Gå til innhold

Merker dere oppgang i strømpris og mer trekkfull bolig enn dere trodde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, er ikke mye trekk her men er en nyere bolig så er nok ganske vindtett. Bruker lite strøm så tenker aldri på strømpris bruker det jeg trenger og får en liten regning. Men bor du i et stort gammelt hus så kan det sikkert merkes mye mer både av trekk og eventuelle variasjoner i strømpris, kanskje

Anonymkode: e653e...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, boligen er omtrent akkurat like lite trekkfull som jeg trodde ;)

 

Men strømregningen har vært skummelt høy i vinter likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker dere mye endringer?

Anonymkode: f4a75...073

Nei, jeg er litt sparsommelig på strømmen (gammelt opplegg og redd for å sprenge sikringene), men har da holdt varmen også i vinter. Ikke spesielt høye strømregninger hos meg heldigvis. Noe høyere enn før, men fint lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke ennå. Her jeg bor betaler jeg 800 hver måned og en gang i året så er det oppgjør. Ifjor fikk jeg igjen 2000, men hva det blir i år vet jeg ikke. Har brukt mindre strøm i år enn ifjor, så håper på litt mer. For meg er dette en fin ordning, spesielt når jeg får igjen :) Noe særlig trekkfull leilighet har jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Begynner å gå  opp mot 2000 pr måned men vinteren var kald i år. Med olje og ikke varmepumpe var det sjelden over 600 -.på årsbasis. Noe økning er kanskje på grunn av ny målerordning og betaling av denne . Klart vi også får betale for fortidas forsømmelser av manglende isolering og for lite ivaretaking av naturen , men allikevel rart. Men jeg er veldig enig i man kan bare økonomisere så godt man kan. Tror det er hva folk flest gjør.Er på sikt interessert i en mindre leilighet men månedlige  husleier andre steder så langt er for høye med min pensjon.Utleiemarkedet har jo husleier opp i 8 eller 10 tusen pr måned så selv om man sikkert får en god slump for hva man har så vil det ikke være mange årene før problemene melder seg mer enn noengang gang.  Om man får leid noe sted over lang tid når man ikke er helt ung lenger. Mange er kanskje redd for mye oppryddingsarbeid dersom folk bare blir syke. Men vil ikke svartmale prognosene. Jeg er ikke av de som har det værst på noe måte bare helsa hadde vært  bedre. Jeg er en mere hard negl.

På den annen side vil jo sikkert mye i samfunnet endre seg dersom mange opplever mye de samme problemer. Alt er i endring hele tiden.Alt vi vet i våre dager.  Man vil kanskje i økende grad lave mindre bofellesskap eller kanskje rimeligere og mindre boliger. Alle har ikke den samme bæreevne på så mange måter på tvers av så mye tror jeg. Bare framtida vil vise tror jeg.😊

Makt trenger man heldigvis ikke.😊

Anonymkode: f4a75...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle vil selvfølgelig klare seg selv så godt de kan så lenge de kan men strømpris er en sånn ting som betyr mye for de aller fleste stor som små husholdninger. Men noen økninger kanskje helt uunngåelige.

Anonymkode: f4a75...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener ikke at det er varmepumpa eller grønn politikk sin feil. Jeg tror uansett at det er sunt å også tenke på natur og miljø og verdens problemer angår oss alle. Men prisøkninger er jo ofte varslede direkte eller indirekte gjennom avisoppslag. Kunne jo kjøpt mye olje istedet  og oljeprisene svingte jo ofte så vi måtte dele regningene så det er vanskelig å sammenlikne men jeg er vel mest engstelig for at det skal gå helt inflasjon i prisnivået på strøm. Økningene er så langt greie for oss og etter mye regning ikke relativt sett så store når man ser energiforbruket vårt totalt. Delvis også fordi jeg hadde problemer å få det varmt nok i vinter stod jeg på veldig for å få sykehjemsplass for min mor for hun frøs så. Gamle mennesker fryser ofte så lett. Men det er kanskje det man vil unngå.? Inflasjon i prisene gjennom disse nye avtalene?Det blir mye som går over hodet på en i dag føler jeg. Noe skal det bare være.

Anonymkode: f4a75...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er påslag som følge av reklameutgifter. All reklamen i våre dager må jo kaste en masse. Alt er så vannvittig dyrt i dag. Så man kan bare tenke seg.

Anonymkode: f4a75...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er påslag som følge av reklameutgifter. All reklamen i våre dager må jo kaste en masse. Alt er så vannvittig dyrt i dag. Så man kan bare tenke seg.

Anonymkode: f4a75...073

Folk har aldri hatt bedre kjøpekraft tror jeg.

Vil du ikke ha reklame i postkassa klistrer du opp en Nei til reklame -lapp.

Anonymkode: 97350...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Allerede gjort. Pluss reservasjon i registrene i Brønnøysund. Jeg er også fullt klar over at ingen kan skru tida tilbake. "Som man reder så ligger man."😊

Anonymkode: f4a75...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De som styrer renner bare over med " gull og myrra" til slutt tror jeg.  De tenker overhodet ikke på alle som sliter og har tapt i kampen om jobbene.

Anonymkode: f4a75...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...