Gå til innhold

Har du reservemobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du en reservemobil, eller har du kun en mobil? Jeg har kun en. Men merker at jeg begynner å frustrert siden den virker dårlig. Venter på ny i posten. 

Anonymkode: 560d2...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en reservemobil, eller har du kun en mobil? Jeg har kun en. Men merker at jeg begynner å frustrert siden den virker dårlig. Venter på ny i posten. 

Anonymkode: 560d2...4fd

Telefoner er da dyre nok om man ikke skal ha to. Var det bokstavelig talt livsviktig for meg med mobil ville jeg kanskje hatt det, ellers ser jeg ikke behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Xtra skrev:

Telefoner er da dyre nok om man ikke skal ha to. Var det bokstavelig talt livsviktig for meg med mobil ville jeg kanskje hatt det, ellers ser jeg ikke behovet.

Det er det. Altfor dyrt å ha to liggende. 

Anonymkode: 560d2...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en reservemobil, eller har du kun en mobil?

Vi har en gammel (som et familiemedlem fikk gjennom jobben i sin tid, men som ble "foreldet") liggende.  Den virker på et vis, så den er reservemobil for hele husstanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sånn gammeldags mobil (sånn, en kan sende tekstmelding og ringe med..)  og hender ofte meldinger ikke kommer frem til meg kanskje lagringsplassen er full eller noe aner ikke tror jeg får skaffe meg en reservemobil, og bruke den, og ha den gamle som reservemobil :P Bruker aldri mobilen da, siden jeg ikke har noe liv, men .. jaja

36 minutter siden, Xtra skrev:

Telefoner er da dyre nok om man ikke skal ha to

Telefoner er ekstremt billig nå til dags. Men skal en plassere en bærbar datamaskin, INNI en telefon, blir det fort dyrt ja, hehe. De som selger slikt gjør også ofte "lure" triks som plasserer et batteri som ikke kan skiftes ut, inni en bærbar datamaskin, inni en telefon. Batterier har begrenset livstid de mister litt og litt styrke for hver gang de lades ut og opp igjenn, så plutselig virker mobilen dårligere og dårligere pga batteriet, kanskje slår den seg av ute i kulda, og plutselig ender du opp med å kjøpe ny telefon og bærbar datamaskin, for å bytte et batteri:P Men folket går fem på :ph34r:

Anonymkode: d3f31...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Telefoner er ekstremt billig nå til dags. Men skal en plassere en bærbar datamaskin, INNI en telefon, blir det fort dyrt ja, hehe. De som selger slikt gjør også ofte "lure" triks som plasserer et batteri som ikke kan skiftes ut, inni en bærbar datamaskin, inni en telefon. Batterier har begrenset livstid de mister litt og litt styrke for hver gang de lades ut og opp igjenn, så plutselig virker mobilen dårligere og dårligere pga batteriet, kanskje slår den seg av ute i kulda, og plutselig ender du opp med å kjøpe ny telefon og bærbar datamaskin, for å bytte et batteri:P Men folket går fem på :ph34r:

Anonymkode: d3f31...5d8

Ja, jeg bruker telefonen mer til andre ting enn ringing, så med reservetelefon tenkte jeg jo smarttelefon. Å ha en billig, enkel, telefon er jo selvfølgelig mulig om en har det behovet.

 

Kjenner til batterifellen, har gått i den selv, når jeg har hatt lyst på fornyelse av mobilen :P. Tidligere kostet jo batteribytte langt mer en i dag, og det var fristende å bytte hele mobilen. Faktisk fikk jeg byttet batteri i mobilen nå for kort tid siden, det kostet jo bare et par hundre kroner. Ja, omtrent like mye som en billigmobil, men en brøkdel av en ny smarttelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en gammel telefon, som har vært backup-mobil. Den funker til å ringe og sende meldinger med. Problemet nå er at sim-kortet ikke passer i den. Det er jo litt dritt, for om mobilen min går i stykker hadde det vært greit å kunne bruke tid på å finne en ny på tilbud. Ikke at jeg er så forbanna avhengig av mobilen, men jeg kommer meg ikke på nett heller, uten den. Kan hende familien blir en smule frustrert om jeg går flere uker uten å være tilgjengelig. Hmm...hørtes unektelig litt deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Kjenner til batterifellen, har gått i den selv, når jeg har hatt lyst på fornyelse av mobilen :P. Tidligere kostet jo batteribytte langt mer en i dag, og det var fristende å bytte hele mobilen. Faktisk fikk jeg byttet batteri i mobilen nå for kort tid siden, det kostet jo bare et par hundre kroner. Ja, omtrent like mye som en billigmobil, men en brøkdel av en ny smarttelefon.

Et par hundre kroner for hele jobben, inkl. batteriet? Jeg får ikke byttet batteri selv på min. Det begynner å bli litt dårlig, men jeg har ikke lyst til å bytte telefon siden jeg må ha en som tåler litt og de er ganske dyre. Men har tenkt at det sikkert koster minst 800 kr å bytte batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trine skrev:

Et par hundre kroner for hele jobben, inkl. batteriet? Jeg får ikke byttet batteri selv på min. Det begynner å bli litt dårlig, men jeg har ikke lyst til å bytte telefon siden jeg må ha en som tåler litt og de er ganske dyre. Men har tenkt at det sikkert koster minst 800 kr å bytte batteri.

Mener det kostet 300 kr for bytte av batteri på en iPhone 6S, altså inkl. både batteriet og jobben. 

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xtra skrev:

Mener det kostet 300 kr for bytte av batteri på en iPhone 6S, altså inkl. både batteriet og jobben. 

 

Var det noe spesielt sted? Det er jo mye bedre å bruke 300 kr på nytt batteri, enn 5000 kr på ny mobil :D Jeg har gitt opp å ha mobiler som ikke er vanntette :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har flere gamle liggende. Men sim-kortet passer nok ikke. Huff, batterifella har jeg gått i også. Det er ikke store forskjeller på feks iPhone 6 og iPhone 7 osv. Synes godt det kunne gå lengre mellom nylanseringene. denne gangen har jeg bestemt meg på å ha den så lenge den virker, og ikke bytte hvert eller annet hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja med kontantkortabonnement. Det går an å få kontaktabonnementet på den jeg bruker mest så det vurderer jeg nå på grunn av få muligheter på arbeidsmarked og dårlige fremtidige pensjonsutsikter.9

Anonymkode: 75834...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du en reservemobil, eller har du kun en mobil? Jeg har kun en. Men merker at jeg begynner å frustrert siden den virker dårlig. Venter på ny i posten. 

Anonymkode: 560d2...4fd

Nei. Jeg bruker skype om det skulle være krise

Anonymkode: daa92...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har jeg ikke. I løpet av de 10 siste årene har jeg ikke trengt det heller. Hvis det skulle bli krise så har jeg en flott nabo som jeg kan få låne telefon av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker telefonene mine så lenge at de knapt er noe å ha lenger før jeg bytter. :) Om jeg skulle trenge mobil om brått tar kvelden har kjæresten alltids en haug liggende på jobben som er byttet ut, men fungerer ennå.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...