Gå til innhold

Smerter helt fra hofte /korsrygg og ned hele beinet


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, påskelilje skrev:

Når du hadde så vondt i natt, synes jeg det er galskap å løpe i dag. Gå heller en rolig tur, gjerne i skogen. Dersom det er like ille i natt, må du kontakte lege eller kiropraktor, synes jeg.

Jeg ble raskt ganske bra. Fra å verke som om jeg hadde blitt overkjørt til å kunne gå og føle for å løpe igjen er utrolig stort sprang på kort tid. Men jeg bør la kroppen få hvile nå. Er enig med deg. Det var helt forferdelig vondt. Men jeg tar Paracet iblant nå. Målet er å kunne delta i halv maraton om en uke så nå må jeg være forsiktig. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
56 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja sånn var det i natt. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg har følt nummenhet i beinet i lang tid under trening og litt når jeg går. Men jeg er så bra nå at det er fristende å ta en løpetur. Men jeg tror ikke det er lurt ... Så jeg har gått fra intense smerter pluss at jeg så vidt klarte å gå på foten i hele natt til å bli så bra at jeg føler at jeg kan løpe. Men jeg kjenner litt småsmerte iblant. 

Jeg synes helt klart du bør droppe løpetur i dag. Vent noen dager. Hvis ting blir bedre etter et par dager kan du prøver med en kort, lett tur. Du bør uansett ikke trene veldig hardt uka før et løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes helt klart du bør droppe løpetur i dag. Vent noen dager. Hvis ting blir bedre etter et par dager kan du prøver med en kort, lett tur. Du bør uansett ikke trene veldig hardt uka før et løp. 

Jeg har egentlig kondis nok til å klare et halvmaraton uten harde lange løpeturer tror jeg. Målet blir bare å fullføre det. Men jeg bør vente med å løpe litt for jeg orker ikke nok en slik smertefull natt. Det var tøfft . Heldigvis så har jeg en elektrisk muskelpute som jeg brukte i natt på alle plassene smertene satt. Det virker som om verket kommer fra høyre lår.. Men er ikke sikker. Det stråler her og der. Jeg tar det  med lege om det ikke gir seg. Men han vil nok si nei til maratonløping om jeg ikke blir enda bedre ;) . Huff. Men jeg har faktisk løpt konkurranser før med forstuet hovne føtter og beinhinnebetennelse. Gal som jeg var og jeg vant de løpene. Det var i ungdommen ;). Da løp jeg haltende og kom haltende inn i mål og vant faktisk løp i slik tilstand. Men jeg var helsprø ;). Er litt flinkere å lytte til kroppen i dag selv om en løpetur frister.

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har egentlig kondis nok til å klare et halvmaraton uten harde lange løpeturer tror jeg.

Det er jeg også ganske sikker på, ut i fra hva du melder av treningsøkter her. Hvis man vil gjøre det best mulig i et løp bør man uansett ta det rolig den siste uken så kroppen blir restituert.

Det mest spennende er om denne smerten går over i tide, og om du blir i stand å løpe.

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Huff. Men jeg har faktisk løpt konkurranser før med forstuet hovne føtter og beinhinnebetennelse. Gal som jeg var og jeg vant de løpene. Det var i ungdommen ;). Da løp jeg haltende og kom haltende inn i mål og vant faktisk løp i slik tilstand. Men jeg var helsprø ;). Er litt flinkere å lytte til kroppen i dag selv om en løpetur frister.

Ikke tvil om at du har talent for løping. Det er jeg litt misunnelig på, for jeg har aldri vunnet, og kommer aldri til å vinne noen løp. Jeg melder meg på uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er jeg også ganske sikker på, ut i fra hva du melder av treningsøkter her. Hvis man vil gjøre det best mulig i et løp bør man uansett ta det rolig den siste uken så kroppen blir restituert.

Det mest spennende er om denne smerten går over i tide, og om du blir i stand å løpe.

Ikke tvil om at du har talent for løping. Det er jeg litt misunnelig på, for jeg har aldri vunnet, og kommer aldri til å vinne noen løp. Jeg melder meg på uansett :)

Det er ikke om å gjøre å vinne løp. Det er om å gjøre å delta. Mosjon er bra for kroppen. Jeg synes at du er sprek og sporty. Du har noen gode tider fra løp. Husker du nevnte en utrolig bra 5 kilometer og en utrolig bra 10 km. Jeg klarer ikke de tidene du nevnte på 5 og 10 km. Du slår meg garantert på de distansene. 

