Gå til innhold

Telefon-fobi...hater det, men forsøker å ta meg sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen med samme angst?  Får helt angst hvis jeg må ta en telefon til foreks en bedrift eller noen utenom de jeg kjenner men i dag tok jeg en fordi jeg måtte..Forstår ikke hva jeg engster meg for men jeg liker bedre å gå ned på kontorer å prate enn å ta å prate på telefon. Jeg er redd for missforståelser kanskje osv... Noen som har det på samme måte? 

Anonymkode: a8235...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg får alltid angst når jeg skal ringe noen, eller noen ringer meg. Tør nesten aldri ta telefonen. Blir ofte kritisert for det, da det irriterer folk. De skjønner ikke at jeg blir lam av skrekk hver gang det ringer😔

Anonymkode: 2ad3a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får alltid angst når jeg skal ringe noen, eller noen ringer meg. Tør nesten aldri ta telefonen. Blir ofte kritisert for det, da det irriterer folk. De skjønner ikke at jeg blir lam av skrekk hver gang det ringer😔

Anonymkode: 2ad3a...af2

Samme her. Skikkelig panikk men jeg leste på nettet at i Sverige så har de faktisk et eget forum om telefonangst og tenkte : da er man ikke så rar allikevel. Trøst å høre at vi er flere.... 

Anonymkode: a8235...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke direkte angst, men jeg gruer meg til å ta telefoner. Unngår det så langt som mulig. Det er litt fordi jeg alltid glemmer å si noe av det som var årsaken til at jeg tok den telefonen. Så da står jeg jo der, om ikke like dum som før jeg ringte, så er det ihvertfall ikke langt unna. Så hater jeg når det er sånn at de må ringe opp igjen for da går jeg bare og venter på at de skal ringe og tør ikke gjøre noe annet i mellomtiden, i tilfelle jeg ikke får med meg at det ringer. Nå måtte jeg ha nye sommerdekk. Her om dagen klarte jeg å tenke at det hadde vært mye lettere for meg om jeg hadde ringt og fått pris, enn at jeg prøver å orientere meg i et kaos på nett. Men får meg ikke til å ringe. Jeg føler jo at jeg forstyrrer dem også da, men herregud, det er jo jobben dems. Da jeg jobbet måtte jeg snakke mye i telefonen. Trodde at det ville bli en vane etterhvert, men det ble det aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Trine skrev:

Jeg har ikke direkte angst, men jeg gruer meg til å ta telefoner. Unngår det så langt som mulig. Det er litt fordi jeg alltid glemmer å si noe av det som var årsaken til at jeg tok den telefonen. Så da står jeg jo der, om ikke like dum som før jeg ringte, så er det ihvertfall ikke langt unna. Så hater jeg når det er sånn at de må ringe opp igjen for da går jeg bare og venter på at de skal ringe og tør ikke gjøre noe annet i mellomtiden, i tilfelle jeg ikke får med meg at det ringer. Nå måtte jeg ha nye sommerdekk. Her om dagen klarte jeg å tenke at det hadde vært mye lettere for meg om jeg hadde ringt og fått pris, enn at jeg prøver å orientere meg i et kaos på nett. Men får meg ikke til å ringe. Jeg føler jo at jeg forstyrrer dem også da, men herregud, det er jo jobben dems. Da jeg jobbet måtte jeg snakke mye i telefonen. Trodde at det ville bli en vane etterhvert, men det ble det aldri.

Det er det verste som finnes når noen sier de skal ringe opp igjen, da venter jeg hele tiden. Så er det ikke alltid de ringer en gang, hele dagen bortkastet. Tar ikke ukjente numre da, det er bare selgere. Har litt telefonskrekk her ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er det verste som finnes når noen sier de skal ringe opp igjen, da venter jeg hele tiden. Så er det ikke alltid de ringer en gang, hele dagen bortkastet. Tar ikke ukjente numre da, det er bare selgere. Har litt telefonskrekk her ja...

Nettopp! Venter og venter. Og når ringer de, når jeg er midt i skogen med dyra, så klart! Tar ikke ukjente numre jeg heller. Telefonskrekk er nok den rette betegnelsen her. Ikke direkte angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Trine skrev:

Nettopp! Venter og venter. Og når ringer de, når jeg er midt i skogen med dyra, så klart! Tar ikke ukjente numre jeg heller. Telefonskrekk er nok den rette betegnelsen her. Ikke direkte angst.

Jeg er redd de skal ringe når jeg er på do,tar jo telefonen med på do og da..uff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er redd de skal ringe når jeg er på do,tar jo telefonen med på do og da..uff! 

