrupte. Synes også det er skremmende at rettsystemet virker som det blir mer og mer utilgjengelig for " vanlige mennesker" Men man trenger ikke all verden bare man har en noenlunde trygg situasjon og kanskje utsikter til bedring i helse og kanskje arbeide føler jeg. Men jeg blir skremt over alt lureriet i dag.Folk lyver mye mer enn man tror tror jeg om hva de har og ikke har. Kanskje fordi så lite egentlig forandres. 

Anonymkode: 28f3d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forskjells-Norge nærmer seg nå det karikerte sammen med politikere og akademikere. Det er klart alle blir berørt av det.

Anonymkode: 28f3d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...