Gå til innhold

Føler meg fengslet...


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Av min psykiske helse, jeg har det ikke bra og sliter veldig for tiden. Men hvordan vite om dette henger sammen med min diagnose? Og hvorfor ta ap om det ikke er psykose? Vil det da hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Av min psykiske helse, jeg har det ikke bra og sliter veldig for tiden. Men hvordan vite om dette henger sammen med min diagnose? Og hvorfor ta ap om det ikke er psykose? Vil det da hjelpe?

Du har tatt AP tidligere. Hjalp det?

Anonymkode: 34d09...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tatt AP tidligere. Hjalp det?

Anonymkode: 34d09...4bc

Følte meg ikke bra da heller, blir aldri bra :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Av min psykiske helse, jeg har det ikke bra og sliter veldig for tiden. Men hvordan vite om dette henger sammen med min diagnose? Og hvorfor ta ap om det ikke er psykose? Vil det da hjelpe?

Hva sier psykiateren din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hva sier psykiateren din ?

Skal til han i morgen, de har hele tiden ment jeg trenger medisiner pga psykotiske symptomer. Men dette er jo noe annet? Får ta det opp og si jeg føler meg ikke bra, men vet ikke om de tar det alvorlig. Det vises jo ikke utenpå hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Skal til han i morgen, de har hele tiden ment jeg trenger medisiner pga psykotiske symptomer. Men dette er jo noe annet? Får ta det opp og si jeg føler meg ikke bra, men vet ikke om de tar det alvorlig. Det vises jo ikke utenpå hos meg. 

Det er i hvert fall ikke du som skal finne ut hva du trenger av medisiner. Det er det han som skal gjøre , så da får du gi han en utfordring og være TYDELIG. 

Du sier : Jeg har to problemer som skal løses.

1. Jeg trenger medisiner som bedrer det psykiske jeg sliter med. 

2. Disse medisinene skal ikke gi meg ulvehunger og hindre meg i å fortsette med vektnedgangen. 

Vips, så var det problemet løst :rolleyes:

Neida, så enkelt er det kanskje ikke, men det er han skal forsøke å løse denne oppgaven når det gjelder medisiner. Det er ikke du. 

Din oppgave er å bidra med det du kan gjøre noe med. Frisk luft og mosjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det er i hvert fall ikke du som skal finne ut hva du trenger av medisiner. Det er det han som skal gjøre , så da får du gi han en utfordring og være TYDELIG. 

Du sier : Jeg har to problemer som skal løses.

1. Jeg trenger medisiner som bedrer det psykiske jeg sliter med. 

2. Disse medisinene skal ikke gi meg ulvehunger og hindre meg i å fortsette med vektnedgangen. 

Vips, så var det problemet løst :rolleyes:

Neida, så enkelt er det kanskje ikke, men det er han skal forsøke å løse denne oppgaven når det gjelder medisiner. Det er ikke du. 

Din oppgave er å bidra med det du kan gjøre noe med. Frisk luft og mosjon. 

Ok. Er bare redd de ikke tar det på alvor, jeg sliter skikkelig nå. Det er ofte kaos i hodet mitt,noen ganger hører jeg stemmer inni hodet og får inn telepatiske beskjeder. Sliter med søvnen også nå, men sover jo. Sykepleieren var inne på latuda, men sa jeg måtte ta det opp med psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Er bare redd de ikke tar det på alvor, jeg sliter skikkelig nå. Det er ofte kaos i hodet mitt,noen ganger hører jeg stemmer inni hodet og får inn telepatiske beskjeder. Sliter med søvnen også nå, men sover jo. Sykepleieren var inne på latuda, men sa jeg måtte ta det opp med psykiater. 

Dette må du fortelle og da blir du bok tatt på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Dette må du fortelle og da blir du bok tatt på alvor. 

Håper det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell akkurat det du har skrevet her i tråden til oss. Skriv det ned om du er redd at du ikke skal få det tydelig frem, eller at du skal glemme noe. Ap brukes til så mangt, mye mer enn psykotiske symptomer. Det brukes til både tankekjør, depresjoner, til å stabilisere, osv. Tror du vil ha god nytte av en liten dose av det igjen, men få samtidig frem det med vekt og viktigheten av det også. Synes det er viktig at du prøver å finne mest mulig tiltak får å bedre både din fysiske og psykiske helse. Kjempebra at du tar tak i ting. 

Og glem heller ikke viktigheten av en liten tur ut i frisk luft nå når kroppen din er lettere. Nå har du ikke så mye å dra på og det skulle etter hvert kjennes lettere ut å få til det. Det vil også hjelpe deg til å gå raskere ned i vekt, men viktigere er det at det er så sunt for deg, også psykisk og mentalt, og du vil klare mer og mer av det meste etter hvert tror jeg. Du får styrke av turer i frisk luft nå når våren har kommet. Nå har vi ingen unnskyldning lenger når det gjelder været. Merker du ikke forskjell på å gå turer nå når kroppen er lettere? Selv syntes jeg at det gjorde underverker når jeg selv hadde gått ned fra der hvor du var til der du er nå. Pusten var lettere, og bakkene kjentes ikke så uoverkommelige ut. Klarte å gå litt lengre turer for hver dag og det var motiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 minutter siden, tilstede skrev:

Fortell akkurat det du har skrevet her i tråden til oss. Skriv det ned om du er redd at du ikke skal få det tydelig frem, eller at du skal glemme noe. Ap brukes til så mangt, mye mer enn psykotiske symptomer. Det brukes til både tankekjør, depresjoner, til å stabilisere, osv. Tror du vil ha god nytte av en liten dose av det igjen, men få samtidig frem det med vekt og viktigheten av det også. Synes det er viktig at du prøver å finne mest mulig tiltak får å bedre både din fysiske og psykiske helse. Kjempebra at du tar tak i ting. 

