Gå til innhold

Ord som du blir såret av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som kommer på noen ord sagt fra et annet menneske som man husker at man ble ganske såret av. ... Hva skal til for at du kan føle deg såret? Hvilke ord? Noe du husker?

Anonymkode: 905b1...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke noe spesielt som jeg husker. Men det er klart. Alle har vi våre greier. Man må bare umerkelig snike seg bort fra sånne steder.og miljøer😊

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri forstått hvorfor det er ting eller noe man ikke skal eller bør snakke om. Muligens det derfor jeg ikke husker noen spesielle episoder eller ord akkurat nå i mitt liv.

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Istedet for å bli såret eller innta offerrollen bør man kanskje heller si" Dette bør du uttdype nærmere i en av dine glitrende kronikker eller i din neste bok" Om vedkommende ikke skriver særlig mye. Hvilket ansvar har man egentlig for det? Finnes det noe ansvar som er helt ubegrenset egentlig. Kanskje ovenfor barna sine? Men selv der strekker jo ikke alltid kjærligheten TILL??

Jo jeg blir absolutt såret men mer av " den underliggende setting" over sviket mer enn ordene.

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir såret når noen påpeker svakheter som jeg virkelig prøver å jobbe med eller synes jeg har blitt bedre på. Feks har jeg lett for å stresse. Så når jeg prøver  å være  rolig og behersket og noen sier at jeg må slutte å stresse så sårer det litt. 

Anonymkode: 15798...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt man kan bruke feil ord i situasjonen. Ofte tror jeg det har sammenheng med at man av en eller annen grunn ikke klarer å være i øyeblikket.Situasjonen er kanskje lik noe vedkommende bare ikke takler også klarer bare vedkommende å få frem noen litt intetsigende ord kanskje bare fordi vedkommende synes det å snu å bare gå kanskje er for sent. Språk kan være vanskelig. Man kan kanskje ha litt selvoppfyllende profeti ubevisst. At man bare venter noe negativt og dermed er ekstremt på vakt. Å være språkbruker er jo egentlig som enhver annen jobb. Bare at der er intet sikkerhetsnett. Ikke som hvis du kanskje er yrkesfisker å ved en arbeidsulykke får armen inn i en vaier og ikke kan rette ut armen siden da der er ingen behandling for dette. Men da har jo fiskeren krav på erstatning fra der han jobbet etter loven gjennom forsikringer osv. Nedkortet ved grov uaktsomhet selvsagt. Hvis ikke hele systemet bare er fusk og fanteri da. Vi får håpe ikke språket er det iallefall.😊

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men man bør være mer forsiktig synes jeg også spesielt hvis man har med barn og unge å gjøre. Lytte til andres private samtaler kanskje også mennesker som er i dyp krise eller snoke i andres privatliv i journaler for så å droppe det mot dem som de skulle uttalt seg fra FN sin talerstol. Ja det synes jeg svært lite om. Andre får ha sine ting i fred for meg. Men jeg er jo heller ikke noe lite barn.😊

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Går ikke og tenker på ting som har såret meg, men jeg har nok blitt endel såret. Nå er jeg mer harhudet enn før og blir ikke så lett såret,men kan bli sint på andres vegne når de blir urettferdig behandlet. Da koker det i meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen har noe vemmelig å si så er det bedre å ikke si noe som helst igjen. Enten ikke besvare det, eller si :da ser du ikke meg for den jeg er osv. Det spørs hva som sies, men jeg har lært at det beste er å finne et passende svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det begås feil i alt hele tiden tror jeg. Ikke minst i barneoppdragelse. Hva som vêr frekt og uforskappet før i tida er ikke slik i dag for mange. Mange i dag er også veldig overtroiske tror jeg og da kan det være vanskelig å finne noe felles interesseområde. Det hender også folk bare sier noe for å dekke over egen feil og mangler. Kanskje sier de skal kanskje noe i ferien de innerst inne vet med seg selv de neppe får råd til. Bare for å ikke virke helt uinteressant ute i det sosiale liv. Jeg mener jeg tror ikke alltid folk mener å såre. Mye kan være usikkerhet i kanskje nye og andre sosiale settinger og ikke minst situasjoner. Det er vel helst hva de nærmeste mener som betyr mest for de fleste vil jeg tro. Men man må også huske tror jeg at alle kan bli alvorlig syke  og rammet av så mye og kanskje si sårende ting de ikke hadde sagt under andre betingelser eller situasjoner. Alt er ikke lett. Man kan ofte føle seg så maktesløs synes jeg.

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener hvis ordene faller fra en alvorlig syk person som kanskje er ens nærmeste ja da " legger man noe imellom" som det heter. Det vil si man tolker iallefall ikke alt i værste mening. Slik er kjærligheten.

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan jo bare prøve å lære av feilene sine når man forstår mere og håpe at utviklingen fører oss stadig videre og fremover.

Anonymkode: 8966e...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt såret mange ganger. Men jeg forsøker å tenke over hvem ordene kommer ifra, hvorfor osv. Og forsøker å ikke legge så mye i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...