Gå til innhold

Trene hver dag


tjohei1

Anbefalte innlegg

Noen som gjør det? Det gir jo en god følelse isåfall etterpå. Så lenge man ikke hardtrener ser jeg ikke noe problem med det. Nå har jeg trent to dager på rad. Merker stølhet, men utover det er det greit. Kan godt dra på trening i dag og. Tror det kan være viktig hvis man er fet og ellers lever et passivt liv. Det skal jo mye til for å gå ned i vekt via kosthold og da kan jo hyppig trening være bra. Jeg trener ca. en time hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, tjohei1 skrev:

Noen som gjør det? Det gir jo en god følelse isåfall etterpå. Så lenge man ikke hardtrener ser jeg ikke noe problem med det. Nå har jeg trent to dager på rad. Merker stølhet, men utover det er det greit. Kan godt dra på trening i dag og. Tror det kan være viktig hvis man er fet og ellers lever et passivt liv. Det skal jo mye til for å gå ned i vekt via kosthold og da kan jo hyppig trening være bra. Jeg trener ca. en time hver gang.

Man bør ikke trene styrketrening på de samme muskelgruppene hver eneste dag, kroppen trenger også tid til å restituere seg. Men man kan godt trene underkropp en dag og overkropp dagen etter og så ta kondisjonstrening den tredje dagen og så begynne på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lillemus skrev:

Man bør ikke trene styrketrening på de samme muskelgruppene hver eneste dag, kroppen trenger også tid til å restituere seg. Men man kan godt trene underkropp en dag og overkropp dagen etter og så ta kondisjonstrening den tredje dagen og så begynne på nytt.

https://www.kk.no/livstil/nei-du-kan-ikke-trene-for-mye-68156744

Jeg lever ellers et passivt liv og tenker så lenge jeg ikke får smerter er det greit. Jeg merker at kropp og sinn blir gladere. Jeg har også merket at apetitten har blitt mindre. Før trente jeg skippertak og ble sliten flere dager etterpå. Nå merker jeg motsatt - at jeg får mer lyst til å være aktiv hver dag. Jeg har tidligere slitt med motivasjon til å slanke meg, så dette ser jeg på som et positivt tegn. Det anbefales jo at man er aktiv minst 30 min hver dag. 

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jepp, det er akkurat det jeg sier. :) At man skal variere og ikke trene akkurat det samme hver dag.

Men jeg gjør det. Synes det har gått greit. Føler meg til og med slankere allerede. Magen er ikke så plagsom lenger og jeg er mindre plaget med halsbrann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tjohei1 skrev:

Men jeg gjør det. Synes det har gått greit. Føler meg til og med slankere allerede. Magen er ikke så plagsom lenger og jeg er mindre plaget med halsbrann. 

Du trener akkurat det samme hver dag? Hvor lenge har du gjort det? Stor fare for belastningsskader i lengden om du gjør det - varier litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Du trener akkurat det samme hver dag? Hvor lenge har du gjort det? Stor fare for belastningsskader i lengden om du gjør det - varier litt da!

Jeg startet denne uka. Har foreløpig bare trent to dager på rad, men likte det og vil fortsette. Jeg har ingen smerter og trener på den måten jeg liker best, ikke noe hardtrening, men tar 135 kg i beinpress og 47 kg i nedtrekk mage ca. 4 repetisjoner. Tar også markløft, utfall, knebøy og manualer for armene. Før det ca. 30 min kondisjonstrening ellipsemaskin og gå 1,5 hevning ca 6 på tredemølle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tjohei1 skrev:

Noen som gjør det? Det gir jo en god følelse isåfall etterpå. Så lenge man ikke hardtrener ser jeg ikke noe problem med det. Nå har jeg trent to dager på rad. Merker stølhet, men utover det er det greit. Kan godt dra på trening i dag og. Tror det kan være viktig hvis man er fet og ellers lever et passivt liv. Det skal jo mye til for å gå ned i vekt via kosthold og da kan jo hyppig trening være bra. Jeg trener ca. en time hver gang.

Da jeg var ungdom trente jeg hver dag og gjerne flere ganger for dagen. Men nå trener jeg kun når jeg føler for det. Trener som oftest 3 ganger i uken for tiden. Og det holder med tanke på jobb, familie og livet ellers. Jeg mener at det ikke er sunt å trene for mye. Men beste for meg er å ta noen bra og gode treningsøkter når man først trener. :). Men du må føle deg frem. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, tjohei1 skrev:

Jeg startet denne uka. Har foreløpig bare trent to dager på rad, men likte det og vil fortsette. Jeg har ingen smerter og trener på den måten jeg liker best, ikke noe hardtrening, men tar 135 kg i beinpress og 47 kg i nedtrekk mage ca. 4 repetisjoner. Tar også markløft, utfall, knebøy og manualer for armene. Før det ca. 30 min kondisjonstrening ellipsemaskin og gå 1,5 hevning ca 6 på tredemølle. 

