Gå til innhold

Jeg er en feil


Ingeborg12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, Ingeborg12 skrev:

Jeg er en feil, å pga det fikk jeg depresjon sånn at jeg kan ta selvmord, slik at den feilen jeg er blir visket ut.

Hei! Selvsagt er du ingen feil! :) Husk at nettopp du vant kappløpet til eggcellen, og du ble skapt. Du er en vinner! ;)

Jeg tror ingen er "feil". Vi er her for en grunn, skapt av en høyere bevissthet (Gud). Og selv om vi ikke vet eller forstår hvorfor vi er her, så tror jeg vi vil få svar på det en gang. 

I mellomtiden får vi bare bruke det vi er og har til å prøve å være så friske som mulig ved å søke hjelp for våre vansker og problemer. Når helsa er på plass, eller blitt bedre, tror jeg det gir mening i tilværelsen å f.eks. glede andre/gjøre godt mot andre. 

Så jeg anbefaler deg å snakke med fastlegen. Det finnes gode medisiner som kan hjelpe mot depresjon. Og kanskje kan du også ha nytte av samtalebehandling, enten hos fastlegen, eller hos en psykolog. Uansett; all hjelp starter hos fastlegen! 

Anonymkode: 93feb...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hei! Selvsagt er du ingen feil! :) Husk at nettopp du vant kappløpet til eggcellen, og du ble skapt. Du er en vinner! ;)

Jeg tror ingen er "feil". Vi er her for en grunn, skapt av en høyere bevissthet (Gud). Og selv om vi ikke vet eller forstår hvorfor vi er her, så tror jeg vi vil få svar på det en gang. 

I mellomtiden får vi bare bruke det vi er og har til å prøve å være så friske som mulig ved å søke hjelp for våre vansker og problemer. Når helsa er på plass, eller blitt bedre, tror jeg det gir mening i tilværelsen å f.eks. glede andre/gjøre godt mot andre. 

Så jeg anbefaler deg å snakke med fastlegen. Det finnes gode medisiner som kan hjelpe mot depresjon. Og kanskje kan du også ha nytte av samtalebehandling, enten hos fastlegen, eller hos en psykolog. Uansett; all hjelp starter hos fastlegen! 

Anonymkode: 93feb...505

Takk for svaret, jeg tror kanskje jeg bør gå til fastlegen min🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Når man sier man er feil eller et null, er det ofte egentlig depresjonen som snakker - tror jeg. Og når du føler deg så langt nede at selvmordstankene begynner å overmanne deg, så er virkelig det beste du kan gøre å søke hjelp. Håper du har en god fastlege som er forståelsesfull og tar deg godt i mot, og at denne henviser deg til psykolog el. psykiater. Fastlegen kan og starte opp antidepressiva om hn vurderer det som et fornuftig tiltak. Hn kan og hjelpe med samtaler inntil du får avtale f.eks. på DPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...