Gå til innhold

Flere som får avslag hos dps?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som får avslag på psykologhjelp hos dps, men samtidig trenger det?

Jeg har vært på vurderingsamtale(r) og psykologen ønsket ikke tilby videre hjelp. Føler jeg holder på å gli mer og mer inn i en klin kokos tilstand. Er det virkelig meningen jeg skal bruke fastlegen min som psykolog?? Skal jeg virkelig bruke opo tiden hans som dødsyke folk kunne trengt mer på å snakke om psykiske ting?

Anonymkode: 3abab...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flere som får avslag på psykologhjelp hos dps, men samtidig trenger det?

Jeg har vært på vurderingsamtale(r) og psykologen ønsket ikke tilby videre hjelp. Føler jeg holder på å gli mer og mer inn i en klin kokos tilstand. Er det virkelig meningen jeg skal bruke fastlegen min som psykolog?? Skal jeg virkelig bruke opo tiden hans som dødsyke folk kunne trengt mer på å snakke om psykiske ting?

Anonymkode: 3abab...7c3

Hva er dps sin begrunnelse for avslaget? Og hva mener de vil være egnet løsning for deg?

Anonymkode: 08dcc...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er dps sin begrunnelse for avslaget? Og hva mener de vil være egnet løsning for deg?

Anonymkode: 08dcc...548

Psykologen sa at siden jeg hadde fastlegen så trengte jeg ikke psykolog. "Du kan snakke med fastlegen".

Flere som har fått avslag?

Anonymkode: 3abab...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva sliter du med?

Anonymkode: c046e...414

Nei her er det no muffins'

Jeg nekter å utgi noe mer til dere bare forsøker å lure meg i en felle men det går ikke

Anonymkode: 3abab...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det muffins på gang

Så sånn er det

Anonymkode: 3abab...7c3

Er det noen som tuller?

Anonymkode: 92c96...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det muffins på gang

Så sånn er det

Anonymkode: 3abab...7c3

Så du baker muffins? Kos deg! 

Anonymkode: 8b8b0...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror nok det er lys muffins. Er ikke så mye sjokolademuffins her i strøket, men en vet aldri. Det kan være hvem som helst.

200 grader, 25 minutter

Anonymkode: 3abab...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykologen sa at siden jeg hadde fastlegen så trengte jeg ikke psykolog. "Du kan snakke med fastlegen".

Flere som har fått avslag?

Anonymkode: 3abab...7c3

Ganske mange får avslag. Noen fordi dps mener at kommunens psykiatritjeneste kan tilby god hjelp, andre fordi dps mener at fastlegen kan gi tilstrekkelig hjelp. 

Det beste du kan gjøre nå, er kanskje å diskutere avslaget med fastlegen og høre hva vedkommende mener. 

Anonymkode: 08dcc...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok det er lys muffins. Er ikke så mye sjokolademuffins her i strøket, men en vet aldri. Det kan være hvem som helst.

200 grader, 25 minutter

Anonymkode: 3abab...7c3

Ja, det er det jeg tenker også. Men mye statistikk viser at det er sjokolademuffinsene det er mest muffens med. Men det vil selvsagt de lyse muffinsene med røde klær ikke innrømme. 

Midterste rille. 

Anonymkode: 8b8b0...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja totalt enig i det. Men hvorfor røde klær? Her i bygda er det nok mest vanlig med blå eller svart pynt

Anonymkode: 3abab...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja totalt enig i det. Men hvorfor røde klær? Her i bygda er det nok mest vanlig med blå eller svart pynt

Anonymkode: 3abab...7c3

Tenkte på sosialistene. De kan ikke få nok av sjokolademuffins, og sluker de til og med rått og med bind for øynene. 

Anonymkode: 8b8b0...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som får avslag på psykologhjelp hos dps, men samtidig trenger det?

Jeg har vært på vurderingsamtale(r) og psykologen ønsket ikke tilby videre hjelp. Føler jeg holder på å gli mer og mer inn i en klin kokos tilstand. Er det virkelig meningen jeg skal bruke fastlegen min som psykolog?? Skal jeg virkelig bruke opo tiden hans som dødsyke folk kunne trengt mer på å snakke om psykiske ting?

Anonymkode: 3abab...7c3

Jeg har fått mye avslag fra dps. Jo eldre man er jo større sjanse for avslag. De tenker kost og nytte. Unge mennesker lønner det seg å hjelpe for de kan komme ut i jobb. De som er eldre er det verre med. De mener alltid at man kan få hjelp i primærhelsetjenesten, dvs hos fastlege eller psykiatrisk helsearbeider. Kanskje du skal prøve det siste? Hvis ikke må du søke hos de private med eller uten driftsavtale. Fastlegen skal ha oversikt over psykologer/psykiatere i nærheten. Be om liste. 

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar inn de enkle pasientene som den kan sende ut i livet etter 10 times samtaler med ett eller annet utdannet personell. Så tar de inn de pasientene som er så syke at de risikerer refs fra oven hvis ikke de tilbyr behandling. Alle midt i mellom må finne noe annet. Jeg kan anbefale kommunens tjenester, eneste problemet der er at de fortrinnsvis tar inn pasienter som er ferdigbehandlet på dps...så, var ikke så enkelt der heller men du kan få legen til å pushe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Soletti skrev:

De tar inn de enkle pasientene som den kan sende ut i livet etter 10 times samtaler med ett eller annet utdannet personell. Så tar de inn de pasientene som er så syke at de risikerer refs fra oven hvis ikke de tilbyr behandling. Alle midt i mellom må finne noe annet. Jeg kan anbefale kommunens tjenester, eneste problemet der er at de fortrinnsvis tar inn pasienter som er ferdigbehandlet på dps...så, var ikke så enkelt der heller men du kan få legen til å pushe på. 

Problemet mitt var at legen mente jeg var en enkel pasient for DPSen og sendte meg dit. Men jeg var nok psykere enn forventet og trengte virkelig hjelp. Så jeg var nok av disse midt i mellom som du beskriver. Men DPSen var mest opptatt av diagnostisering og få meg ut igjen. Lite dype samtaler og plan i terapien. De var mer opptatt av å fortelle meg at min diagnose ikke var så alvorlig i forhold til de dårligste på DPSen. Jeg følte meg jo psyk og ville jo bare ha hjelp. Ikke forstå et komplisert system om prioriteringer og sammenligning. Jeg hadde dårlig kjemi med terapauten på DPSen. Etter lang tid uten bedring ble jeg rådet til å bytte behandler og spurte om det var mulig. I stedet ble jeg « kastet ut» på dagen. Det var tydeligvis svært upopulært å spørre om noe slikt. Heldigvis la NAV press på fastlegen og fastlegen fikk ordnet med en avtalespesiellist. Det er for meg en mye bedre løsning. Det er nedverdigende og svært uheldig at man har et system der man blir sammenlignet med andre og vurdert  i hvilken grad man trenger hjelp eller ikke. For hvert menneske er plagene man opplever vanskelig nok og alle trenger da å bli møtt med respekt og forståelse enten det er lettere, moderate eller alvorlige problemer. Dessuten er det vanskelig på et legekontor å egentlig vite hvor alvorlig dine psykiske plager er.  Det var mye jeg ikke klarte å si til legen min. 

Anonymkode: cf8d9...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...