To dager ja. :) Jeg mener ikke å være negativ, men jeg er stygt redd for at belastningsskadene kommer fortere enn du aner om du ikke varierer litt fra dag til dag - men det er din kropp. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var aktiv, trente vi to økter 5 dager i uka, en økt en dag og så en hviledag. I tillegg hadde jeg både gym og gym valgfag på skolen. Det går bra når en er trent, men kunne aldri gjort det nå. Da måtte jeg i tilfelle ha trent meg sakte opp.

Det @Lillemus skriver om å variere treningen, er så sant og veldig viktig. Også det å la kroppen restituere seg  er veldig viktig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, tjohei1 skrev:

Det som står i artikkelen er sikkert greit, men overskriften er misvisende/meningsløs. Klart man kan trene for mye.

 

1 time siden, tjohei1 skrev:

Jeg startet denne uka. Har foreløpig bare trent to dager på rad, men likte det og vil fortsette. Jeg har ingen smerter og trener på den måten jeg liker best, ikke noe hardtrening, men tar 135 kg i beinpress og 47 kg i nedtrekk mage ca. 4 repetisjoner. Tar også markløft, utfall, knebøy og manualer for armene. Før det ca. 30 min kondisjonstrening ellipsemaskin og gå 1,5 hevning ca 6 på tredemølle. 

Det høres ut som noe du ikke bør gjøre hver dag hvis du vil ha fremgang. Jeg tror du vil føle deg veldig utmattet etter en uke. Du kan nok ta styrke og kondis annenhver dag.

Elipsemaskin tror jeg må være bra. Ligner på løping, men ikke samme belastning på kroppen. 

Hva er "nedtrekk mage"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tjohei1 skrev:

Noen som gjør det? Det gir jo en god følelse isåfall etterpå. Så lenge man ikke hardtrener ser jeg ikke noe problem med det. Nå har jeg trent to dager på rad. Merker stølhet, men utover det er det greit. Kan godt dra på trening i dag og. Tror det kan være viktig hvis man er fet og ellers lever et passivt liv. Det skal jo mye til for å gå ned i vekt via kosthold og da kan jo hyppig trening være bra. Jeg trener ca. en time hver gang.

Uansett hvor mye en trener, så er kostholdet det som er avgjørende om en ønsker å gå ned i vekt, gå opp i muskler eller få lavere fettprosent for mer synlige muskler (typisk svømmerkropp). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne trent hver dag om jeg hadde tid til det. Men med krevende jobb, tenåringer, gamle foreldre, hus og hag, lar ikke det seg gjøre. Trener to-tre ganger i uken + en eller annen form for tur i helgen, og synes det er ganske bra. Om jeg trente hver dag ville jeg variert mellom ulike typer trening, det gjør jeg egentlig med mine 2-3 ganger også.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mina1 skrev:

Da jeg var ungdom trente jeg hver dag og gjerne flere ganger for dagen. Men nå trener jeg kun når jeg føler for det. Trener som oftest 3 ganger i uken for tiden. Og det holder med tanke på jobb, familie og livet ellers. Jeg mener at det ikke er sunt å trene for mye. Men beste for meg er å ta noen bra og gode treningsøkter når man først trener. :). Men du må føle deg frem. 

Ja jeg dropper trening i dag. Føler meg stiv i kroppen. Men jeg tenker på de på slankefarmer og på slankekrigen. De må jo trene hver dag, og det virker som at de synes det er greit og at de tåler det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, tjohei1 skrev:

Ja jeg dropper trening i dag. Føler meg stiv i kroppen. Men jeg tenker på de på slankefarmer og på slankekrigen. De må jo trene hver dag, og det virker som at de synes det er greit og at de tåler det. 

Man tåler helt greit daglig trening dersom man ikke har et travelt liv ved siden av. For å redusere vekt kan det være fint å trene hver dag slik du beskriver, men det er ikke gitt at dette er kjappeste veien til bedre form, men det er jo heller ikke din primære hensikt, så vidt jeg forstår?

Dersom du holder matinntaket stabilt og så legger til daglig trening, så vil det bidra til vektnedgang så sant ikke du spiser mye mer enn du forbrenner på forhånd. Dersom du spiser for eksempel rundt 2000 kcal pr dag, så vil en times daglig trening medføre at du går ned i vekt:-)

Anonymkode: f95be...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...