Gå til innhold

Trening uke 15


påskelilje

Anbefalte innlegg

Ingen som har rapportert treningen for forrige uke? Nei, da får jeg gjøre det da, selv om vi er over halvveis inn i uke 16.

Jeg jobbet ekstremt mye i forrige uke, og hadde ikke mye tid til trening. Burde hatt skritteller på meg, fordi jeg beveget meg mye og gikk mye, uten at det ble registrert på Endomondoen :rolleyes:

Onsdagen fikk jeg tid til en liten gåtur mellom to møter - gikk raskt 1,7 km. Ikke mye, men da hadde jeg jobbet fysisk tidligere på dagen, før de to møtene.

Torsdag: Gikk raskt til og fra korøvelsen. 5,6 km.

Lørdag: Skulle ri igjen. Dumme hesten var urolig og kastet meg av, og jeg slo halebeinet og hodet hardt :-( Begynner jo å lure på om det er noen god idé, dette med ridning for meg....:wacko:

Søndag: Søndagstur med mannen i skogen og ut mot sjøen. 8,4 km. Vondt i halebeinet, men bedre å gå enn å sitte eller ligge....

Jaja.. :D:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Litt slapp uke: En joggetur på ca 5 km og to runder med styrketrening.

Til gjengjeld tror jeg denne uken blir veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen har kollapset igjen, men holder meg igang. Har gjort det jeg pleier på tirsdag og fredag (styrketrening), men med unntak av noen øvelser.

Har fått beskjed fra både lege og manuell terapeut at jeg skal holde meg mest mulig i gang, så det gjør jeg. Nå er det desidert verst å ligge, så det greier jeg uansett ikke noe særlig. Har vært å tatt MR og er nå på vei til legen for oppfølging (sekretæren ville ikke si noe på telefonen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, påskelilje skrev:

Ingen som har rapportert treningen for forrige uke? Nei, da får jeg gjøre det da, selv om vi er over halvveis inn i uke 16.

Jeg jobbet ekstremt mye i forrige uke, og hadde ikke mye tid til trening. Burde hatt skritteller på meg, fordi jeg beveget meg mye og gikk mye, uten at det ble registrert på Endomondoen :rolleyes:

Onsdagen fikk jeg tid til en liten gåtur mellom to møter - gikk raskt 1,7 km. Ikke mye, men da hadde jeg jobbet fysisk tidligere på dagen, før de to møtene.

Torsdag: Gikk raskt til og fra korøvelsen. 5,6 km.

Lørdag: Skulle ri igjen. Dumme hesten var urolig og kastet meg av, og jeg slo halebeinet og hodet hardt :-( Begynner jo å lure på om det er noen god idé, dette med ridning for meg....:wacko:

Søndag: Søndagstur med mannen i skogen og ut mot sjøen. 8,4 km. Vondt i halebeinet, men bedre å gå enn å sitte eller ligge....

Jaja.. :D:unsure:

Rir du på en rideskole eller låner du en hest? Du skal ikke bli kastet av på denne måten hvis du rir på en rideskole!

Anonymkode: a5893...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Lørdag: Skulle ri igjen. Dumme hesten var urolig og kastet meg av, og jeg slo halebeinet og hodet hardt :-( Begynner jo å lure på om det er noen god idé, dette med ridning for meg....:wacko:

Driver du fremdeles og rir barbak? Du bør ri med sal, da er det lettere å holde seg på, selv om man da også fyker av fra tid til annen. Vet du hvorfor hesten var urolig? Hester kan finne på det rareste om de merker at rytteren er litt usikker. Jeg red en gang en fjording og fikk nesten latterkrampe da noen andre hadde ridd ham på tur og fortalte at han var ganske redd store biler og busser. Han leet ikke på et øre engang om jeg vare ute med ham og vi møtte digre kjøretøy, ble nesten presset i grøfta av en lastebil med ham en gang, selv ikke da gjorde han noe annet enn å vri litt på ørene og høre på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rir du på en rideskole eller låner du en hest? Du skal ikke bli kastet av på denne måten hvis du rir på en rideskole!

Anonymkode: a5893...962

Nåja. Jeg har røket ut av salen flere ganger i ridetimer, det at man rir på rideskole er ingen garanti for at man ikke blir kastet av. Hesten er et dyr med instinkter og man kan ikke gardere seg 100% mot hva den finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Driver du fremdeles og rir barbak? Du bør ri med sal, da er det lettere å holde seg på, selv om man da også fyker av fra tid til annen. Vet du hvorfor hesten var urolig? Hester kan finne på det rareste om de merker at rytteren er litt usikker. Jeg red en gang en fjording og fikk nesten latterkrampe da noen andre hadde ridd ham på tur og fortalte at han var ganske redd store biler og busser. Han leet ikke på et øre engang om jeg vare ute med ham og vi møtte digre kjøretøy, ble nesten presset i grøfta av en lastebil med ham en gang, selv ikke da gjorde han noe annet enn å vri litt på ørene og høre på meg. 

Ja, jeg har bare ridd barbak. Fikk vite etter siste fall at hesten jeg hadde, ikke var særlig vant med barbak. og når jeg sikkert var litt anspent etter forrige fall, ble han urolig, selv om vi bare tuslet rolig i skritt. Og så bykset han til i galopphopp, og slengte meg av.

Jepp - neste gang er det sal på meg, og erfaren hesteperson skal være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rir du på en rideskole eller låner du en hest? Du skal ikke bli kastet av på denne måten hvis du rir på en rideskole!

Anonymkode: a5893...962

Låner hest. Har ridd på rideskole tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg jogget til et møte på fredag og gikk en lang, men veldig rolig tur på lørdag. :) 

Så flink!

Jeg gikk til jobb i dag (1 time og 10 minutter), og skal gå hjem igjen. Hadde jo tenkt å begynne joggingen nå, men pga halen må jeg vente litt:unsure: Funker heldigvis fint å gå - og jeg får opp pulsen og svetter temmelig mye, så en del kalorier blir det av rask gange også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Lillemus skrev:

Nåja. Jeg har røket ut av salen flere ganger i ridetimer, det at man rir på rideskole er ingen garanti for at man ikke blir kastet av. Hesten er et dyr med instinkter og man kan ikke gardere seg 100% mot hva den finner på.

Neida, hester kommer aldri med garantier, men slik jeg kjenner noen moderne rideskolemiljøer, så er de svært opptatt av å unngå slike hendelser. De sørger for å kjenne sine hester såpass godt at de matcher hester og ryttere på måter som minimerer  mengden uhell. 

Anonymkode: a5893...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, hester kommer aldri med garantier, men slik jeg kjenner noen moderne rideskolemiljøer, så er de svært opptatt av å unngå slike hendelser. De sørger for å kjenne sine hester såpass godt at de matcher hester og ryttere på måter som minimerer  mengden uhell. 

Anonymkode: a5893...962

Joda, men av og til skjer det uforutsette ting og selv en gammel og trygg hest kan få nok av den som sitter oppå og ta en kjapp sving foran et hinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg var ikke hjemme fra jobb før i 19-tiden hver eneste kveld i forrige uke, og det ble bare 2 kvelder på Evo + 9 etasjer med trapper hver dag da eller 18 etasjer noen dager. ( 9x2) + stepp-ups på krakk og manualer på hjemmebane. 

Og så ble det bare en slapp gåtur på søndag. 

Denne uka blir litt bedre forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper muligens å trene... En ukjent mann kontaktet meg i dag, og påsto at han hadde sett meg trene.... ;) . Kjekt at man blir lagt merke til :D 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...