Flere med angst... Jeg er så redd både oppringinger og å ringe til folk. Verste er at jeg er redd at jeg dummer meg ut.. sier noe feil osv. Også det verste på toppen av telefonskrekk er å høre seg selv i ekko når man først snakker med et kontor :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Flere med angst... Jeg er så redd både oppringinger og å ringe til folk. Verste er at jeg er redd at jeg dummer meg ut.. sier noe feil osv. Også det verste på toppen av telefonskrekk er å høre seg selv i ekko når man først snakker med et kontor :D  

Ja ekko er pyton :o Jeg sier minst mulig i telefonen med kontorfolk og andre. Går greit med de jeg kjenner godt da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja ekko er pyton :o Jeg sier minst mulig i telefonen med kontorfolk og andre. Går greit med de jeg kjenner godt da ;) 

hehe ja jeg oppleve å trosse min forferdelige angst..ringe et kontor og så kom det jaggu meg ekko ut av min stemme på toppen at jeg skulle huske hva jeg skulle si.. :D Jeg skriver huskelappp slik jeg vet hva jeg skal si når jeg ringer og.... Men ekko på toppen av kun min stemme og alt jeg sa.. ble så kleint! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Mina1 skrev:

hehe ja jeg oppleve å trosse min forferdelige angst..ringe et kontor og så kom det jaggu meg ekko ut av min stemme på toppen at jeg skulle huske hva jeg skulle si.. :D Jeg skriver huskelappp slik jeg vet hva jeg skal si når jeg ringer og.... Men ekko på toppen av kun min stemme og alt jeg sa.. ble så kleint! 

Ja det blir kleint. Skrev lapper før jeg også da barna vokste opp, satt mye i telefonen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det blir kleint. Skrev lapper før jeg også da barna vokste opp, satt mye i telefonen da. 

Leste om det på et svensk forum da jeg googlet det opp : Dette med telefonskrekk er så vanskelig, og godt å lese at man ikke er alene om den fobien :) 

http://www.terapisnack.com/forum/fobi-hundfobi-kattfobi/15618-telefonfobi-1 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er nok mange som sliter med det kan jeg tenke meg. :) 

En god trøst. Har hørt andre fortelle meg at de hater å ta telefoner. Foreks på jobben... Kollegaer som sier det. Og det er en trøst. Jeg får helt pustebesvær av telefoner. Takler familien men ingen andre. Står på nettet at man ofte har opplevd noe vanskelig ..følt at man dummet seg ut eller noe på telefon for at man skal få telefonskrekk. Men jeg husker telefonskrekken tilbake så langt jeg kan huske. Og husker ingen pinlige opplevelser som skulle bidra til at jeg fikk det. ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen med samme angst?  Får helt angst hvis jeg må ta en telefon til foreks en bedrift eller noen utenom de jeg kjenner men i dag tok jeg en fordi jeg måtte..Forstår ikke hva jeg engster meg for men jeg liker bedre å gå ned på kontorer å prate enn å ta å prate på telefon. Jeg er redd for missforståelser kanskje osv... Noen som har det på samme måte? 

Anonymkode: a8235...792

Både det å ringe ut til folk og innkomne samtaler er stor del av hverdagen min, så nei det er jeg ikke det minste redd for . 

Jeg er faktisk god til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er nok mange som sliter med det kan jeg tenke meg. :) 

Husker forresten en gang jeg tok mot til meg og pratet i telefon med en fyr fra nettet. Aldri  igjen om jeg vil gjøre det samme. For han dumpet meg rett etter samtalen. Og jeg følte at jeg hadde dummet meg ut i etterkant.... :D .Ler av det i dag men det var virkelig kjipt den gang. Ellers har jeg alltid fått høre at jeg har en munter søt telefonstemme... så jeg  forsto ingenting hehe. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Mina1 skrev:

En god trøst. Har hørt andre fortelle meg at de hater å ta telefoner. Foreks på jobben... Kollegaer som sier det. Og det er en trøst. Jeg får helt pustebesvær av telefoner. Takler familien men ingen andre. Står på nettet at man ofte har opplevd noe vanskelig ..følt at man dummet seg ut eller noe på telefon for at man skal få telefonskrekk. Men jeg husker telefonskrekken tilbake så langt jeg kan huske. Og husker ingen pinlige opplevelser som skulle bidra til at jeg fikk det. ... 

Nei jeg har ingen traumatiske opplevelser knyttet til telefon, husker før i tiden at de hadde noe som het "åpen linje". Der traff man masse rare folk, der pleide vi å ringe til i ungdommen. Bare tull og tøys! Telefonskrekken min kom vel når det ble mange telefoner fra skole bup og BV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Husker forresten en gang jeg tok mot til meg og pratet i telefon med en fyr fra nettet. Aldri  igjen om jeg vil gjøre det samme. For han dumpet meg rett etter samtalen. Og jeg følte at jeg hadde dummet meg ut i etterkant.... :D .Ler av det i dag men det var virkelig kjipt den gang. Ellers har jeg alltid fått høre at jeg har en munter søt telefonstemme... så jeg  forsto ingenting hehe. 

Han det var noe galt med da ;) Jeg får helt hetta når jeg hører meg selv på opptak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han det var noe galt med da ;) Jeg får helt hetta når jeg hører meg selv på opptak. 

Enig. Derfor aldri om en mann skal få prate med meg på telefon før han møter meg om jeg våger meg ut på date-arenaen igjen :D . Jeg synes rett og slett det var ubehagelig når man sitter på telefon med et totalt ukjent menneske på den måten. Og derretter så får man høre at han ikke er interessert lenger. Han sitt tap. Er mange år siden, men jeg husker det :D . Følte at jeg måtte ha dummet meg totalt ut på telefonen. Mener at jeg var hes i stemmen også fordi jeg var forkjølet hahaha. Men det sa jeg til han før han ringte for å gjøre han obs på hes stemme. Han som maste om telefon... aldri mer om jeg gir etter for mas. ;) 

Å høre seg selv på opptak og i ekko på telefon er noe jeg selv får hetta over og haha. Det er du ikke alene om. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...