Gå til innhold

Mye rart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er det mye rart her inne. Etter at NHD sluttet har virkelig dette forumet tapt seg. 

Anonymkode: de96f...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det mye rart her inne. Etter at NHD sluttet har virkelig dette forumet tapt seg. 

Anonymkode: de96f...cac

Hva mener du?

Anonymkode: af3f6...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Anonymkode: af3f6...4fd

Mye svada.

Anonymkode: de96f...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mye svada.

Anonymkode: de96f...cac

Ja det er jo de samme folka som henger her..

Og gjerne borderlinere som lurer på hva som skjer om de nekter behandling og sletter journalen i trass..

Anonymkode: af3f6...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo de samme folka som henger her..

Og gjerne borderlinere som lurer på hva som skjer om de nekter behandling og sletter journalen i trass..

Anonymkode: af3f6...4fd

Det kan umulig være nødvendig å komme med denne typen kommentarer. 

Anonymkode: 5d961...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er han sluttet? Er det offisielt ?

Jeg går bare innom her iblant for å se hva folk flest snakker om i våre dager.

Praten virker litt mere direkte på sak enn tidligere men ellers ikke så veldig forskjellig synes jeg.

Anonymkode: 99f39...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han sluttet? Er det offisielt ?

Han har gått av med pensjon og er ikke her som "offisiell" fagperson under fullt navn.

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går bare innom her iblant for å se hva folk flest snakker om i våre dager.

Og det er det opptil flere som gjør, under nick eller anonymt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

NHD er innom her en del, men under nick og ikke som en offisielt ansatt ekspert mer. Jeg er ganske sikker på at jeg nå etter å ha vært litt mer aktivt inne her en del har indetifisert hvilket nick han skjuler seg bak. Jeg kjenner igjen skrivestilen og kompetansen han viser.

Men jeg synes jo det er synd det skal være slik, og det blir mer arbeid på admin når en del diskusjoner her blir litt "feberhete." Men jeg tror DOL rett og slett lider under det faktum at andre nettjenester hvor man er garantert å få svar (som lommelegen.no) selv om man må betale for det nok er mer attraktive for publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det har mye med hva som skjer i verden å gjøre jeg. Hva man samtaler eller har dialog om og hvordan man svarer. Ingen mennesker er helt løsrevet alt annet. Mange også gamle så skumle og svikefulle. Skremmende uttalelser fra store og mindre større politikere og fremtidsvyer om hvordan det skal gå med taperene og dem som ikke er slik og slik eller tenker så og så. Osv..Alt i endring fra sekund til sekund.

Det nytter ikke å gråte over spilt melk det vet jeg jo,  men jeg griper meg ofte i å lenges mot sommeren og avisoverskrifter om et ganske alminnelig uhyret som igjen er observert i Seljordvannet eller et annet litt større vann i skog og mark og hvor båter ferdes kan. Og det er sommer og sigøynervognene siger langsomnedover med kurs for den lokale idrettsplassen med lokalavisa på slep. Sene sommerkvelder rekende omkring.Vi lærte mye ikke sant. Helt av oss selv. Alkurat som alle gjør i dag.

Anonymkode: 99f39...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

NHD er innom her en del, men under nick og ikke som en offisielt ansatt ekspert mer. Jeg er ganske sikker på at jeg nå etter å ha vært litt mer aktivt inne her en del har indetifisert hvilket nick han skjuler seg bak. Jeg kjenner igjen skrivestilen og kompetansen han viser.

Men jeg synes jo det er synd det skal være slik, og det blir mer arbeid på admin når en del diskusjoner her blir litt "feberhete." Men jeg tror DOL rett og slett lider under det faktum at andre nettjenester hvor man er garantert å få svar (som lommelegen.no) selv om man må betale for det nok er mer attraktive for publikum.

Nhd viste lite kompetanse når det gjelder. Hans meninger var svært konservafive og passet bedre under 2. Verdenskrig, og ikke hos en moderne, profesjonell psykiater.

Anonymkode: af3f6...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nhd viste lite kompetanse når det gjelder. Hans meninger var svært konservafive og passet bedre under 2. Verdenskrig, og ikke hos en moderne, profesjonell psykiater.

