Gå til innhold

Surrogatmor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke tanker har dere om det? 

Jeg leste om en kvinne som var surrogatmor. Hun har laget barna med flere ulike menn, og så har hun gitt dem etter avtale som var lagt på forhånd til dem. De ønsket seg barn. Avtalen ble lagt på nettet. Hun skriver at hun kjenner ikke morsfølelser for barna verken i hjerte, mage, eller hode. Jeg kan ikke fatte hvordan noen kan klare å gi bort barna sine på denne måten. Hva er deres mening om det? 

Men jeg forstår at hun må ha et annet tankesett enn hva jeg har. Og hun skriver at hun gjør det av kjærlighet. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, cilie skrev:

En surrogatmor er jo ikke moren til barnet. Hun bærer frem noen andres barn. 

Denne dama har lagt med mennene etter avtale. De er laget på naturlig måte ved vanlig samleie og hennes egg. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tanker har dere om det? 

Jeg leste om en kvinne som var surrogatmor. Hun har laget barna med flere ulike menn, og så har hun gitt dem etter avtale som var lagt på forhånd til dem. De ønsket seg barn. Avtalen ble lagt på nettet. Hun skriver at hun kjenner ikke morsfølelser for barna verken i hjerte, mage, eller hode. Jeg kan ikke fatte hvordan noen kan klare å gi bort barna sine på denne måten. Hva er deres mening om det? 

Men jeg forstår at hun må ha et annet tankesett enn hva jeg har. Og hun skriver at hun gjør det av kjærlighet. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Jeg hadde ikke klart det - jeg hadde blitt gående resten av livet og lurt på hvordan barnet hadde det og hadde vært bekymret og sånt. :) Jeg elsket å gå gravid og skulle gjerne opplevd det igjen på en måte, men det løpet er kjørt for min del - og som sagt, jeg kunne aldri vært surrogatmor. Kunne ikke engang vært eggdonor av samme grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne dama har lagt med mennene etter avtale. De er laget på naturlig måte ved vanlig samleie og hennes egg. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Hun har ikke lagt med noen, hun har ligget med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hun har ikke lagt med noen, hun har ligget med dem.

Hun har hatt sex med dem. Og hun føler ikke morsfølelse for barna selv om de er av egne egg. Jeg kan ikke forstå hvordan hun klarer å ikke føle morsfølelse, og hvordan hun klarer å gi dem bort. Jeg hadde ikke klart det heller. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tanker har dere om det? 

Jeg leste om en kvinne som var surrogatmor. Hun har laget barna med flere ulike menn, og så har hun gitt dem etter avtale som var lagt på forhånd til dem. De ønsket seg barn. Avtalen ble lagt på nettet. Hun skriver at hun kjenner ikke morsfølelser for barna verken i hjerte, mage, eller hode. Jeg kan ikke fatte hvordan noen kan klare å gi bort barna sine på denne måten. Hva er deres mening om det? 

Men jeg forstår at hun må ha et annet tankesett enn hva jeg har. Og hun skriver at hun gjør det av kjærlighet. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Nei takk, det hadde jeg aldri greid uansett hvor mange penger jeg hadde blitt tilbudt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har hatt sex med dem. Og hun føler ikke morsfølelse for barna selv om de er av egne egg. Jeg kan ikke forstå hvordan hun klarer å ikke føle morsfølelse, og hvordan hun klarer å gi dem bort. Jeg hadde ikke klart det heller. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Ville bare opplyse om at det ikke heter "lagt med noen", men "ligget med noen". :) 

Jeg skjønner heller ikke at noen kan være surrogatmor. En ting er å adoptere bort, men da innser man jo at man ikke klarer å ta seg av barnet sitt av en eller annen grunn - å være surrogatmor blir noe helt annet synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke klart det - jeg hadde blitt gående resten av livet og lurt på hvordan barnet hadde det og hadde vært bekymret og sånt. :) Jeg elsket å gå gravid og skulle gjerne opplevd det igjen på en måte, men det løpet er kjørt for min del - og som sagt, jeg kunne aldri vært surrogatmor. Kunne ikke engang vært eggdonor av samme grunn!

Samme her. Jeg elsket å gå gravid, og å føde barn, men jeg er for gammel til det nå og det løpet er nok kjørt. Konsentrerer meg om de jeg har fått :) 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hun gir bort sine egne barn? Veldig spesielt. Hvordan er det mulig? 

Jeg kunne aldri donert egg - det er jo å gi bort egne barn. Jeg ville heller aldri vært surrogatmor, men jeg kunne kanskje benyttet surrogati selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Ville bare opplyse om at det ikke heter "lagt med noen", men "ligget med noen". :) 

Jeg skjønner heller ikke at noen kan være surrogatmor. En ting er å adoptere bort, men da innser man jo at man ikke klarer å ta seg av barnet sitt av en eller annen grunn - å være surrogatmor blir noe helt annet synes jeg.

Jeg så en dokumentar om henne på nettet. Jeg vet at hun er venn med en jeg kjenner også. Vil ikke legge det ut her, men jeg forstår ikke hvordan hun klarte det. Og hvordan hun tenker. Jeg hadde hatt følelser for mine barn. Hadde ikke kunne sagt at jeg ikke kjente det i hjerte, hjerne, eller mage. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg reagerer på er uttalelsen, men uansett folk må få tenke og gjøre som de vil, men personlig så må jeg si at disse ordene kunne jeg aldri sagt om mine barn :  Barnet er deres. Jeg er en på siden. Det kjennes ikke i hjertet, i magen eller i hodet, forteller hun. 

 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke tanker har dere om det? 

Jeg leste om en kvinne som var surrogatmor. Hun har laget barna med flere ulike menn, og så har hun gitt dem etter avtale som var lagt på forhånd til dem. De ønsket seg barn. Avtalen ble lagt på nettet. Hun skriver at hun kjenner ikke morsfølelser for barna verken i hjerte, mage, eller hode. Jeg kan ikke fatte hvordan noen kan klare å gi bort barna sine på denne måten. Hva er deres mening om det? 

Men jeg forstår at hun må ha et annet tankesett enn hva jeg har. Og hun skriver at hun gjør det av kjærlighet. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Det syntes jeg er ganske spessielt.

Anonymkode: a3906...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det syntes jeg er ganske spessielt.

Anonymkode: a3906...3f8

Samme her. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, cilie skrev:

Ok, så hun gir bort sine egne barn? Veldig spesielt. Hvordan er det mulig? 

Jeg kunne aldri donert egg - det er jo å gi bort egne barn. Jeg ville heller aldri vært surrogatmor, men jeg kunne kanskje benyttet surrogati selv. 

Jeg forstår mennene at de valgte løsningen. De fikk barna. Men henne? nei. Tenker på henne. Tenk om hun angrer... hva da? Jo hun kan alltid sende noen hilsener til barna kanskje? Håper det. 

Anonymkode: 6d420...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, cilie skrev:

?

Jeg stilte et spørsmål som jeg synes var teit og slettet det. Ikke tenkt mer på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg stilte et spørsmål som jeg synes var teit og slettet det. Ikke tenkt mer på det :-)

Nå ble jeg jo litt nysgjerrig på det «teite spørsmålet» da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...