Gå til innhold

Hjerneslag (Hjerneblødning)


Athit98

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en del spørsmål angående hjerneslag. Jeg er ikke helt sikker hvor jeg spør om sånne spørsmål, men prøver lykken min på denne nettsiden.  

Min mor på 30-åra nå ble rammet av hjerneslag for cirka 2 år siden.  Det skjedde mens hun var på jobb og ble kjørt umiddelbart til sykehuset der hun ble liggende der i kanskje 1-2 måneder. Legen sa at hun hadde fått hjerneblødning. På tidspunktet jeg fikk høre dette gikk jeg på andre klassen på videregående, og skjønte fort noe skikkelig galt hadde skjedd, men ikke hvor alvorlig det var.

Tilstanden hennes var kritisk og ingen visste helt om hun skulle overleve skaden. Hun lever fortsatt i dag men hun er ikke helt den samme personen som før. Hun er alltid sliten og trøtt og sliter med å snakke helt ordentlig. Så familien har ikke helt vært den samme etter hendelsen grunnet av at vi må ta ting rolig med henne. Så spørsmål mitt er egentlig angående fremtiden til moren min. Hun betyr utrolig mye for meg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Saken er at jeg kunne spurt henne selv, men problemet er at jeg synes det er altfor tungt å spørre henne om det fordi jeg vet det vil såre både meg og familien hvis jeg gjør det. Tanken av det gjør altfor vondt så vil helst høre det fra noen andre.  så her kommer spørsmålet mitt. Hva er risikoen for å dø etter en hjerneblødning, og er det noe jeg burde forberede meg for?

Alle tips og fakta vil hjelpe meg utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en onkel som fikk blødning da han var 22, han er nå 50. Jeg har en far som fikk slag da han var 56, men det var ett infarkt (propp), han lever enda er nå 69.

 

 

Anonymkode: 276d0...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PS begge mine eksempler var svært alvorlige slag. Hvor det sto om livet. Onkel ble helt frisk, pappa fikk store språkproblemer.

Anonymkode: 276d0...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke at du trenger å bekymre deg for at hun dør nå siden hun overlevde slaget.  Hun kan som alle andre få slag igjen eller hjerteinfarkt, men det er ingen grunn til å tenke på.  Det viktigste nå er at hun får adekvat trening fremover og kan leve et fullverdig liv.

Anonymkode: 42348...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...