Gå til innhold

Ny mobil , bestillt - fra Elkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på dette med simkort og slik. Jeg har dårlig økonomi men tok derfor og bestillte en ny mobil for ca 1774 kroner fra Elkjøp. Da har jeg betalte hele mobilen, og jeg har ikke råd til annet enn en billigere en. Og vil ikke ha mobiler på avbetalinger lenger så betalte hele med en gang. Men vil simkortet automatisk passe inn i den nye mest sannsynlig? Jeg hadde en samsung A3, og går nå over til ny samsung men nå har jeg bestillt samsung j3 for 1774 kroner. Mener at det var et bra kupp og fin billig pris. Står iallefall bra omtaler om den på nettet. 

Er vant til å kjøpe fra butikken til disse teleselskapene, men regner med at det funker bra selv om dette er utenfor en telebutikk. Mye dyrere å kjøpe de hos disse teleforretningene. Blir ofte mye mer styr med det, og så vil de ofte forsøke å selge på meg ting osv. Så gjorde det enkelt. Mobilen jeg har er så og si helt dø .... 

Men noen som vet litt om dette med simkort? 

Anonymkode: d2731...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på dette med simkort og slik. Jeg har dårlig økonomi men tok derfor og bestillte en ny mobil for ca 1774 kroner fra Elkjøp. Da har jeg betalte hele mobilen, og jeg har ikke råd til annet enn en billigere en. Og vil ikke ha mobiler på avbetalinger lenger så betalte hele med en gang. Men vil simkortet automatisk passe inn i den nye mest sannsynlig? Jeg hadde en samsung A3, og går nå over til ny samsung men nå har jeg bestillt samsung j3 for 1774 kroner. Mener at det var et bra kupp og fin billig pris. Står iallefall bra omtaler om den på nettet. 

Er vant til å kjøpe fra butikken til disse teleselskapene, men regner med at det funker bra selv om dette er utenfor en telebutikk. Mye dyrere å kjøpe de hos disse teleforretningene. Blir ofte mye mer styr med det, og så vil de ofte forsøke å selge på meg ting osv. Så gjorde det enkelt. Mobilen jeg har er så og si helt dø .... 

Men noen som vet litt om dette med simkort? 

Anonymkode: d2731...6f4

simkort er ofte mikrosimkort nå. de er bittesmå som man popper ut av en form som kan brukes til mini simkort som er litt større enn mikro simkort. man pytter simkortet i simcard skuffen på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på dette med simkort og slik. Jeg har dårlig økonomi men tok derfor og bestillte en ny mobil for ca 1774 kroner fra Elkjøp. Da har jeg betalte hele mobilen, og jeg har ikke råd til annet enn en billigere en. Og vil ikke ha mobiler på avbetalinger lenger så betalte hele med en gang. Men vil simkortet automatisk passe inn i den nye mest sannsynlig? Jeg hadde en samsung A3, og går nå over til ny samsung men nå har jeg bestillt samsung j3 for 1774 kroner. Mener at det var et bra kupp og fin billig pris. Står iallefall bra omtaler om den på nettet. 

Er vant til å kjøpe fra butikken til disse teleselskapene, men regner med at det funker bra selv om dette er utenfor en telebutikk. Mye dyrere å kjøpe de hos disse teleforretningene. Blir ofte mye mer styr med det, og så vil de ofte forsøke å selge på meg ting osv. Så gjorde det enkelt. Mobilen jeg har er så og si helt dø .... 

Men noen som vet litt om dette med simkort? 

Anonymkode: d2731...6f4

Det finnes tre typer simkort: NormalSIM, MikroSIM og NanoSIM.

Du kan bruke det har allerede har hvis det passer i den nye telefonen. Hvis ikke kan du bestille riktig type kort fra teleoperatøren (koster vel enn rundt 100-lapp).

Anonymkode: f1cb8...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Hvis det ikke passer, kan du jo bytte mobil-leverandør. Det er mange billige leverandører som sender deg nytt gratis sim-kort.

 

Jeg gjorde det da min forrige mobil var nedbetalt, og fikk ett abonemang til 100 kroner måneden (komplett mobil).

 

Nå har jeg imidlertid bytta tilbake, siden jeg kjøpte ny mobiltelefon. Men det billige selskapet var like bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på dette med simkort og slik. Jeg har dårlig økonomi men tok derfor og bestillte en ny mobil for ca 1774 kroner fra Elkjøp. Da har jeg betalte hele mobilen, og jeg har ikke råd til annet enn en billigere en. Og vil ikke ha mobiler på avbetalinger lenger så betalte hele med en gang. Men vil simkortet automatisk passe inn i den nye mest sannsynlig? Jeg hadde en samsung A3, og går nå over til ny samsung men nå har jeg bestillt samsung j3 for 1774 kroner. Mener at det var et bra kupp og fin billig pris. Står iallefall bra omtaler om den på nettet. 

Er vant til å kjøpe fra butikken til disse teleselskapene, men regner med at det funker bra selv om dette er utenfor en telebutikk. Mye dyrere å kjøpe de hos disse teleforretningene. Blir ofte mye mer styr med det, og så vil de ofte forsøke å selge på meg ting osv. Så gjorde det enkelt. Mobilen jeg har er så og si helt dø .... 

Men noen som vet litt om dette med simkort? 

Anonymkode: d2731...6f4

Jeg har kjøpt mine siste mobiler på nettet, har aldri hatt med binding og den siste, en LG K10, kostet 1500,-. Simkort har som de andre sier endret størrelser et par ganger (minst) de siste årene, men om du har riktig størrelse er det bare å putte det inni. Ellers kan du bestille et nytt fra leverandøren din, jeg trodde ikke det kostet noe, men det gjør kanskje det etter det de andre her sier. Det er en stund siden jeg gjorde det og man glemmer så fort. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar folkens :) . Gleder meg til å få ny mobil. Og veldig fornøyd med å ha funnet en billig en. I underkant av 1800 kroner er ikke verre enn en NRK regning ;) . Eller faktisk en NRK regning er verre :D .

Anonymkode: d2731...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er samme simkort, tror jeg. Ihvertfall står det nano-sim på J3. De A3 telefonene jeg fant (eldste var 2015 mod.) hadde også nano-sim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 11.4.2018 den 22.16, Blomsterfluen skrev:

simkort er ofte mikrosimkort nå. de er bittesmå som man popper ut av en form som kan brukes til mini simkort som er litt større enn mikro simkort. man pytter simkortet i simcard skuffen på telefonen. 

jeg mente nanosim. mikrosim mente jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, Trine skrev:

Det er samme simkort, tror jeg. Ihvertfall står det nano-sim på J3. De A3 telefonene jeg fant (eldste var 2015 mod.) hadde også nano-sim. 

Flott :). Men selvfølgelig. Etter at jeg bestilte ny så klarte min sønn å fikse denne. Og nå funker denne mobilen som jeg har igjen. 

Anonymkode: d2731...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott :). Men selvfølgelig. Etter at jeg bestilte ny så klarte min sønn å fikse denne. Og nå funker denne mobilen som jeg har igjen. 

Anonymkode: d2731...6f4

Er angrefrist på alt man kjøper på nett, så er bare å returnere den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...