Gå til innhold

Å ta antidepressiva annenhver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har trappet ned fra 20 til 10 mg Brintelix. Nå skal jeg ned i 5 mg skal jeg ta 10 mg annenhver dag. Dette har jeg gjort en stund. Feks  I går tok jeg ingenting og i dag tok jeg 10 mg. En liten time etter inntak er det som om kroppen mister all energi og jeg blir irritabel og utilpass. Jeg får parestesier og svimmelhet. I flg psykiater er det ikke mulig å føle forskjell fordi Brintelix bruker så lang tid på å gå ut av kroppen. Jeg har også hørt fra folk her på DOL at dette er uproblematisk. Hvorfor opplever jeg disse svingningene i kroppen  da? Er det noe jeg innbiller meg?. Andre som har lignende erfaringer. ? . Jeg har spurt psykiateren om jeg kan få 5 mg tbl og ta de hver dag men hun mener det er helt unødvendig. 

Anonymkode: 4d84a...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trappet ned fra 20 til 10 mg Brintelix. Nå skal jeg ned i 5 mg skal jeg ta 10 mg annenhver dag. Dette har jeg gjort en stund. Feks  I går tok jeg ingenting og i dag tok jeg 10 mg. En liten time etter inntak er det som om kroppen mister all energi og jeg blir irritabel og utilpass. Jeg får parestesier og svimmelhet. I flg psykiater er det ikke mulig å føle forskjell fordi Brintelix bruker så lang tid på å gå ut av kroppen. Jeg har også hørt fra folk her på DOL at dette er uproblematisk. Hvorfor opplever jeg disse svingningene i kroppen  da? Er det noe jeg innbiller meg?. Andre som har lignende erfaringer. ? . Jeg har spurt psykiateren om jeg kan få 5 mg tbl og ta de hver dag men hun mener det er helt unødvendig. 

Anonymkode: 4d84a...255

Har du forsøkt å dele den for å sjekke om det føles bedre?

Anonymkode: 63b3e...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk skal det gå greit pga den lange halveringstiden. Men så er det slik at folk er svært ulike - også når det gjelder medisiner. Kanskje er du en rask nedbryter/omsetter som får et meget svingende serumnivå på denne doseringen.

Fikk du forresten god effekt av B? Ble det målt serumkonsentrasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, kupton skrev:

Teoretisk skal det gå greit pga den lange halveringstiden. Men så er det slik at folk er svært ulike - også når det gjelder medisiner. Kanskje er du en rask nedbryter/omsetter som får et meget svingende serumnivå på denne doseringen.

Fikk du forresten god effekt av B? Ble det målt serumkonsentrasjon?

Takk for svar. Jeg er ganske sikker på at den reaksjonen jeg har er virkelig. Jeg tåler ubehag men syns kanskje det er litt unødvendig. Jeg hadde effekt av B. Hadde likevel et ganske svingende følelsesliv. Ved 20 mg var jeg bedre ang tvangstanker. Psykiateren min mener at ved angst og OCD trenger man bare 5 mg og ved depresjon større doser. Da jeg er bedre ang depresjon reduserer hun derfor dosen til 5 mg. Noe som for min del resulterer i mer angst og tvang igjen. Psykiateren mener det ikke er vanlig å ta blodprøver. 

Anonymkode: 4d84a...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg er ganske sikker på at den reaksjonen jeg har er virkelig. Jeg tåler ubehag men syns kanskje det er litt unødvendig. Jeg hadde effekt av B. Hadde likevel et ganske svingende følelsesliv. Ved 20 mg var jeg bedre ang tvangstanker. Psykiateren min mener at ved angst og OCD trenger man bare 5 mg og ved depresjon større doser. Da jeg er bedre ang depresjon reduserer hun derfor dosen til 5 mg. Noe som for min del resulterer i mer angst og tvang igjen. Psykiateren mener det ikke er vanlig å ta blodprøver. 

Anonymkode: 4d84a...255

Dette er jo helt tragisk. Du må komme deg til en annen psykiater, og få stått på den rette dosen i forhold ti tvangsproblematikken din. Det er flott at depresjonen din er bedre, men tvangen er der jo fortsatt, og den må jo også behandles riktig. Si du ønsker en second opinion angående behandling av tvang og brintellixmedisinering. 

Anonymkode: 68504...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg er ganske sikker på at den reaksjonen jeg har er virkelig. Jeg tåler ubehag men syns kanskje det er litt unødvendig. Jeg hadde effekt av B. Hadde likevel et ganske svingende følelsesliv. Ved 20 mg var jeg bedre ang tvangstanker. Psykiateren min mener at ved angst og OCD trenger man bare 5 mg og ved depresjon større doser. Da jeg er bedre ang depresjon reduserer hun derfor dosen til 5 mg. Noe som for min del resulterer i mer angst og tvang igjen. Psykiateren mener det ikke er vanlig å ta blodprøver. 

Anonymkode: 4d84a...255

Merkelige vurderinger den psykiateren gjør. Uavhengig av hva hun skulle tro og mene fra før, så skal da medisiner som det der hovedsakelig doseres etter effekt.

Og om du opplever ubehag av 10 mg annenhver dag burde hun også hørt på deg og gitt deg 5 mg tabletter.

Høres ut som en psykiater som har pugget felleskatalogen og konsentrert seg om forskning på gruppenivå, uten tanke for at det finnes individuelle variasjoner. Se om du får byttet til noen som har mer peiling, og ikke minst - som hører på pasienten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...