Og glem heller ikke viktigheten av en liten tur ut i frisk luft nå når kroppen din er lettere. Nå har du ikke så mye å dra på og det skulle etter hvert kjennes lettere ut å få til det. Det vil også hjelpe deg til å gå raskere ned i vekt, men viktigere er det at det er så sunt for deg, også psykisk og mentalt, og du vil klare mer og mer av det meste etter hvert tror jeg. Du får styrke av turer i frisk luft nå når våren har kommet. Nå har vi ingen unnskyldning lenger når det gjelder været. Merker du ikke forskjell på å gå turer nå når kroppen er lettere? Selv syntes jeg at det gjorde underverker når jeg selv hadde gått ned fra der hvor du var til der du er nå. Pusten var lettere, og bakkene kjentes ikke så uoverkommelige ut. Klarte å gå litt lengre turer for hver dag og det var motiverende.

Ja får gjøre det,men syns det er så dumt å komme med en lapp. Ja vekt vil jeg ikke opp i igjen, sykepleieren mente latuda var mildere enn risperdal og xeplion når det gjalt det. 

Jeg vil begynne å gå tur nå, og det er lettere å bevege seg nå enn før. Men jeg røyker så pusten er tung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det finnes en mellomting mellom å ta null AP og å ta masse AP.

Men det prøver du jo ikke, siden det er så mye av og på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Du vet at det finnes en mellomting mellom å ta null AP og å ta masse AP.

Men det prøver du jo ikke, siden det er så mye av og på..

Åjo det har jeg prøvd,men legen vil jo alltid øke. Men nå skal jeg ta en liten dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke vite om det er psykose. AP kan virke for mange tilstander (angst, tankekjør, uro, søvnvansker) men ikke på mangel på initiativ/inaktivitet etc

Jeg får bedre hjelp av strattera siden jeg har adhd, og må ha masse fysisk aktivitet.

Jeg er helt avhengig av å bevege meg mye. Hvis ikke blir alt kaos, jeg henger ikke sammen.

Jeg får nå en støttekontakt til dette formålet. Det er jeg glad for. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, Tuulli skrev:

Du trenger ikke vite om det er psykose. AP kan virke for mange tilstander (angst, tankekjør, uro, søvnvansker) men ikke på mangel på initiativ/inaktivitet etc

Jeg får bedre hjelp av strattera siden jeg har adhd, og må ha masse fysisk aktivitet.

Jeg er helt avhengig av å bevege meg mye. Hvis ikke blir alt kaos, jeg henger ikke sammen.

Jeg får nå en støttekontakt til dette formålet. Det er jeg glad for. 

 

 

Ok. Nei jeg vet ikke hva det er for å være ærlig, har mine teorier og snakker litt om det i dag. Han spurte hva jeg mente om innleggelse for å stabilisere medisiner,men der er det så mange ulike energier. Blir dårlig jeg da. Og han ville jeg skulle ta xeplion, typisk det. Latuda hjalp ikke sa han,men likevel vil jeg prøve det igjen. Så det ble latuda,begynner i kveld med 18,5 mg, så skulle jeg øke til 37 og så 74 men det er jo ikke en liten dose. Og kanskje jeg trengte mer,men jeg vil jo ha en liten dose. Tenker jeg stopper på 37 mg jeg. Måtte prøve i to uker for å se om det hjalp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg er lei meg og forvirret, psykiateren og sykepleieren vurderer meg så ulikt. Psykiateren sier jeg er psykotisk, men sykepleieren sier jeg ikke er det. Er de i det hele tatt på samme planet? De tenker jo helt ulikt, men i dag åpnet jeg meg mer. Måtte jo det hvis jeg skulle få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Men jeg er lei meg og forvirret, psykiateren og sykepleieren vurderer meg så ulikt. Psykiateren sier jeg er psykotisk, men sykepleieren sier jeg ikke er det. Er de i det hele tatt på samme planet? De tenker jo helt ulikt, men i dag åpnet jeg meg mer. Måtte jo det hvis jeg skulle få hjelp. 

Hvis du fremdeles har den samme sykepleieren som du har fortalt om i mange år så høres han virkelig ut som en snodig type. Jeg vil råde deg til å høre på det psykiateren sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nei jeg vet ikke hva det er for å være ærlig, har mine teorier og snakker litt om det i dag. Han spurte hva jeg mente om innleggelse for å stabilisere medisiner,men der er det så mange ulike energier. Blir dårlig jeg da. Og han ville jeg skulle ta xeplion, typisk det. Latuda hjalp ikke sa han,men likevel vil jeg prøve det igjen. Så det ble latuda,begynner i kveld med 18,5 mg, så skulle jeg øke til 37 og så 74 men det er jo ikke en liten dose. Og kanskje jeg trengte mer,men jeg vil jo ha en liten dose. Tenker jeg stopper på 37 mg jeg. Måtte prøve i to uker for å se om det hjalp. 

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke takker ja til innleggelse for å få skikk på medisineringen.

Anonymkode: 34d09...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Lillemus skrev:

Hvis du fremdeles har den samme sykepleieren som du har fortalt om i mange år så høres han virkelig ut som en snodig type. Jeg vil råde deg til å høre på det psykiateren sier.

Han er grei da, men sier alltid at jeg ikke er psykotisk og da blir jeg lettet. Psykiateren kaller meg alltid psykotisk, og da blir jeg litt forvirret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke takker ja til innleggelse for å få skikk på medisineringen.

Anonymkode: 34d09...4bc

Jeg føler meg ikke trygg der, er redd energiene der og at noen skal drepe meg. Det er ikke lås på dørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...