Gå til innhold

Kjenner noen som har blitt tvangsinnlagt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meg selv, grunnet selvmordsforsøk/suicidalitet. Ei venninne, grunnet selvmordsforsøk/suicidalitet og psykose. 

 

Anonymkode: abadf...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Ja. Både meg selv og andre. Fordi de vurderte at jeg ikke tok vare på meg selv, og de vurderte at jeg var til fare for meg selv. Det er vanglivis derfor de tvangsinnlaegger. Om man er til fare for seg selv eller andre - om jeg skal generalisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du noen som har blitt tvangsinnlagt?

Familie/venner? Hvorfor?

Anonymkode: 07f82...dd5

En kamerat på grunn av mani. 

Meg selv på grunn av depresjon med selvmordstanker som ble tolka alvorligere enn de faktisk var, første gang hos den psykiateren, han trodde jeg var impulsiv pga Tourettes, noe som ikke stemmer. Ikke frivillig der og da på grunn av hadde overnattingsgjester.

Ønsker eller frykter du å bli tvangsinnlagt?

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Villanda skrev:

En kamerat på grunn av mani. 

Meg selv på grunn av depresjon med selvmordstanker som ble tolka alvorligere enn de faktisk var, første gang hos den psykiateren, han trodde jeg var impulsiv pga Tourettes, noe som ikke stemmer. Ikke frivillig der og da på grunn av hadde overnattingsgjester.

Ønsker eller frykter du å bli tvangsinnlagt?

Ønsker Absolut ikke å bli det.

Men hvis jeg motsier meg innleggelse så er jeg redd ja

Anonymkode: 07f82...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært tvangsinnlagt en rekke ganger. Både fordi jeg ikke greide å ta vare på meg selv,  at jeg var til fare for meg selv og i tillegg psykose.

Det jeg opplevde,  var at de overførte meg på frivillig så fort de så at jeg begynte å få kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
yellow ledbetter

Ja, for lenge siden, en kompis av foreldrene mine. Han ble paranoid og kollapset, rett og slett, etter å ha vært rusa og manisk lenge. Politiet måtte sette på han håndjern fordi han gikk amok da noen prøvde å hjelpe han, og så fikk han en beroligende sprøyte og ble kjørt til psykiatrisk sykehus. Han var glad til i etterkant, selv om det var en forferdelig opplevelse der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, har vært med flere på legevakten og vært med på taxi til innleggelse. Har heldigvis ikke kommet så langt selv. Her er det jeg som har tatt med min eks og to av tidligere venner på legevakten og blitt bedt om å følge dem i taxien til psykiatrisk. Psykose, suicidale, osv. Kjenner til de fleste psykiatriske avdelinger i Osloområdet. Det var tungt første gangen, men det er en lettelse at folk sa i fra til meg. Aldri trengt å ringe politiet. 

Panikkanfall, agorafobi og diverse annen angst river meg i fillebiter, mens disse situasjonene taklet jeg med is i magen. Som da jeg bisto i en bilulykke, var jeg den eneste som tok det med is i magen. Er visst vanlig, men likevel...

Anonymkode: 7b842...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har vært med flere på legevakten og vært med på taxi til innleggelse. Har heldigvis ikke kommet så langt selv. Her er det jeg som har tatt med min eks og to av tidligere venner på legevakten og blitt bedt om å følge dem i taxien til psykiatrisk. Psykose, suicidale, osv. Kjenner til de fleste psykiatriske avdelinger i Osloområdet. Det var tungt første gangen, men det er en lettelse at folk sa i fra til meg. Aldri trengt å ringe politiet. 

Panikkanfall, agorafobi og diverse annen angst river meg i fillebiter, mens disse situasjonene taklet jeg med is i magen. Som da jeg bisto i en bilulykke, var jeg den eneste som tok det med is i magen. Er visst vanlig, men likevel...

Anonymkode: 7b842...91b

Flere ganger? Hva slags vennekrets har du egentlig??

Anonymkode: 41793...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror det er viktig å huske at syke det kan alle bli. Tror tvangsinnleggelse sjelden hjelper noen. Tror mer på å hjelpe pasienten med de tingene pasienten i situasjonen ikke mestrer. Såsom bolig og arbeid.

Anonymkode: 7948a...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...