Jeg har ikke fått noen gode plasseringer de siste 20 årene. Men som 17-19 åring så vant jeg mange løp. Jeg ble faktisk flau av det for jeg husker at speakeren sa og kommenterte meg og navnet mitt i det jeg kom løpende innover mot mål. Gruet meg alltid til det hehe. Og ville helst rygge og løpe bakover istedet. For det var faktisk pinlig å være første kvinne over målstreken ;). Og de skrev om meg i lokalavisen fordi jeg klarte å løpe forbi en av Norges beste veteraner... haha. Jaja  Men derfor så er det bedre å være en mosjonist. Ingen kommentarer og pinlige stunder. 

Skal forsøke å gjennomføre halvmaratonet hvis smerten ikke blir verre enn den er nå. Men det krever nok at jeg tar det med ro slik dere råder meg til :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Det er jeg også ganske sikker på, ut i fra hva du melder av treningsøkter her. Hvis man vil gjøre det best mulig i et løp bør man uansett ta det rolig den siste uken så kroppen blir restituert.

Det mest spennende er om denne smerten går over i tide, og om du blir i stand å løpe.

Ikke tvil om at du har talent for løping. Det er jeg litt misunnelig på, for jeg har aldri vunnet, og kommer aldri til å vinne noen løp. Jeg melder meg på uansett :)

Jeg er sprø @Gargamel :D . Du aner ikke hva jeg har gjort nå tross smerter i foten ;) . Tør jeg å si at jeg har vært å trent :D . Jeg klarte også å løpe på en tid som jeg ble fornøyd med. Fy meg!.  Jeg kommer til å få svi for dette i natt eller morgen...

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg er sprø @Gargamel :D .

Ok. Skal ikke krangle på det. 

1 time siden, Mina1 skrev:

Du aner ikke hva jeg har gjort nå tross smerter i foten ;) . Tør jeg å si at jeg har vært å trent :D . Jeg klarte også å løpe på en tid som jeg ble fornøyd med. Fy meg!.  Jeg kommer til å få svi for dette i natt eller morgen...

Får virkelig håpe det går bra. Hadde vært gøy å se hvordan du gjør det i løpet, men du må ikke ofre helsa på det. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Ok. Skal ikke krangle på det. 

Får virkelig håpe det går bra. Hadde vært gøy å se hvordan du gjør det i løpet, men du må ikke ofre helsa på det. 

Hehe... Jeg hadde tatt paracet, og ble raskt bedre. Er nok litt "bitt av løpebasillen". :) .

Jeg testløp et halvmaraton med litt vond fot, og tiden : var langt under 2 timer :D . Skal gi en oppdatering om hvordan det går. Nå begynner mange å råde meg til å ikke løpe, men jeg skal forsøke fordi det er en hobby/lidenskap og det er gøy. Men jeg kommer ikke til å delta i flere løp fremover, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gargamel skrev:

Ok. Skal ikke krangle på det. 

Får virkelig håpe det går bra. Hadde vært gøy å se hvordan du gjør det i løpet, men du må ikke ofre helsa på det. 

Blir siste løp. Fikk telefoner etterpå av folk som var bekymret om at jeg måtte ikke delta. Men jeg har lyst å løpe for siste gang. Etter løpet så slutter jeg med halvmaraton og slutter med lange distanser :) . 

Der ligger jeg å vrir meg i smerte en hel natt og så finner jeg på å løpe så langt neste dag. Vet  jeg er sprø. Men blir siste gang. Er flere venner som er med, og som ser på og det er så koselig :) . Stemningen.. og alt er vannvittig. Det står folk i ring å klapper rundt hele løypen, tett i tett som en ring med tilskuere hele veien. Det er derfor lettere å løpe fortere i det enn man gjør på trening. Jeg elsker stemningen i løpet. Tror du ville likt å deltatt du og. Det er gøyal steming!.

Det står forresten på nettet at skader leger seg ekstremt fort hos trente folk... Mulig derfor jeg ble mye bedre ganske fort.... :D 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...