Gå til innhold

Blødninger uten system


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg er 42 år og er plaget av småblødninger. 

I perioder har jeg det, men i andre perioder så og si regelmessig mens uten småblødninger .Menstruasjonen er ofte kraftig og langvarig .

denne mnd har jeg hatt tilbakevendende blødninger . Men bare litt blod en dag så er det litt opphold noen dager  og så blør jeg igjen, men ikke stor blødning. 

Hadde normal mens i Januar februar og mars. Ingen småblødninger da. 

Jeg var hos gynekolog i oktober og fikk Primolut . Dette regulerte blødningene .Fikk resept på tre måneder.

Kan jeg få mer av denne medisinen ?

Jeg er også litt redd for livmorhalskreft, selv om jeg i alle år har vært mer eller mindre plaget av dette , så blir jeg aldri vant til eller mindre bekymret når jeg blør utenom mens.

alle celleprøver jeg har tatt har allltid vært fine.

Tenker du at jeg igjen skal søke lege for blødningene mine ? Føler at jeg er hos lege ofte pga dette. De har aldri funnet noe alvorlig .Tre år siden siste celleprøve nå.

På forhånd takk for svar . 

Anonymkode: 734b8...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En normal menstruasjonssyklus er betinget av et samspill mellom hormonene østrogen (som bygger opp livmorslimhinnen) og progesteron som dannes etter eggløsning (som forbereder livmorslimhinnen for graviditet). Hvis det ikke inntrer graviditet, vil progesteronproduksjonen stoppe opp, og det utløser en menstruasjon.