Gå til innhold

Hvem kan jeg stole på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært på 3 innvendige ultralyder. Den første var jeg på på sykehuset da jeg var satt opp til abort. Hun regnet meg som 7+1. Den andre ultralyden var hos en privat gynekolog som mente jeg var 6+3. Var på samme sted på sykehuset igjen og tok ultralyd igjen som viste akkurat det samme som første ultralyd, bare at dette var 2 uker seinere. Altså hun plusset da selvfølgelig på 2 uker siden sist. 

Jeg vet ikke hvem jeg kan stole på. Hun på sykehuset sa at de hadde et helt moderne ultralyd apparat som regnet alt ut selv så det kunne ikke ta feil, men hun private gynekologen mente at hun hadde rett da hun hadde så mye erfaring.

Hvem bør jeg stole på? 

Er det fort gjort å måle feil når de setter opp måling fra punkt til punkt på fosteret? Jeg vet ikke om det nyeste apparatet måler opp disse punktene selv eller hun som foretok ultralyden må gjøre dette manuelt og derfor kan ha målet feil?

 

Anonymkode: d057b...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan vel ikke helt stole på noen av målingene? Det er mye større risiko for å måle feil på et lite foster enn på et stort. Derfor bestemmer man først fosterets alder omkring 17-18 uker ved den sene ultralyd. Se mer på denne linken.

https://www.jordmorklinikken.no/tjenester/ultralyd/ultralyd-uke-for-uke/

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...