Anonymkode: af3f6...4fd

Javel? Det må du jo få lov til å mene.. 

Men det er mange her, inkludert meg selv, som satte veldig pris på ham og syntes han var mer enn dyktig og klok i sine svar og råd. 

Heldigvis er han fremdeles her ;)

Anonymkode: ed156...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nhd viste lite kompetanse når det gjelder. Hans meninger var svært konservafive og passet bedre under 2. Verdenskrig, og ikke hos en moderne, profesjonell psykiater.

Anonymkode: af3f6...4fd

Det kjenner jeg meg ikke igjen i!

Anonymkode: 6533b...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Ingen er like, ei heller psykiatere. Nå var min referanse til kompetanse mer ment i retningen "man ser at den som skriver innlegg under et gitt nick har betydelig helsefaglig kompetanse på innleggene som skrives. Kompetent eller ikke kompetent. Jeg har vel aldri vært enig i alt han mener, men det ville uansett vært lite sunt. Jeg har inntrykk av at han kan mye om medisiner i alle fall, og i mange tilfeller er det nettopp problemstillinger i forhold til dette folk henvender seg her. I tillegg har jeg faktisk ganske høy respekt for en som er fagperson gidder å svare i en så utstrakt grad her inne - av det jeg rett og slett tror må være en form for idealisme. Svært få gjør sånt ubetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nhd viste lite kompetanse når det gjelder. Hans meninger var svært konservafive og passet bedre under 2. Verdenskrig, og ikke hos en moderne, profesjonell psykiater.

Anonymkode: af3f6...4fd

Din kommentar er vel enda mer unyansert enn nhd på sitt aller verste?

Jeg er uenig i at han viste liten kompetanse generelt sett, tvert om virker han svært oppdatert på forskning og faglige retningslinjer. Derimot har jeg noen ganger reagert på holdninger han har gitt uttrykk for; særlig i måten han fra tid til annen kommenterer mennesker med eupf eller pasienter som ikke ønsker å etterkomme råd om medisinering. 

Anonymkode: 5d961...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes folk her inne skal være sjeleglad for at NHD fremdeles vil være her inne og hjelpe sårbare mennesker litt. Jeg gikk til behandling i 15 år og betalte i dyre dommer i alle år.. Etter jeg slutta har ikke psykiateren ville ha gjort NOE for å hjelpe meg selv om det sto om liv og helse.. Ikke at det kan forventes altså.. Men bare ikke vær utakknemlig overfor NHD han har hjulpet meg MASSE..

Anonymkode: d8717...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2018 den 10.50, laban skrev:

Han har gått av med pensjon og er ikke her som "offisiell" fagperson under fullt navn.

Hvordan vet folk sånt? Jeg tror jo jeg forstår hvem du snakker om, men jeg skjønner ikke at folk forstår sånt helt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Hvordan vet folk sånt? Jeg tror jo jeg forstår hvem du snakker om, men jeg skjønner ikke at folk forstår sånt helt av seg selv.

At han har gått av med pensjon, er en offentlig sak.  Det har stått forskjellige steder i media.  Jeg tror jeg leste det første gang i Dagbladets lørdagsmagasin i fjor sommer. 

Hvis du lurer på hvordan vi "vet" hvilke svar som kommer fra ham eller hvilket nick de er undertegnet med, så er det basert på skrivestil og innhold, slik FjellOgDalar skriver ovenfor her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

At han har gått av med pensjon, er en offentlig sak.  Det har stått forskjellige steder i media.  Jeg tror jeg leste det første gang i Dagbladets lørdagsmagasin i fjor sommer. 

Hvis du lurer på hvordan vi "vet" hvilke svar som kommer fra ham eller hvilket nick de er undertegnet med, så er det basert på skrivestil og innhold, slik FjellOgDalar skriver ovenfor her. 

Ja, det var det med å vite. Jeg tror man må ha skikkelig sær skrivestil for at jeg skal kjenne igjen. Virker liksom som folk forstår slike ting så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...