Gå til innhold

Jeg gjør så mange feilvurderinger


GT1

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at folk med schizoaffektiv lidelse feilvurderer situasjoner. Jeg syns jeg gjør så mange feil og feilvurderinger, i dag gjorde jeg noe dumt igjen som får konsekvenser. Er det lavere intelligens? Jeg har mye høyere utdannelse, så det er ikke det som mangler. Syns jeg var mer intelligent før da jeg tok litium og clozapin. Nå er jeg på en måte sløv på zyprexa og quetiapin. Sløv er ikke det riktige ordet, men det er så vanskelig å forklare. Jeg blir i grunnen deprimert av dette, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg snakke med psykiateren om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man er ikke bare en uforbederlig kriminell selv om man gjør noen feil eller husker feil iblant. Ting har ofte en forklaring. Man kan få feile beskjeder eller mye man ikke selv har stor innvirkning på kan skje. Husker mange ganger flere på avdelingen ringte å sa de ikke kunne komme og dermed måtte noen passe både ditt og datt uten mulighet for lunsjpause engang og  jeg måtte ringe å avbestille planlagt time hos lege eller tannlege eller måtte si til dem hjemme at jeg ikke kunne komme for reisen ble så lang og jeg måtte være på jobben dagen etter. Man må bare prøve å rette opp feilen eller varsle straks man oppdager det. Men det er godt å snakke med noen om det selv om de kanskje ikke forstår viktigheten av at posten kommer frem eller at jobben har ingen vaktmester som kan hjelpe med stabling av tunge esker. Ingenting med intelligens å gjøre tror jeg. Man er kanskje ikke godt nok sosialt akseptert slik at man ikke får de rette meldinger eller er ikke forherda nok så man tar tingene for mye innover seg og tror alt handler om en selv og ens egne feil og mangler.

Anonymkode: ad3ec...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må tenke på de tingene man faktisk får TILL.I dag har jeg dusjet og ryddet på skrivebordet og konstatert at robotstøvsugeren ikke lenger er som før så imorgen må jeg ta frem den manuelle.😊

Anonymkode: ad3ec...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...